Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Amszterdam kitiltja a szennyező hajókat csatornáinak belvárosi szakaszáról

Amszterdam április 1-jétől környezetvédelmi célból kibocsátásmentes övezetet hoz létre a csatornák belvárosi szakaszain közlekedő hajókra vonatkozóan – derül ki az amszterdami városvezetés honlapján közzétett közleményből.

A városvezetés szerint a kibocsátásmentes zóna Amszterdam belvárosi csatornahálózatán minden nem menetrend szerint közlekedő, illetve nem tömegközlekedést, vagy teherszállítást bonyolító, turisztikai vagy magánhasználatú, de kedvtelésből tartott vízi járműre vonatkozik.

„A belvárosi zónában csak károsanyag-kibocsátásmentes sétahajók közlekedhetnek”

– fogalmaztak. Átmeneti rendelkezések és kivételek lesznek az átmenő víziutak esetében – tájékoztattak.

A zónába április elsejétől csak érvényes engedéllyel rendelkező elektromos, hidrogénhajtású motorokkal felszerelt vagy kézi hajtású hajók és csónakok hajthatnak be – közölték, majd hozzátették: érvényes matricával rendelkező hibrid meghajtású hajók és csónakok a zónán belül csak villanymotor használata mellett közlekedhetnek.

A városvezetés tájékoztatása szerint 2025 végéig minden amszterdami belvízi úton közlekedő – nem átmentő forgalmat bonyolító – személyszállító hajónak kibocsátásmentessé kell válnia.

A kompoknak ezt a célt 2030-ra kell teljesíteniük. Az új szabályokat megszegők kezdetben figyelmeztetést kapnak, rájuk a hatóságok nyártól pénzbírságot szabhatnak ki.

Jelenleg 15 elektromos töltőállomás érhető el Amszterdam csatornáinak belvízi szakaszain. Ezek számát a következő két évben legkevesebb háromszázra, 2030-ig 2500-ra kívánják növelni – tájékoztattak.

Amszterdamban körülbelül 14 ezer turisztikai célú, illetve magánhasználatú hajó van regisztrálva.

A mintegy 600 tömegközlekedést is bonyolító személyszállító hajó közül 500 már elektromos motorral közlekedik.