Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A webáruházak sikere múlhat a futárcégeken


6+1 SZEMPONT AZ IDEÁLIS SZÁLLÍTÓPARTNER KIVÁLASZTÁSÁHOZ

Mivel a vásárlók számára a szállítás gyorsasága és a biztonság egyaránt fontos szempontok az online vásárlásnál, a webáruházak sikerében meghatározó lehet, hogy milyen futárszolgálatot választanak. A több ezer hazai webáruházzal dolgozó Packeta szakemberei hét pontban foglalták össze, mire érdemes figyelnie egy online kereskedőnek az automatahálózattól a mobilapplikációig.

A koronavírus nagy lökést adott a webes vásárlásoknak. 2021-ben rekordot döntött itthon az online kiskereskedelem, a teljes forgalom 1203 milliárd forintot tett ki. A GKI Digital felmérésének adatai alapján ezzel a teljes kiskereskedelmi forgalomból már 10,4 százalékos részesedést könyvelhet el az e-kereskedelem, és még 2021-ben is kétszer gyorsabban bővült, mint a Covid előtti években. Magyarországon a 6,5 millió aktív internetező felnőtt 78,4 százaléka, mintegy 5,1 millió ember vásárol online, ebből 3,7 millióan termékeket is vesznek. Nem csoda, hogy egyre több kereskedő lát fantáziát a szektorban: tavaly 12 százalékkal 37 ezer fölé nőtt webáruházak száma az előző évhez képest. Ugyanakkor van néhány szempont, amelyet minden induló online kereskedőnek érdemes szem előtt tartania.

1. Országos lefedettségű csomagautomata-hálózattal rendelkező szolgáltatót válasszunk!

Az európai trendek azt mutatják, hogy egyre elterjedtebb a fixpontos kiszállítás, ami az átvevőpontok mellett az önkiszolgáló csomagautomaták használatát foglalja magában. A házhoz szállítás mellett egyre több figyelmet szentelnek a futárszolgálatok és a kereskedők is a csomagautomatáknak. 2021 eleje óta hatalmas bővülésen ment át ez az átvételi mód. Egy év alatt több mint 800 új automata került beüzemelésre, mostanra a magyarországi csomagautomata-hálózat összesített száma meghaladja az 1250 darabot. Az automaták előnye, hogy non-stop elérhetőek és ugyanolyan gyorsak, mint ha házhoz hozná a csomagot a futár. Ezért érdemes olyan futárcéggel szerződni, amely mindhárom kiszolgálási módot (házhoz szállítás, átvevőhely, csomagautomata) kínálja, és országos lefedettségű automatahálózattal is rendelkezik. Fontos szempont az is, hogy a szállító partner vállalja, hogy a termék automatába érkezéséről, illetve az onnan való átvételéről a címzett és a feladó számára is azonnali értesítést küldjön.

Noha Magyarországon egyelőre kedveltebb a házhozszállítás, az automaták iránti érdeklődés is gyorsan növekszik. Az a webáruház, amelyik nem biztosítja ezt a szállítási módot, lemaradhat a versenyben. A napelemmel működő automaták használata környezeti és emberi erőforrás szempontból is fenntarthatóbb alternatívája a házhozszállításnak” – mondta el Fagyas Szabolcs, a Packeta Hungary Kft. értékesítési igazgatója, hozzátéve, hogy immár több mint 200, úgynevezett Z-BOX önkiszolgáló csomagautomatájuk működik, és az év végéig közel 1 000 db-ra növelnék a számukat, feltéve, hogy a gyártó továbbra sem ütközik problémákba az ellátási lánc területén.

2. A csomagküldő szolgáltatás legyen egyszerűen beépíthető a webáruházba!

Legyen szó saját fejlesztésű vagy sablonra épülő, úgynevezett „dobozos” webshopról, alapvetés, hogy a csomagküldő szolgáltatást könnyen lehessen integrálni. A megfelelő alkalmazás kiválasztásakor vegyük figyelembe annak testreszabási lehetőségeit is – minél egyszerűbb a testreszabás, annál könnyebb a webshop tulajdonosának dolga.

3. Keressük a kereskedő- és vevőbarát szolgáltatásokat nyújtó futárcégeket!

A vásárlók elégedettsége nagyban múlik a futárszolgálat rugalmasságán. Alapelvárás például, hogy többféle fizetési lehetőséget biztosítson. A pandémia előtt a kártyás fizetések száma elmaradt a készpénzesekétől, de 2020-ban megfordult a trend, és azóta is folyamatosan nő az elektronikus fizetést választók aránya, tavaly már elérte a 70%-ot – áll a GKI Digital idézett kutatásában. Nagyra becsülik a vevők a csomagvisszaküldés lehetőségét is. A Packeta például lehetőséget biztosít rá, hogy a vásárló a cég bármelyik átvevőhelyén visszaküldhesse a nem megfelelő árut.

4. Tegyük mérlegre a futárszolgálatok praktikus megoldásait!

Nagyban megkönnyítheti a webáruházak dolgát, ha a kiválasztott futárszolgálat praktikus megoldásokkal segíti a munkáját. Ilyen lehet az egyszerűsített, automatikusan létrehozható csomagcímke: a kereskedőnek nincs más dolga, mint pár kattintással létrehozott, egyedileg generált címke kinyomtatása és a csomagra történő ragasztása. Ha pedig az Európai Unión kívülre küldünk csomagot, a vámkezeléshez szükséges vámnyilatkozat kiállítása is olyan feladat, amelyben jó, ha segít a szállító partner. Ez utóbbi kapcsán könnyebbséget jelenthet, ha a nyilatkozat megfelelő kitöltéséhez segítőkész és hozzáértő ügyfélszolgálat áll rendelkezésre.

5. Elengedhetetlen a korszerű mobilapplikáció.

Az ügyfelek egyre nagyobb része mobilon rendel és követi nyomon a rendelését. Ezért kiemelt fontosságú a szállító partner applikációja, az egyszerű navigáció, a logikus elrendezés, a gyors működés. A Packeta appja például, amelyet már hárommillión töltöttek le, lehetővé teszi a csomagok visszaküldését, a Z-BOX csomagautomaták kinyitását, a legközelebbi Z-Pont átvevőhely megtalálását, illetve áttekintést ad a beérkezett és elküldött csomagokról. Az alkalmazásban megtaláljuk a jelszót is, amellyel átvehetjük a kiszállított csomagunkat.

6. Érdemes odafigyelni a klímavédelem, fenntarthatóság szempontjaira is.

A nemzetközi és hazai kutatások egyaránt azt mutatják, hogy a egyre fontosabb a vásárlóknak. Ezért érdemes megnézni, a kiválasztott cég mennyire tartja fontosnak a fenntarthatóságot. Napelemmel vagy hálózati árammal biztosítja a szabadtéri csomagautomaták energiaellátását? Használ-e alternatív csomagolóanyagokat, például lebomló fóliát, az egyszer használatos kartondobozok helyett tartós megoldásokat? Telepít-e napelemeket a raktárépületek tetejére, alkalmaz-e energiatakarékos megoldásokat, például LED-es világítást a raktáraiban? Ha igen, az a webáruház fenntarthatósági céljainak eléréséhez is nagyban hozzájárulhat.

+1 Nagy könnyebbséget jelent a nemzetközi háttér.

Ha külföldi vevőket is ki akarunk szolgálni webáruházunkkal, olyan szolgáltatóra lesz szükségünk, amely több országban van jelen és tapasztalattal bír a nemzetközi logisztikában, így megúszhatjuk, hogy szerződések tucatjait kelljen megkötni különböző cégekkel. A Packeta Group például 6 országban van jelen és világszerte több mint 30, az e-kereskedelem szempontjából fontos országba juttatja el ügyfelei csomagjait, közel 80 szerződött szállítópartnerén keresztül. Ezzel kiváló platformot jelent a nemzetközi ambíciókat dédelgető online kereskedők számára.