A Sony térhatású tartalomkészítő rendszer fejlesztésén dolgozik, fejre szerelhető XR kiegészítővel és 3D interakcióra szánt vezérlőkkel
Metaverse technológiák és hardverek 3D-s tartalomkészítők számára
Fejre szerelhető XR kijelző és vezérlők*1
A Sony Corporation bejelenti, hogy egy immerzív térbeli tartalomkészítő rendszer fejlesztésén dolgozik. A kapcsolódó, fejre szerelhető XR kijelző kiváló minőségű 4K OLED Microdisplayt*2 és videó átlátás funkciót kínál, valamint egy pár vezérlőt, amelyet a 3D objektumokkal való intuitív és pontos interakcióra optimalizáltak. A rendszer célja támogatni az alkotókat a kifinomult 3D-s tartalomkészítésben. A Sony tervei közt szerepel, hogy a legkülönfélébb 3D-s gyártószoftverek fejlesztőivel kooperáljon, többek közt olyanokkal, akik a szórakoztatóipar és az ipari formatervezés területén alkotnak. A bevezetéskor a Sony exkluzívan az ipari technológiák terén piacvezetőnek számító Siemensszel működik együtt, hogy a Siemens Xcelerator nyílt digitális üzleti platform szoftverét használva új megoldást vezessen be a magával ragadó tervezéshez és az együttműködő terméktervezéshez.
A rendszer 2024-ben válik elérhetővé. A specifikációról, a megjelenés dátumáról és régióiról, az árral, az értékesítési csatornákról, valamint a szoftverkompatibilitásról a Sony és partnerei később fognak elárulni részleteket.
A térbeli tartalomkészítő rendszer, amelyet 4K OLED Microdisplayt tartalmazó XR fejre szerelhető kijelzővel és a Sony saját renderelési technológiájával szereltek fel, lehetővé teszi a 3D-s tárgyak textúráinak és az emberi karakterek arckifejezésének valós idejű, nagy felbontású és valósághű megjelenítését. Az összesen hat kamerával és szenzorral ellátott videóáttekintő funkció és térfelismerés mellett a rendszer egy gyűrű alakú vezérlővel is rendelkezik, amellyel a felhasználók képesek intuitív módon alakítani a tárgyakat a virtuális térben. A mutatós vezérlő pedig lehetőséget biztosít a precíz bemutatásra, így az alkotók a virtuális térben kézműves munkát végezhetnek a vezérlőkkel és billentyűzet segítségével, mindezt a fejre szerelt kijelző viselése közben.
A készülék Snapdragon® XR2+ Gen 2 Platformmal rendelkezik, a Qualcomm Technologies, Inc. legújabb XR processzorával. A processzor felszabadítja a 4K OLED mikrokijelzők erejét, így lenyűgöző képminőséget nyújt, valamint felhasználó- és térkövetést biztosít a zökkenőmentes XR-élményekhez. Az eszköz nagy teljesítményű platformot kínál az alkotóknak a kreatív munkafolyamotokhoz.
A Sony a közelmúltban olyan technológiákat dobott piacra, amelyek támogatják a munkafolyamatokat és a térbeli tartalomkészítés minőségét, valamint megkönnyítik a 3D CG használatát a különböző kreatív területeken. A „mocopi™” mobil mozgásrögzítő rendszer kisméretű, könnyű érzékelőkkel és egy erre a célra kifejlesztett okostelefon-alkalmazással lehetővé teszi a teljes test mozgásának követését, a Sony saját technológiáinak felhasználásával. A Spatial Reality Display-ek rendkívül valósághű, háromdimenziós lehetőségeket biztosítanak speciális szemüveg vagy virtuális valóság (VR) fejhallgató használata nélkül, a térbeli tartalom létrehozásához és a felülvizsgálati folyamathoz. A rendszer bevezetésével és a 3D-s alkotószoftver-fejlesztőkkel való együttműködéssel a Sony célja, hogy a térbeli tartalmak alkotói még inkább képessé váljanak a fizikai és a virtuális világ közötti határok átlépésére a még magával ragadóbb kreatív élmények érdekében.
„Sokak a valós világ előli menekülés lehetőségét látják a metaverzumban, de vásárlóink és a Siemens számára ez az a hely, ahová a valós világ megteremtéséért mennek. Ahová a klímaváltozás, a globalizáció és a digitalizáció kezelése érdekében fordulunk. Ide megyünk, hogy átalakítsuk a gazdaságok gerincét alkotó iparágakat” – mondta Cedrik Neike, a Siemens AG igazgatótanácsának tagja és a Siemens Digital Industries vezérigazgatója. „A Sony-val együttműködve bemutatjuk az ipari metaverzum legújabb építőelemét: a magával ragadó mérnöki tevékenységet. Ez az újdonság olyan környezetet biztosít, amelyben a felhasználó az idő korlátai nélkül tapasztalhatja meg a fizika valóságát. Az lebilincselő mérnöki tevékenységgel kibővített ipari metaverzum soha nem látott módon hozza össze a valós és a digitális világot, és mélyrehatóan befolyásolja majd vásárlóink mindennapi munkáját.”
„A Snapdragon XR2+ Gen 2-t úgy terveztük, hogy 4K felbontású kijelzőt, élvonalbeli grafikát és páratlan teljesítményt biztosítson, ezáltal az alkotók olyan innovatív térbeli tartalmakat készíthetnek, amelyek minden iparágra pozitív hatással lesznek” – mondta Said Bakadir, a Qualcomm Technologies, Inc.termékmenedzsmentért felelős vezető igazgatója. „Izgalmas látni, hogy a Sony XR készülékével belép a vállalati szférába, és a Snapdragon XR technológiákat felhasználva még valósághűbb, részletesebb és pontosabb Mixed Reality (MR)/VR-élményeket kínál, amelyek segítenek a fejlesztőknek és az alkotóknak egy még magával ragadóbb jövő felé haladni.”
Főbb funkciók
Kiváló minőségű XR-élmény a kreatív munkához
A fejre szerelhető kijelző nagyméretű, nagy felbontású, 1.3 típusú OLED Microdisplayt tartalmaz 4K felbontással és széles színskálával, amely a DCI-P3*3*4 színskála 96%-át lefedi. A 3D-s tárgyak textúráinak és az emberi karakterek arckifejezéseinek részletes és valósághű megjelenítése lehetővé teszi az alkotók számára, hogy a fejre szerelhető kijelző viselése közben végigjárják a teljes folyamatot, a modellezéstől a
A megosztott renderelés*5 támogatásával – amely megosztja a renderelési terhelést a számítógépek és a fejre szerelt kijelző között – a rendszer képes nagyméretű 3D modellek stabil és nagy felbontású feldolgozására.
A Qualcomm Technologies, Inc. vállalattal való együttműködésünk révén a Sony az elsők között alkalmazza a legújabb Snapdragon XR2+ Gen 2 platformot. A processzor felszabadítja a 4K OLED mikrokijelzők erejét, hogy lenyűgöző képminőséget biztosítson, míg a chipen lévő AI lehetővé teszi a továbbfejlesztett felhasználó- és térkövetést a zökkenőmentes XR-élmények érdekében, egyesítve a fizikai és digitális tereket a könnyebb navigáció és az intuitív interakció érdekében az XR kreatív terekben.
Vezérlők az intuitív térbeli tartalomkészítéshez
A rendszer egy gyűrű formájú vezérlőt tartalmaz, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy intuitív módon alakítsák a virtuális térben lévő tárgyakat. A mutatóvezérlő pedig stabil és pontos bemutatást tesz lehetővé a virtuális térben, a hatékony és precíz működés érdekében optimalizált alakkal és gombelrendezéssel. Az irányító kontrollert a domináns kézben tartva, a gyűrű alakú vezérlőt pedig a másik kéz ujjaihoz rögzítve az alkotók a billentyűzet használatával 3D objektumokat modellezhetnek, miközben viselik a fejre szerelt kijelzőt.
A kényelmes, zökkenőmentes XR kreatív élményekre tervezve
A fejre szerelt kijelző a készülék egyensúlyát, valamint a felhasználó fejével közvetlenül érintkező párnák kialakítását és anyagát finomhangolva biztosítja a hosszabb kreatív használathoz szükséges kényelmet és stabilitást. Emellett a kijelzőrész pattintható mechanizmusa lehetővé teszi az alkotók számára, hogy könnyedén és zökkenőmentesen tudjanak váltani a fizikai és a virtuális terek között anélkül, hogy az egész készüléket le kelljen venni és viseléskor újra kellene kalibrálni az eszközt.
Magával ragadó kreatív élmény a 3D alkotószoftverrel történő integrációval
A Sony különböző 3D-s gyártási szoftverek fejlesztőivel kíván együttműködni, mind a szórakoztatóipar, mind az ipari tervezés területén. A termékbevezetés idejében a Sony kizárólag a Siemensszel működik együtt, hogy a Siemens Xcelerator ipari szoftverportfóliójába tartozó új NX™ Immersive Designer szoftverrel, a Siemens terméktervezési megoldásával való integráció révén innovatív, immerzív tervezési képességeket hozzon a gyártóipar számára. A nagy teljesítményű hardver és szoftver integrációja az ipari tervezés és a terméktervezés területén dolgozó alkotók számára nyújt nagyobb lehetőséget azáltal, hogy még magával ragadóbb tervezési, felülvizsgálati és együttműködési eszközöket biztosít. A partnerséggel kapcsolatos további részletek az alábbi weboldalon érhetők el.
*1: A képek csak illusztrációs célokat szolgálnak, és nem feltétlenül tükrözik pontosan a végső terméket.
*2: A készülék kapacitásától függően. A tényleges felbontás az alkalmazástól és a használat típusától függően változik.
*3: DCI-P3: A digitális mozirendszerek szabványosításán dolgozó amerikai konzorcium, a Digital Cinema Initiatives által létrehozott RGB színtér-szabvány.
*4: A ténylegesen használható színtér az alkalmazástól és a felhasználás típusától függ.
*5: Kizárólag kompatibilis alkalmazásokkal működik, ha kötött módban használják. (vezetékes és vezeték nélküli) A felbontás, a frissítési sebesség és a színtér az alkalmazástól függően eltérhet.
* A „Sony”, a „SONY” logó és a jelen sajtóközleményben használt egyéb terméknevek, szolgáltatásnevek vagy logók a Sony Group Corporation vagy annak leányvállalatai bejegyzett védjegyei vagy védjegyei. Más terméknevek, szolgáltatásnevek, cégnevek vagy logójelek a megfelelő tulajdonosok és/vagy licencadóik védjegyoltalma és szerzői jogvédelem alatt álló tulajdonai.