A Szupermenta termékteszt program többletinformációt ad a vásárláshoz

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) Szupermenta termékteszt programja fontos többletinformációt ad a tudatos vásárláshoz – hangsúlyozta Felkai Beáta Olga, az Agrárminisztérium (AM) élelmiszerláncért felelős helyettes államtitkára hétfőn a program 10 éves születésnapja alkalmából tartott rendezvényen, Budapesten.

Kiemelte, a Nébih termékteszt programja komplex vizsgálati rendszeren alapul, segíti az edukációt és a tudatos vásárlást.

A helyettes államtitkár ismertette, hogy a program indulása óta, az elmúlt 10 évben 2400 terméket teszteltek több mint 110 termékkörben, és 230 ezer laboratóriumi vizsgálatot végeztek.

A program népszerűségét jelzi, hogy 4,7 millióan tekintették meg a program honlapját, közösségi média felületeit mintegy 30 ezren követik.

A fogyasztói bizalmat erősíti a Szupermenta embléma, amelyet a teszten elért eredmények alapján az első három helyezett termékre lehet igényelni – mondta a helyettes államtitkár.

A 10 éves jubileumi kiadványban szerepel, hogy az embléma használati jogát az első három helyezett termék gyártója, termelője, vagy első magyarországi forgalmazója nyerheti el egy évre.

A Szupermenta termékteszt program 2022-ben bekerült nemzeti értékként az Agrárminisztérium ágazati értéktárába.

Az ünnepségen résztvevő meghívottak és szakemberek a laboratóriumi vizsgálatot követően 19 kókuszos szaloncukor kedveltségi vizsgálatát végezték el. A kedveltségi vizsgálat alapján az első helyezett a Spar étcsokoládéba mártott kókuszos szaloncukor terméke lett, második helyezést ért el a Favorina márkájú tejcsokoládés szaloncukor, harmadik a Lissé kókuszos szaloncukor.