Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Az Acer bemutatja a ConceptD SpatialLabs alkalmazást

Felruházza az alkotókat sztereoszkópikus 3D-vel

Az Acer bejelentette a SpatialLabs™ csomagot, amelyet élvonalbeli optikai megoldások, valamint megjelenítési és érzékszervi technológiák tesznek teljessé és kézzelfoghatóvá. Ezek fizikai dimenzióba hozzák a virtuális világot, új, intuitív módon nyújtva a sztereoszkópikus 3D-s élményeket. A tartalom szó szerint lebeg a képernyő előtt, lehetővé téve az alkotók számára, hogy valós időben és 360 fokban megvizsgálhassák alkotásaikat – speciális szemüveg nélkül.

Az Acer meghirdette a SpatialLabs fejlesztői programot az Unreal Engine fejlesztőivel. A programba beiratkozottak egy ConceptD SpatialLabs prototípus notebookot kapnak, amely az új tapasztalat első megvalósítása.

Legjobb optikai megoldások és technológia

A SpatialLabs élmény egy szemkövető megoldás, egy sztereoszkópikus 3D-s kijelző és a valós idejű renderelési technológiák kombinációjával jön létre. A szemkövető megoldás egy sztereó kamerakészletből áll, amely a készülék tetején helyezkedik el, és nyomon követi a felhasználó fejének és szemének helyzetét és mozgását. A fejlesztői program résztvevőinek biztosítandó ConceptD SpatialLabs prototípus notebook kijelzője egy UHD 2D panelből áll, amelynek felső részére lett tervezve folyadékkristályos lencse, ezáltal egy innovatív modult alkotva, amely kapcsolható 2D megjelenítéssel rendelkezik, illetve sztereoszkópikus 3D nézet is elérhető.

Mindez együttesen biztosítja, hogy a grafikus feldolgozó technológia különböző képeket jelenítsen meg a néző szemei előtt, létrehozva egy sztereoszkópikus 3D hatást, amely lehetővé teszi a tartalom lebegését a képernyő előtt. A valós idejű renderelési technológiák lehetőséget nyújtanak az alkotók számára, hogy a SpatialLabs Model Viewer használatakor interakcióba lépjenek a 3D modellekkel, valós időben áttekinthessék alkotásaikat, fokozva a tervezési munkafolyamatot, valamint interaktív és magával ragadó projekteket mutassanak be – mindezt sztereoszkópikus 3D-ben.

A képernyőn kívül lebegő alkotások

Ez a technológiai csomag forradalmian új azon kreatívok számára, akik 3D-s tartalommal dolgoznak. A tervezők általában 2D-s kijelzőkön dolgoznak, amelyek csak korlátozott információt szolgáltatnak egy 3D-s objektum vagy jelenet mélységéről. A SpatialLabs viszont lehetővé teszi az alkotók számára, hogy valós idejű projektjeik életre keljenek.

Hagyományosan a művészeknek több vázlatot kellett készíteniük, különböző szögekből, hogy karaktereik megfelelő arányban legyenek. A számítógépek javítottak ezen a folyamaton, de mivel a 3D-s arányokat nehéz 2D-s képernyőn megítélni, sok tényező mégis a tervező megítélésére maradt. A SpatialLabs Model Viewer kiküszöböli ezt a korlátozást azáltal, hogy további dimenziót biztosít a tervezők számára a munkához közvetlenül: létrejön egy intuitív 360 fokos perspektíva, amelyben a modelleket el lehet forgatni, mozgatni vagy akár kihúzni a képernyőről, lehetővé téve az összes szöget. Még akkor is, ha egy modellt ugyanabból a szögből vesszük, több információ érhető el sztereoszkópikus 3D ábrázolásban, mint 2D-s megjelenítés esetén.

Az, hogy az alkotások sztereoszkópikus 3D-ben 1:1 arányban láthatók, felgyorsíthatja a problémák felkutatását és annak biztosítását, hogy a 3D-s kialakítás megfeleljen az eredeti koncepciónak. Például a terméktervezők a SpatialLabs Model Viewer segítségével képet kaphatnak arról, hogy az általuk készített termék hogyan fog kinézni mielőtt időt és erőforrásokat fektetnének a nyomtatáshoz vagy a legyártáshoz. Ezenkívül az olyan funkciók, mint a modell HDRI hátterének megváltoztatásának képessége, lehetővé teszik természetes, reális környezetben történő bemutatásukat. Ez azt jelenti, hogy a menedzserek és a csapat munkatársai egyértelmű visszajelzéseket tudnak nyújtani a projekt minden szakaszában, az ügyfelek pedig könnyebben vizualizálhatnak egy elemet annak biztosítása érdekében, hogy az összhangban legyen az elvárásaikkal.

SpatialLabs Élményközpont

A ConceptD SpatialLabs prototípus notebook kijelzője alapértelmezés szerint 2D módra van állítva, lehetővé téve az eszköz normál notebook számítógépként történő használatát. Az alkalmazások elindításakor a SpatialLabs Élményközpontban a sztereoszkópikus 3D mód automatikusan bekapcsol.

A SpatialLabs Experience Center egy olyan alkalmazásokat futtató keretrendszer, amely tartalmaz oktatóanyagot a technológia használatáról, számos parancsikont az alkalmazásokhoz, valamint telepítőket az alkalmazásokhoz és kiegészítőkhöz. Jelenleg ezek az alkalmazások a következők:

– SpatialLabs Model Viewer: olyan eszköz, amely lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy fájlokat importáljon az összes főbb 3D fájlformátumban, és sztereoszkópikus 3D-ben jelenítse meg őket. A modellnézőben a fejpozícióról generált információk beépülnek a megjelenített 3D modellbe. Például kissé balra vagy jobbra haladva a 3D modell az ellenkező irányba kerül, mintha a felhasználó egy lépést tett volna az objektum mindkét oldalára. Mindez valós időben történik.

A SpatialLabs Experience Center bővítmények elérhetők a főbb 3D-s szoftvercsomagokhoz, például a Blenderhez és az Autodesk Fusion 360-hoz, amelyek lehetővé teszik az ezekben az alkalmazásokban létrehozott fájlok egyetlen kattintással a SpatialLabs Model Viewerbe történő átvitelét.

– SpatialLabs Go: szabadalmaztatott megoldás egymás melletti teljes képernyős tartalom sztereoszkópikus 3D-be történő átalakításához. Például, miután a Blender segítségével kinagyításra kerül az ablak egymás melletti teljes képernyős nézetbe, a tervezők a SpatialLabs Go segítségével átvihetik sztereoszkópikus 3D-be.

– PiStage for Maya: a köztes PiStage olyan eszközként működik, amely lehetővé teszi az időigényes oda-vissza renderelés átugrását, rugalmasságot biztosítva a felhasználóknak egy kiterjesztett 2D-s monitoron tartalom létrehozásához vagy szerkesztéséhez, valamint a sztereoszkóposan végrehajtott változtatások megtekintéséhez. 3D valós időben, a SpatialLabs segítségével.

– SpatialLabs Player: natív lejátszó egymás melletti videók sztereoszkópikus 3D-ben történő bemutatásához.

Fejlesztői program

A SpatialLabs támogatja az Unreal Engine-t is, amely az interaktív tartalmak létrehozásának hatékony eszköze, amelyet a fejlesztők különböző vertikális területekről használnak a projektek létrehozásához és az azokhoz való hozzájáruláshoz. A képzelet valósággá válása érdekében az Acer három hónapos időtartamra biztosítja a programba felvettek számára a ConceptD SpatialLabs prototípus notebookot – teljesen ingyenesen, szállítással együtt.

„Csapatunk örül az új ConceptD SpatialLabs prototípus notebook és a SpatialLabs fejlesztői program lehetőségeinek” – mondta John Buzzell, az Unreal Engine vállalati üzletfejlesztési vezetője. „Amikor innovatív tartalmak és azok alkalmazásai keverednek a legújabb megjelenítéssel, akkor magával ragadó, hozzáférhető és attraktív élmény születik.”

A jóváhagyott pályázók a rendelkezésre álló eszközzel projekteket hozhatnak létre az Unreal Engine segítségével, cserébe a pályázónak lehetővé kell tennie az Acer számára, hogy egy éven keresztül bemutathassa és kiállítsa ezeket a projekteket. Az Acer felhasználói visszajelzéseket gyűjt a létrehozási folyamat során, többek között a termékfejlesztés érdekében.