Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A TAG Heuer hivatalos partnerként tér vissza a Forma-1-hez

A TAG Heuer visszatér a Formula 1 hivatalos időmérőjeként a sportág 75. évfordulóját ünnepelve.

A Formula 1-ben több mint hét évtizedre visszanyúló gazdag történelemmel a 2025-ös év egy különleges partnerség újjászületését jelenti, amely a luxus, a precizitás, az innováció, a teljesítmény és a sebesség szimbóluma. A TAG Heuer 1969-ben az első olyan luxusmárka volt, amelynek logója Formula 1-es autóra került, 1971-ben pedig az első, amely csapatot szponzorált. Így vált a sport történetének egyik legsikeresebb szereplőjévé: 239 győzelemmel, 613 dobogós helyezéssel, 9471 ponttal, 11 konstruktőri és 15 egyéni világbajnoki címmel büszkélkedik a csapatokkal való együttműködései révén.

A TAG Heuer és a Formula 1 közötti partnerség nem csupán a versenyzésről szól, hanem két ikonikus márka közös filozófiáját testesíti meg. Ez a filozófia a precíz mérnöki munkán, a csúcstechnológián, az avantgárd anyagok használatán, a pontosságon és az elkötelezettségen alapul.

Egy évtizedeket átívelő kapcsolat

Az 1860-ban alapított TAG Heuer már korai története során hírnevet szerzett mint a precíziós időmérő eszközök gyártója. Az első, műszerfalra szerelhető kronográfot 1911-ben mutatta be, majd 1916-ban debütált a világ első stopperórája, amely századmásodperc pontossággal mért időt: a Mikrograph. Ez az eszköz a magas precizitás új mércéjévé vált a sportidőmérésben.

Az 1960-as évek: a Formula 1 és a Heuer szoros kapcsolata

Az 1960-as években, ahogy a Formula 1 egyre nagyobb népszerűségre tett szert, a Heuer szoros kapcsolatba került a sporttal és annak versenyzőivel. Az egyik első meghatározó pillanat Jochen Rindt nevéhez fűződik, aki a legendás Formula 1-es pilótaként posztumusz nyerte meg az 1970-es világbajnoki címet a Lotus számára az egyéni és a konstruktőri bajnokságban. Rindt pályafutása során egy Heuer Autavia 2446 típusú órát viselt.

Egy sorsdöntő pillanat következett, amikor Jack Heuer, a családi vállalat akkori vezérigazgatója találkozott egy fiatal, tehetséges svájci versenyzővel, Jo Sifferttel, aki Fribourg városából származott. Megállapodás született, melynek értelmében Siffert segítette a forradalmi Calibre 11 automata kronográf bevezetését. Ennek részeként a Heuer logó megjelent Siffert Rob Walker Lotus 49B autóján, amelyet az 1969-es szezonban vezetett, valamint a versenyző overálján, miközben Siffert a Calibre 11-es szerkezettel hajtott, fehér számlapos 1163-as Autavia karórát viselt.

Ez volt az első alkalom, hogy egy óragyártó – vagy bármilyen luxusmárka, amely nem az autóipari beszállítók közé tartozott – szponzorált egy Formula 1-es pilótát, és logója megjelent egy versenyautón. Ez csupán a kezdete volt annak a forradalmi stratégiának, amelyet Jack Heuer indított útjára, és amely alapjaiban változtatta meg a motorsport körüli sportmarketinget.

Együttműködés a Scuderia Ferrarival és a McLarennel

1971-ben a Ferrari időmérő rendszert keresett új tesztpályájára, az olaszországi Fioranóba, amely az első olyan létesítmény volt, amelyet kifejezetten egy autógyártó számára terveztek. A világ vezető időmérőeszközének gyártójaként a Heuer volt a kézenfekvő választás. A vállalat kifejlesztett egy új eszközt, a Le Mans Centigraphot, amely lehetővé tette a Ferrari számára, hogy pontosan mérje új autóik és pilótáik teljesítményét ezen a modern létesítményen.

A Le Mans Centigraph és a „Zongorista” legendája

A Le Mans Centigraph, valamint híres kezelője, Jean Campiche – a motorsport időmérésének legendás alakja, akit „Zongoristának” becéztek – a Ferrari csapattal utazott a világ körül, és független időmérést biztosított a boxfalról. Campiche szakértelme nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Ferrari 1975-ben megnyerte a konstruktőri, illetve az egyéni világbajnokságot Niki Lauda vezetésével.

Amikor más csapatok, például a BRM, a McLaren és a Surtees látták az eszköz sikerét, ők is lelkesen törekedtek saját rendszerek beszerzésére.

A Heuer és a Ferrari kapcsolata 1979-ig tartott, ezt követően a márka együttműködése a McLarennel folytatódott, amely az egyik leghosszabb partnerkapcsolattá vált a Formula 1 történetében. 1985-ben a Heuert megvásárolta a Techniques d’Avant Garde Group, amely a McLaren Formula 1-es csapatának tulajdonosa is volt.

Az új név és a TAG Heuer ikonikus sikerei

A Heuer 1985-ös felvásárlása után a márka új nevet kapott: TAG Heuer. Ez az átalakulás azt is jelentette, hogy az új logó megjelent az MP4/2C szélvédőjén, amellyel Alain Prost 1986-ban megnyerte az egyéni világbajnoki címet.

Ugyanebben az évben a márka egy forradalmi új órát mutatott be, amely tökéletes nevet kapott: TAG Heuer Formula 1. A modell az élénk színű tokjaival, szíjaival és számlapjaival kulturális jelenséggé vált. Nemcsak a TAG Heuer motorsporthoz fűződő kapcsolatát erősítette meg, hanem az évtized egyik legkeresettebb órájává is vált.

Egy másik meghatározó pillanat 1988-ban érkezett, amikor egy fiatal, feltörekvő brazil pilóta, Ayrton Senna csatlakozott a McLaren csapathoz. A következő szezontól kezdve Senna TAG Heuer órákat viselt, és három világbajnoki címéig elkísérte őt. Bár Senna tragikusan elhunyt 1994-ben, öröksége a TAG Heuerrel folytatódik: a vállalat továbbra is együttműködik a Senna Alapítvánnyal, megőrizve és tiszteletben tartva azt a versenyszellemet és személyes értékrendet, amely sokak számára globális ikonná tette Sennát.

1992-ben a TAG Heuer hivatalos időmérő partnerként szállt be a Formula 1-be, kihasználva páratlan szakértelmét, hogy javítsa a sportban használt időmérési rendszerek precizitását és megbízhatóságát. Az adatgyűjtés és -feldolgozás mellett a rendszer új dimenziót adott az otthoni nézők szórakoztatásának is. A világ televízióképernyőin megjelenő TAG Heuer logó a sport meghatározó vizuális szimbólumává vált.

A modern korszak

A TAG Heuer a 20. század végén még két egyéni világbajnoki címet ünnepelhetett a McLaren színeiben Miki Häkkinen révén, aki 1997-ben és 1998-ban győzedelmeskedett. A 2000-es évek a Formula 1 izgalmas időszakát hozták: a V10-es motorokról V8-asokra való áttérés, ikonikus pilóták közötti intenzív rivalizálások, valamint a jövő sztárjainak érkezése tette emlékezetessé ezt az évtizedet.

Ezek közé a feltörekvő nevek közé tartozott Lewis Hamilton is, aki a McLaren csapatában kezdett versenyezni. Ritka tehetségét bizonyítva Hamilton páratlan karriert futott be a Formula 1-ben, és első világbajnoki címét 2008-ban szerezte meg – TAG Heuer órát viselve.

2015-ben, 30 év sikeres együttműködés után a TAG Heuer és a McLaren úgy döntött, hogy külön utakon folytatják. A 2016-os szezonra a TAG Heuer a Red Bull csapatához csatlakozott, amely rövid idő alatt maradandó nyomot hagyott a Formula 1 történetében.

A TAG Heuer és az Oracle Red Bull Racing közötti együttműködés eddig négy egyéni világbajnoki címet eredményezett, köszönhetően Max Verstappen generációkat meghatározó kivételes tehetségének, valamint két egymást követő konstruktőri világbajnoki címet. A TAG Heuer partnersége az Oracle Red Bull Racinggel tovább folytatódik, miközben a márka hivatalos időmérőként támogatja a Formula 1-et.

Egy új fejezet

Az utóbbi években, a Liberty Media irányítása alatt, a Formula 1 a világ egyik kulturálisan legmeghatározóbb és legsikeresebb sportbajnokságává vált. A sportágnak világszerte 750 millió rajongója van, több mint 90 millió követővel a közösségi médiában, és egyre fiatalabb és sokszínűbb közönséget vonz: a szurkolók 42%-a már nő, és minden harmadik rajongó 35 év alatti. A 2024-es szezon 1,5 milliárd nézőt vonzott, akik szemtanúi lehettek egy epikus idénynek, amelyben az utolsó pillanatokig tartó kerék a kerék elleni csata döntött a konstruktőri világbajnoki cím sorsáról Abu-Dzabiban, a McLaren és a Ferrari között.

A motorsportban és az időmérésben betöltött büszke múltjával, valamint a sportág növekvő népszerűségével a TAG Heuer izgatottan tér vissza a Formula 1 hivatalos időmérőjeként.

„A Formula 1-ben, egy olyan sportágban, amelyet a mentális kitartás, a fizikai erő, a stratégia, az innováció és a teljesítmény határoz meg, természetes, hogy a TAG Heuer meghatározó mint hivatalos időmérő”

– mondta Antoine Pin, a TAG Heuer vezérigazgatója.

„Évtizedes történelmünk van a Formula 1-ben, amely összeköt minket minden idők legsikeresebb pilótáival és csapataival. Megtiszteltetés és kiváltság, hogy a nevünk ahhoz az elemhez kapcsolódik, amely meghatározza a győztest: az időhöz. Ahogy a Formula 1 és kivételes csapata tovább építi a sport egyik legnagyszerűbb értékét, izgatottak vagyunk, hogy részesei lehetünk ennek az utazásnak, és új történeteket teremthetünk, amelyek tovább gazdagítják a TAG Heuer örökségét.”

„Óriási megtiszteltetés, hogy egy olyan vállalat, amely évtizedek óta egyet jelent a Formula 1-gyel, és amelyet a múlt és jelen legendáival azonosítanak, ennyire szorosan kapcsolódik sportunkhoz, és teljes mértékben osztja értékeinket. Az innovációra, pontosságra és kiválóságra való fókusza révén a TAG Heuer tökéletes partnerként illeszkedik a Formula 1-hez. Izgatottan várom, hogy miként fonódhat össze a közös örökségünk, és milyen új történeteket mesélhetünk el a jövőben, miközben a 75. évfordulónkat ünnepeljük”

– mondta Stefano Domenicali, a Formula 1 elnök-vezérigazgatója.

„2025 egy látványos új korszak kezdetét jelzi a TAG Heuer és a Formula 1 több évtizedes közös történetében. A Formula 1 hivatalos időmérőjeként a TAG Heuer jelentős jelenléttel bír majd mind a pályán, mind azon kívül. A pályaszéli branding, a rajongói zóna és a Paddock Club aktivációk mellett új termékcsaládokkal is jelentkezik, amelyek a Formula 1 drámáját és izgalmát testesítik meg. A TAG Heuer továbbra is gazdagítja a Formula 1 lenyűgöző történelmét.”

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!