Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Az AI- és deepfake-alapú banki csalások kivédésére tervezett megoldást a 48-órás programozói verseny győztes csapata

A banki azonosításra használt videók manipulációjának kiszűrése mellett a csapatok olyan fontos kihívásokra keresték a megoldást, mint a sugárkezelésre váró rákbetegek hatékonyabb beosztása vagy a városlakók ökológiai lábnyomának csökkentése. Az ötödik alkalommal megrendezett JunctionX Budapest hackathonon 70 országból több mint száz csapat vett részt, közel felük személyesen.

November végén a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem adott otthont Magyarország legnagyobb programozói versenyének, amelyen idén az eddigi legtöbb, 72 befejezett pályamunkát értékelt a szakmai zsűri. A 2-5 fős csapatok a verseny előtt két nappal ismerhették meg a választható kihívásokat, amelyekre 48 órát követően kellett prezentálniuk megoldásukat és a megvalósíthatóságot bizonyító forráskódot. Az egyes kihívások győztes csapatai egyenként 1500 euró, az abszolút győztes csapat tagjai összesen 3000 euró pénznyereménnyel térhettek haza. A verseny népszerűségét a magas összdíjazáson felül annak köszönheti, hogy a technológiai projekteknek valódi, akár több millió ember életét érintő problémákra kell piacképes megoldást prezentálniuk.

A versenyzők idén az Intuitech digitalizációs stúdió, a Varian orvostechnológiai vállalat és a szervező CraftHub által hozott kihívások közül választhattak. A Siemens Heathineers részeként működő Varian kihívásának győztese a RadioCareSync csapat lett, akik egy olyan alkalmazást dolgoztak ki, amely megkönnyítené és összehangolná az orvoscsapatok munkáját a sugárkezelésre váró rákbetegek kezelési tervének összeállításában az adminisztrációs feladatok csökkentésével, a betegek egyedi igényeinek figyelembevételével, a rendelkezésre álló eszközök kihasználásának optimalizálásával és egy ágyfoglalási és értesítési rendszer bevezetésével.

Az abszolút győztes, a Polyp HUB az Intuitech digitalizációs stúdió kihívására készített alkalmazást a deepfake-videók kiszűrésére. A személyiség azonosítására használt videók manipulációja komoly biztonsági kockázatot jelent a banki szektorban, ezért kiszűrésük alapvető fontosságú. Az alkalmazás speciális algoritmusokat használ a felvétel elemzésére, emellett egy innovatív ötletként a fej természetes mozgási mintáit használja a valódi és hamisított felhasználók megkülönböztetésére. Az abszolút győztes díját a Varian orvostechnológiai vállalat szponzorálta.

Idén a szervező CraftHub is kihívások elé állította a versenyzőket. A fenntarthatósági kihívás olyan ötleteket keresett, amelyek környezettudatosabb viselkedésre motiválják a városlakókat és a vállalatokat. A kihívás győztese, a WasteWiz csapat játékos alkalmazása a mesterséges intelligencia által vezérelt tárgyfelismerő modellel és automata szelektívszemétgyűjtő-keresővel segítené a felhasználókat a tudatosabb hulladékgyűjtésben. A szervező másik kihívása a telekommunikációs cégek számára keresett megoldást a fiatal felnőttek érdeklődésének felkeltésére és márkahűségének építésére. A győztes TELLYOU csapat alkalmazásával a felhasználók saját avatárjukat hozhatnák létre és fejleszthetnék szórakoztató felmérések, beszélgetések segítségével. Ezáltal személyre szabott, interaktív tartalmakat kaphatnak, amelyek túlmutatnak a tipikus mesterségesintelligencia-alapú társalgáson.

A hibrid verseny fizikai helyszínén, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen több mint 300, az online térben több mint 100 versenyző vállalta a 48-órás megmérettetést. A csapatok munkáját idén is a szervezők, a partnerek és a szponzorok szakemberei segítették. A CraftHub szervezői továbbá csapatépítő játékkal és egy Design Thinking workshoppal is készültek a helyszíni versenyzők számára.

„A JunctionXBudapest a résztvevők számára a közös fejlődés, az újító megközelítések és a legújabb trendek gyakorlatba ültetésének lehetőségét kínálja egy támogató, nemzetközi, szakmai közegben” – mondta Varga Károly, a CraftHub egyik alapítója. „A verseny ugyanakkor kiváló bemutatkozási lehetőség a fiatal tehetségek számára, így nem titkolt célunk, hogy a jövőben a támogató partnereink a díjazásokon felül konkrét állásokat, megbízásokat is kínáljanak a jövőbeni szakembereknek” – tette hozzá a szervező.