Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A szülők fele támogatná az iskolák környékének időszakos lezárását a forgalom elől

A magyar szülők mintegy fele egyetért azzal, hogy a gyermekek nagyobb biztonsága érdekében időszakosan lezárják az iskolák környékét a forgalom elől abban az esetben, ha jól megszervezik ezt az intézkedést – derül ki a Chery Group megbízásából készült felmérésből. A válaszadók mindössze tizede jelezte azt, hogy iskolabusszal, vagy egyéb szervezett szolgáltatás révén teljesen biztonságosan jut el gyermeke a suliba.

Másfél millió diák kezdte meg a tanévet szeptember elején Magyarországon, ebben az időszakban különösen fontos, hogy a közlekedők fokozott óvatossággal és figyelemmel közelítsék meg az iskolák környékét. A tanévkezdés ugyanis közlekedési szempontból is kiemelt időszak, és a Chery Group felmérésre szerint egyelőre nagyon kevés helyen történtek érdemi lépések annak érdekében, hogy minél biztonságosabbá tegyék a gyermekek számára az iskolába való eljutást.

A kutatás során megkérdezett magyar szülők valamivel több mint fele jelezte, hogy semmilyen próbálkozás, vagy megoldás nincs arra, hogy biztonságosabbá tegyék az iskolába járást. Negyedük ugyanakkor úgy gondolja, hogy igenis szükség lenne ilyen intézkedésekre. A válaszadók 26 százaléka tapasztalta azt, hogy szabályozással igyekeznek biztonságosabbá tenni a bejárást. A megkérdezettek 11 százaléka számolt be arról, hogy a szülők közösen kerestek megoldást, és szintén ilyen arányban vannak azok, akik azt jelezték, hogy iskolabusznak, vagy egyéb szervezett szolgáltatásnak köszönhetően teljesen biztonságos a bejárás gyermekük számára.

A felmérés során rákérdeztek arra is, hogy mennyien vesznek részt olyan kezdeményezésekben, amelyek növelik az iskolába járás biztonságát az intézmény környékén élő gyerekek számára. A válaszok alapján a megkérdezettek mintegy harmada részese ilyen akciónak. A legtöbben, a válaszadók 13 százaléka azt jelezte, hogy egy felnőtt gyalog kíséri a gyerekeket az iskolába, 11 százalék pedig arról számolt be, hogy felnőtt kíséretében, de tömegközlekedéssel mennek suliba a diákok. A megkérdezettek 8 százaléka számolt be arról, hogy egy szülő autójával több gyereket is elszállít az iskolába. Az, hogy felnőtt kíséretében, kerékpárral menjenek iskolába egyelőre nagyon ritka, a válaszadók mindössze 4 százaléka választotta ezt az opciót. A megkérdezettek 60 százaléka semmilyen, az iskolába történő eljutás biztonságát növelő kezdeményezésben nem vesz részt.

A legtöbben szigorúbb szabályozással növelnék a biztonságot

A kutatás során megadott lehetőségek közül a megkérdezettek egyharmada a szigorúbb forgalmi korlátozásokat – sebességkorlátozás, várakozási tilalom –látja a legszükségesebbnek a közlekedésbiztonság növeléséhez az iskolák környékén. De viszonylag sokan látnának szívesen több kamerát, illetve hangsúlyosabb rendőri jelenlétet az iskolák környékén, ezeket az intézkedéseket a válaszadók 20-20 százaléka tartja a legfontosabbnak. A megkérdezettek ötöde szerint ugyanakkor nincs szükség semmilyen intézkedésre.

A felmérés keretében arról is megkérdezték a magyar szülőket, egyetértenek-e azzal, hogy időszakosan, vagy állandóan lezárják a forgalom elől az iskolák környékét. A válaszadók harmada egyik lehetőséget sem támogatja, ugyanakkor 48 százaléka az időszakos lezárást jó megoldásnak gondolja, feltéve, hogy azt jól megszervezik. A megkérdezettek ötöde pedig még ennél is tovább menne, és a teljes lezárást is támogatná abban az esetben, ha a környező utcákban jól megoldják a forgalomirányítást.

A Chery Group megbízásából készült kutatásból az is kiderült, hogy mennyit lennének hajlandóak sétálni a gyermeküket autóval iskolába szállító szülők, ha biztonságos és ingyenes parkolási lehetőség lenne a suli környékén. A megkérdezettek 14 százaléka egyáltalán nem gyalogolna, harmada pedig legfeljebb öt percet szánna erre az idejéből. A válaszadók 29 százaléka 5-10 percet, negyede pedig akár 10 percnél is többet lenne hajlandó gyalogolni az iskolához gyermekével, ha lenne jó parkolási lehetőség.

Az iskolába járás biztonságával kapcsolatos vélekedést és a szülők által elvárt intézkedéseket felmérő kutatást megrendelő Chery Group számára is fontos az idei szeptember, hiszen a vállalat OMODA 5 modellje ettől a hónaptól kapható Magyarországon. Az autó hazai forgalmazója a Genius Automotive. A Chery által gyártott OMODA márka első körben Budapesten több helyszínen, valamint Kecskeméten lesz elérhető. A közeljövőben a hálózat tovább fog bővülni, és számos megyeszékhelyen lehet majd megvenni ezeket az autókat. Az OMODA 5 1,6-os benzines crossover bevezető ára, alapfelszereltséggel 10 millió forint lesz. Várhatóan idén novembertől a jármű tisztán elektromos változata is kapható lesz majd nálunk.

Az 1997-ben alapított Chery a legnagyobb kínai autóexportőr. A cég tavaly közel 1,9 millió járművet adott el, ebből 900 ezret külföldön. A társaság rendelkezik európai gyártóbázissal is, Barcelonában van üzemük, Németországban pedig fejlesztőközpontot működtetnek.

Tudtad?

Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!