Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A személyes pénzügyek fejlesztésére koncentrálnak a digitálisan legfejlettebb bankok egy kutatás szerint

    A személyes pénzügyek kezelése a digitálisan legfejlettebb bankok egyik fókuszterülete, amiben a magyar pénzügyi intézményeknek még fejlődniük kell a Deloitte nemzetközi tanácsadó cég legfrissebb kutatásából.

    A felmérés szerint a digitalizációban legelőrehaladottabb bankok 40 százaléka építette be kínálatába az olyan ügyfél elkötelezettséget erősítő szolgáltatásokat, mint a pénzügyi célok kitűzése és ehhez kapcsolódó értesítések küldése, valamint a tranzakciós kategóriák kezelése. Az egyes keresztértékesítést támogató szolgáltatások 15 százalékuknál találhatók meg, ilyen például a pénzügyi állapot monitorozása, a pénzügyi előrejelzések készítése és az ezeket figyelembe vevő, személyre szabott ajánlatok küldése. Megtakarítási és befektetési tanácsot a vezető bankok 20 százaléka kínál.


    Az ügyfelek már mind a 9 vizsgált magyarországi bank internetbanki szolgáltatásában megtekinthetik a tranzakciós előzményeiket és kereshetnek azok között. A ki- és bejövő tranzakciók vizuálisan is meg vannak különböztetve az internetbankokban és az aktuális számlaegyenleg is megjelenítésre kerül. Ugyanakkor, a banki mobil applikációkban ezek a funkciók nem minden banknál találhatók meg, annak ellenére, hogy a felmérés szerint a mobil egyre szélesebb ügyfélkörben preferált csatorna. Mind mobil-, mind internetbanki szolgáltatásokat tekintve a vizsgált 9-ből csupán 2-4 szereplő kínál olyan kifinomult tranzakciós előzmények közötti keresési funkciókat, mint a szolgáltató vagy kategória szerinti keresés, adott tranzakciókra való keresésnél automatikus kiegészítés, vagy az előzmények közötti tranzakció megismétlése.


    Habár a vizsgált kilenc hazai bank közül hatnál lehet kategóriák szerint keresni a tranzakciós előzmények között, a mobil-, és internet bankban csupán három szereplő kínál automatikus banki tranzakciókategorizálást egyik vagy másik csatornán. Mindössze egy bank biztosít lehetőséget felhasználóinak arra, hogy módosítsák a tranzakciós kategóriákat.


    A kutatásban kettő olyan magyarországi szereplő volt a 9-ből, amely lehetővé teszi az ügyfeleik számára megtakarítási célok kijelölését és nyomonkövetését.


    A Deloitte szerint a digitális bajnok bankok számos, a személyes pénzügyek kezelését támogató funkcionalitást beépítettek szolgáltatáscsomagjukba, amelyek hazánkban még nem jelentek meg: a tranzakciós kategóriák mentén kimutatásokat és jövőre vonatkozó becsléseket készítenek az ügyfeleknek kiadásaikról és pénzmozgásaikról. A kijelölt költési és megtakarítási célok mentén értesítik a felhasználót költségvetése alakulásáról, annak periodikusságát is figyelembe véve. A számlaegyenleg változásáról és az előrejelzésekről készített adatokat, kimutatásokat a felhasználó le is mentheti, valamint azok alapján tanácsadási és egyéb pénzügyi szolgáltatásokról kaphat ajánlatokat.


    A kutatás szerint a magyar bankszektor a személyes pénzügyek kezelésének támogatásában jelentős fejlesztési potenciállal rendelkezik. Igazán kiforrott szolgáltatás még egyik szereplőnél sem elérhető, bár az elmúlt években több fejlesztést is bevezettek. A fejlett személyes pénzügyi funkciók várhatóan a banki szolgáltatáscsomag szerves részét képezik majd a jövőben Magyarországon is – írták.