Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Átlépte a 20 milliárd forintos éves forgalmat a REGIO JÁTÉK

Fenntarthatóság, sokszínűség és digitalizáció – a játéktrendek idei hívószavai

Erős évet zárt a REGIO Játékkereskedelmi Kft. 2022-ben: elérte a 20 milliárd forint nettó árbevételt, az átlagos kosárérték mellett növekedett az eladott játékok darabszáma is, közben az áruházai fejlesztésével sem állt le. Továbbra is a karácsonyi szezonban tetőzik játékpiac, a társasjátékok megőrizték első helyüket, az építőkockákat azonban tavaly megelőzték a kreatív és fejlesztő játékok a képzeletbeli dobogón. Az idei játéktrendeket a fenntarthatóság, a sokszínűség és a digitalizáció fogja meghatározni.

A vállalat becslése szerint a teljes magyar játékpiac forgalma elérte tavaly a 100 milliárd forintot, melyből a REGIO Játékkereskedelmi Kft. 20 milliárd forintot értékesített. A teljes 2022-es évet tekintve az online kosárérték 8,3 százalékos növekedéssel 13.000 forintra emelkedett, míg az áruházi kosárérték 13,8 százalékkal volt magasabb – átlagosan 9.000 Ft – a megelőző évhez képest. A játékpiac forgalmának tetőpontja a karácsonyt megelőző 1 hónap, az ünnepi szezonban az átlagos kosárértékek online 15.500 forintra, áruházban 11.900 forintra nőttek. „Az év legforgalmasabb napjai is ebben az időszakban voltak, webáruházunkba a november 18-ai Black Friday vonzotta a legtöbb embert, áruházainkban pedig december 22-én vásároltak a legtöbben. A teljes évet tekintve idén 5-8%-os forgalom-növekedéssel számolunk” – mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.

Fenntarthatóság, sokszínűség és digitalizáció a 2023-as játéktrendekben

2022-ben összesen 7,3 millió játékot értékesített a REGIO JÁTÉK, melyből az évek óta töretlen népszerűségnek örvendő társasjátékok voltak a legkelendőbbek, a dobogó másik két fokára pedig a kreatív, fejlesztő készletek és LEGO építőkockák értek fel. „Rendszeresen végzett felméréseink is alátámasztják, hogy a magyarok sok időt töltenek társasozással, valamint évről évre egyre több figyelmet fordítanak arra a szülők, hogy olyan játékkal játsszon gyermekük, ami fejleszti a logikát, a kreativitást és a különböző készségeket” – avatott be a részletekbe Gyaraki Dávid. „Az idei játéktrendekben nagy szerepet kap a fenntarthatóság mind anyaghasználatban, mind a játékok témájában, érkeznek az elektromos traktorok és napelemmel működő farmok. A másik fő törekvés a sztereotípiák ledöntése, a sokszínűség hangsúlyozása és a különbözőségek elfogadása, gondolunk itt például egy kerekesszékes LEGO-figurára, többféle bőrszínben elérhető Barbie-babákra vagy a foglalkozások nemtelenítésére. Továbbá a digitalizáció térnyerése miatt egyre több a programozásra tanító és programozható játék.”

Megújulás és fejlesztések a növekedés fenntartásáért

Ugyan a játékkereskedőnek is számos gazdasági kihívással kellett szembenéznie az előző évben, elég csak a drasztikus és kiszámíthatatlan árfolyam-emelkedésre, a dráguló tengeri és szárazföldi fuvardíjakra vagy a meghosszabbodott szállítási időre gondolni, a nyitott, folyamatos megújulásra és tanulásra törekvő szemléletével a vállalatnak sikerült megőriznie piacvezető szerepét. Áruházaiban, melyeket folyamatosan korszerűsít és bővít, rendre megújuló árukészlettel várja vásárlóit.

2022 őszén befejeződött a vállalat 2 éve induló szegedi projektje, melynek keretében a város egyik ikonikus, helyi védettség alatt álló 136 éves épületét, a Tisza-parti Sóházat újította fel, ahol 2014 óta üzemel játékboltja. Az újjáépítés alatt a műemléki jelleg megtartása mellett a fenntarthatóságra is figyeltek, például a napelemrendszer és a geotermikus energia használatával az épületnek gyakorlatilag nincs károsanyag-kibocsátása.

A fejlesztések 2023-ban is folytatódnak: az áruházak arculati, energetikai és világítástechnikai megújítása mellett fontos irány az épületei energiahatékonyságának növelésére irányuló beruházások elindítása. Az online forgalom folyamatos növekedése miatt cél az interneten elérhető termékkínálat bővítése, továbbá a már folyamatban lévő raktárautomatizálási projekt befejezése.

Új irányok a HR tevékenységben

A növekedési tervekkel összhangban a vállalat új HR stratégiát is kidolgozott, mely magában foglalja például a piaci viszonyokhoz jobban illő javadalmazási csomagot, a munkaerőpiachoz és a munkavállalók igényeihez jobban illeszkedő munkarendek bevezetését, amibe az atipikus foglalkoztatást is sikerült integrálni. Vezetői képzési programot, kommunikációs készségeket, proaktivitást és hatékony stresszkezelési módszereket fejlesztő szakmai programokat indított, melyek mind hozzájárultak ahhoz, hogy 2022-ben felére csökkent a fluktuáció, ráadásul forgalmi adatokkal bizonyítható, hogy a munkavállalók magasabb szakmai színvonalon tudják végezni munkájukat.