Átlépte a 20 milliárd forintos éves forgalmat a REGIO JÁTÉK

Fenntarthatóság, sokszínűség és digitalizáció – a játéktrendek idei hívószavai

Erős évet zárt a REGIO Játékkereskedelmi Kft. 2022-ben: elérte a 20 milliárd forint nettó árbevételt, az átlagos kosárérték mellett növekedett az eladott játékok darabszáma is, közben az áruházai fejlesztésével sem állt le. Továbbra is a karácsonyi szezonban tetőzik játékpiac, a társasjátékok megőrizték első helyüket, az építőkockákat azonban tavaly megelőzték a kreatív és fejlesztő játékok a képzeletbeli dobogón. Az idei játéktrendeket a fenntarthatóság, a sokszínűség és a digitalizáció fogja meghatározni.

A vállalat becslése szerint a teljes magyar játékpiac forgalma elérte tavaly a 100 milliárd forintot, melyből a REGIO Játékkereskedelmi Kft. 20 milliárd forintot értékesített. A teljes 2022-es évet tekintve az online kosárérték 8,3 százalékos növekedéssel 13.000 forintra emelkedett, míg az áruházi kosárérték 13,8 százalékkal volt magasabb – átlagosan 9.000 Ft – a megelőző évhez képest. A játékpiac forgalmának tetőpontja a karácsonyt megelőző 1 hónap, az ünnepi szezonban az átlagos kosárértékek online 15.500 forintra, áruházban 11.900 forintra nőttek. „Az év legforgalmasabb napjai is ebben az időszakban voltak, webáruházunkba a november 18-ai Black Friday vonzotta a legtöbb embert, áruházainkban pedig december 22-én vásároltak a legtöbben. A teljes évet tekintve idén 5-8%-os forgalom-növekedéssel számolunk” – mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.

Fenntarthatóság, sokszínűség és digitalizáció a 2023-as játéktrendekben

2022-ben összesen 7,3 millió játékot értékesített a REGIO JÁTÉK, melyből az évek óta töretlen népszerűségnek örvendő társasjátékok voltak a legkelendőbbek, a dobogó másik két fokára pedig a kreatív, fejlesztő készletek és LEGO építőkockák értek fel. „Rendszeresen végzett felméréseink is alátámasztják, hogy a magyarok sok időt töltenek társasozással, valamint évről évre egyre több figyelmet fordítanak arra a szülők, hogy olyan játékkal játsszon gyermekük, ami fejleszti a logikát, a kreativitást és a különböző készségeket” – avatott be a részletekbe Gyaraki Dávid. „Az idei játéktrendekben nagy szerepet kap a fenntarthatóság mind anyaghasználatban, mind a játékok témájában, érkeznek az elektromos traktorok és napelemmel működő farmok. A másik fő törekvés a sztereotípiák ledöntése, a sokszínűség hangsúlyozása és a különbözőségek elfogadása, gondolunk itt például egy kerekesszékes LEGO-figurára, többféle bőrszínben elérhető Barbie-babákra vagy a foglalkozások nemtelenítésére. Továbbá a digitalizáció térnyerése miatt egyre több a programozásra tanító és programozható játék.”

Megújulás és fejlesztések a növekedés fenntartásáért

Ugyan a játékkereskedőnek is számos gazdasági kihívással kellett szembenéznie az előző évben, elég csak a drasztikus és kiszámíthatatlan árfolyam-emelkedésre, a dráguló tengeri és szárazföldi fuvardíjakra vagy a meghosszabbodott szállítási időre gondolni, a nyitott, folyamatos megújulásra és tanulásra törekvő szemléletével a vállalatnak sikerült megőriznie piacvezető szerepét. Áruházaiban, melyeket folyamatosan korszerűsít és bővít, rendre megújuló árukészlettel várja vásárlóit.

2022 őszén befejeződött a vállalat 2 éve induló szegedi projektje, melynek keretében a város egyik ikonikus, helyi védettség alatt álló 136 éves épületét, a Tisza-parti Sóházat újította fel, ahol 2014 óta üzemel játékboltja. Az újjáépítés alatt a műemléki jelleg megtartása mellett a fenntarthatóságra is figyeltek, például a napelemrendszer és a geotermikus energia használatával az épületnek gyakorlatilag nincs károsanyag-kibocsátása.

A fejlesztések 2023-ban is folytatódnak: az áruházak arculati, energetikai és világítástechnikai megújítása mellett fontos irány az épületei energiahatékonyságának növelésére irányuló beruházások elindítása. Az online forgalom folyamatos növekedése miatt cél az interneten elérhető termékkínálat bővítése, továbbá a már folyamatban lévő raktárautomatizálási projekt befejezése.

Új irányok a HR tevékenységben

A növekedési tervekkel összhangban a vállalat új HR stratégiát is kidolgozott, mely magában foglalja például a piaci viszonyokhoz jobban illő javadalmazási csomagot, a munkaerőpiachoz és a munkavállalók igényeihez jobban illeszkedő munkarendek bevezetését, amibe az atipikus foglalkoztatást is sikerült integrálni. Vezetői képzési programot, kommunikációs készségeket, proaktivitást és hatékony stresszkezelési módszereket fejlesztő szakmai programokat indított, melyek mind hozzájárultak ahhoz, hogy 2022-ben felére csökkent a fluktuáció, ráadásul forgalmi adatokkal bizonyítható, hogy a munkavállalók magasabb szakmai színvonalon tudják végezni munkájukat.