Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A Z generáció egyre nagyobb szerepet kap a divatszakmában, ezek a legmeghatározóbb trendek 2024-ben

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat. A GLAMI, Európa egyik vezető divattechnológiai vállalatának friss riportja összegyűjtötte azt az 5 divattrendet, amelyek 2024-ben generációktól és szezontól függetlenül inspirálják a vásárlókat.

A Z generáció (az 1997 és 2012 között született generáció) bár kevesebbet költ divatra mint a millenniumiak, a közösségi hálózatoknak köszönhetően mégis ők uralják a trendeket, és még a nagy globális divatmárkákat is inspirálják. A márkák hozzájuk igazítják kínálatukat, értékeiket és kommunikációjukat, mert a jövőben ez a korosztály lesz a legfontosabb célközönségük. Az így megjelenő stílusokat gyakran hajlamosak vagyunk mereven elutasítani, de miután újra és újra látjuk őket, – gyakran kedvenc hírességeinken, – azt vesszük észre, hogy megszállták a ruhatárunkat, és rájövünk, hogy el sem tudjuk képzelni az életünket ezek nélkül. A GLAMI divatkereső friss jelentése alapján az alábbi 6 trend határozza meg jelenleg a Z generáció ízlésvilágát.

A nosztalgia újjáéledése

A GEN Z divatját 2024-ben a nosztalgikus újjáéledés jellemzi, mivel a mai fiatalok a múlt ikonikus stílusaiból merítenek ihletet. A 90-es évek rave-kultúrájának élénk árnyalataitól a 80-as évek grunge esztétikájáig a vintage hatások most visszatérni látszanak. Ilyenek például a foltokkal díszített, túlméretezett farmerdzsekik, a retro tornatermi viseletet idéző neon tornaruhák és a 70-es évek diszkóiból származó vaskos talpú tornacipők.

Fenntartható elegancia

A környezettudatossággal a GEN Z fashionisztái soha nem látott módon küzdenek a fenntarthatóságért. Az idei évben a környezetbarát anyagok, az etikus gyártási gyakorlatok és a körkörös divatkoncepciók kerülnek a középpontba. A használt ruházattól a biológiailag lebomló szöveteken át, a hulladékmentes dizájnig, a fenntarthatóság nem csak egy trend –, ez egy életforma a lelkiismeretes GEN Z fogyasztók számára.

Digitális fúzió

A digitális összekapcsoltság által meghatározott korszakban nem meglepő, hogy a technológia kulcsszerepet játszik a GEN Z divattrendek kialakításában. A kiterjesztett valóságú ruházat, a LED-es kiegészítők és a hangra vagy érintésre reagáló interaktív ruhadarabok csak néhány példa arra, hogy a digitális fúzió forradalmasítja öltözködésünket. Idén a divat már nem csak az, amit viselsz, hanem olyasvalami, ami elmossa a határokat a virtuális és a fizikai valóság között.

Gendersemleges divat

A hagyományos nemi normáktól megszabadulva a GEN Z divatja 2024-ben a rugalmasságot, az inkluzivitást és az önkifejezést foglalja magában. Az androgün sziluettek, a nemi szempontból semleges dizájn és az uniszex ruházat elmossa a határokat a férfiasság és a nőiesség között, lehetővé téve az egyének számára, hogy korlátok nélkül fejezzék ki valódi énjüket. Legyen szó egy testreszabott öltönyről tornacipővel, vagy egy virágos szoknya és bokacsizma párosításáról, a GEN Z divat nem ismer határokat az önkifejezés terén.

Streetwear evolúció

Idén továbbra is az utcai ruházat uralkodik, de egy friss csavarral, amely a GEN Z állandóan változó ízlését tükrözi. Az athleisure találkozik a high fashionnel, a sportos szabásokat luxus szövetek, merész grafikák és avantgárd részletek emelik ki. A túlméretezett kapucnis pulcsiktól és tréningnadrágoktól a stílusos tornacipők és logóval díszített kiegészítőkig az utcai viselet továbbra is a urban cool megtestesítője.

DIY kultúra

A közösségi média és a digitális közösségek segítségével a GEN Z divatrajongók a DIY (do it yourself) szellemiséget is újraértelmezik. Az alap ruhadarabokat egyedi alkotásokká alakítják, a személyre szabás és az önkifejezés kulcsfontosságúak. Legyen szó kézzel festett farmerdzsekikről, hímzett foltokról, vagy teljesen egyedi kísérletekről, a GEN Z magához ragadja a kezdeményezést, mint a művészi kifejezés és az egyéniség kifejezésének egy formáját.

Összefoglalva, a Z generáció legújabb divatirányzatai dinamikus szellemiséget, progresszív értékrendet és határtalan kreativitást tükröznek. A nosztalgikus kikacsintásoktól a fenntartható jövőre irányuló kezdeményezéseken át, a digitális innovációkig az ifjúsági kultúra stílusvilágot formáló erőről tanúskodik. Legyen szó vintage darabokról, fenntartható alapanyagokról vagy high-tech utcai ruhákról, a GEN Z divat világában bármi belefér, fő a hitelesség!

Gorpcore
 
A Gorpcore a természetből merít ihletet, magába foglalja a túrafelszerelések praktikumát, a kültéri használatra szánt edzőcipők kényelmét, a polár és technikai kabátokat, a cargo nadrágokat, az outdoor táskákat és a sapkákat. Ez a tendencia komoly visszhangra talál a nagyközönség köreiben, a GLAMI adatai szerint 2023-ban jelentős növekedés figyelhető meg ezekben a kategóriákban minden országban. A GLAMI.hu belső keresési adatai szerint a leggyorsabban növekvő kategóriák ebben a stílusban a széldzsekik (+67%), a szabadtéri tornacipők (+23%) és a férfi (+32%), illetve a női futónadrágok  (+7%) voltak.

 
Blokette

Ez a stílus vintage sportruházatot jelent játékos és nőies variációkban. A Blockecore-on alapul, amely a sportos, fiús kultúrából merített ihletet, alapdarabjai a mezek és az Adidas sportcipők. A Blokette hozzáteszi a nőiességet, a futballmezeket szoknyákkal, szalagokkal és nyakkendőkkel párosítja. A 2024-es párizsi olimpia közeledtével ez a trend várhatóan még csak most fog kiteljesedni. A GLAMI.hu belső adatai szerint az egyik legnépszerűbb termék a stílusban a bomber dzseki, amelyre 507%-kal nőtt a keresések száma. 
 
Bimbocore

A Bimbocore egy  hipernőies stílus, jellemző viselete a rózsaszín velúr tréningruhák, és bundák, mikroszoknyák, a hosszú körmök, magas sarkú cipők és fényes kézitáskák. Gondoljunk csak Britney Spearsre, Paris Hiltonra, vagy Reese Witherspoonra a Legally Blonde-ban. A stílusnak fontos szerepe van a testpozitívitás és a sztereotípiák alóli felszabadulás témájának köztudatban való megjelenésében.