Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A Sony térhatású tartalomkészítő rendszer fejlesztésén dolgozik, fejre szerelhető XR kiegészítővel és 3D interakcióra szánt vezérlőkkel

Metaverse technológiák és hardverek 3D-s tartalomkészítők számára

Fejre szerelhető XR kijelző és vezérlők*1

A Sony Corporation bejelenti, hogy egy immerzív térbeli tartalomkészítő rendszer fejlesztésén dolgozik. A kapcsolódó, fejre szerelhető XR kijelző kiváló minőségű 4K OLED Microdisplayt*2 és videó átlátás funkciót kínál, valamint egy pár vezérlőt, amelyet a 3D objektumokkal való intuitív és pontos interakcióra optimalizáltak. A rendszer célja támogatni az alkotókat a kifinomult 3D-s tartalomkészítésben. A Sony tervei közt szerepel, hogy a legkülönfélébb 3D-s gyártószoftverek fejlesztőivel kooperáljon, többek közt olyanokkal, akik a szórakoztatóipar és az ipari formatervezés területén alkotnak. A bevezetéskor a Sony exkluzívan az ipari technológiák terén piacvezetőnek számító Siemensszel működik együtt, hogy a Siemens Xcelerator nyílt digitális üzleti platform szoftverét használva új megoldást vezessen be a magával ragadó tervezéshez és az együttműködő terméktervezéshez.

A rendszer 2024-ben válik elérhetővé. A specifikációról, a megjelenés dátumáról és régióiról, az árral, az értékesítési csatornákról, valamint a szoftverkompatibilitásról a Sony és partnerei később fognak elárulni részleteket.

A térbeli tartalomkészítő rendszer, amelyet 4K OLED Microdisplayt tartalmazó XR fejre szerelhető kijelzővel és a Sony saját renderelési technológiájával szereltek fel, lehetővé teszi a 3D-s tárgyak textúráinak és az emberi karakterek arckifejezésének valós idejű, nagy felbontású és valósághű megjelenítését. Az összesen hat kamerával és szenzorral ellátott videóáttekintő funkció és térfelismerés mellett a rendszer egy gyűrű alakú vezérlővel is rendelkezik, amellyel a felhasználók képesek intuitív módon alakítani a tárgyakat a virtuális térben. A mutatós vezérlő pedig lehetőséget biztosít a precíz bemutatásra, így az alkotók a virtuális térben kézműves munkát végezhetnek a vezérlőkkel és billentyűzet segítségével, mindezt a fejre szerelt kijelző viselése közben.

A készülék Snapdragon® XR2+ Gen 2 Platformmal rendelkezik, a Qualcomm Technologies, Inc. legújabb XR processzorával. A processzor felszabadítja a 4K OLED mikrokijelzők erejét, így lenyűgöző képminőséget nyújt, valamint felhasználó- és térkövetést biztosít a zökkenőmentes XR-élményekhez. Az eszköz nagy teljesítményű platformot kínál az alkotóknak a kreatív munkafolyamotokhoz.

A Sony a közelmúltban olyan technológiákat dobott piacra, amelyek támogatják a munkafolyamatokat és a térbeli tartalomkészítés minőségét, valamint megkönnyítik a 3D CG használatát a különböző kreatív területeken. A „mocopi™” mobil mozgásrögzítő rendszer kisméretű, könnyű érzékelőkkel és egy erre a célra kifejlesztett okostelefon-alkalmazással lehetővé teszi a teljes test mozgásának követését, a Sony saját technológiáinak felhasználásával. A Spatial Reality Display-ek rendkívül valósághű, háromdimenziós lehetőségeket biztosítanak speciális szemüveg vagy virtuális valóság (VR) fejhallgató használata nélkül, a térbeli tartalom létrehozásához és a felülvizsgálati folyamathoz. A rendszer bevezetésével és a 3D-s alkotószoftver-fejlesztőkkel való együttműködéssel a Sony célja, hogy a térbeli tartalmak alkotói még inkább képessé váljanak a fizikai és a virtuális világ közötti határok átlépésére a még magával ragadóbb kreatív élmények érdekében.

Sokak a valós világ előli menekülés lehetőségét látják a metaverzumban, de vásárlóink és a Siemens számára ez az a hely, ahová a valós világ megteremtéséért mennek. Ahová a klímaváltozás, a globalizáció és a digitalizáció kezelése érdekében fordulunk. Ide megyünk, hogy átalakítsuk a gazdaságok gerincét alkotó iparágakat” – mondta Cedrik Neike, a Siemens AG igazgatótanácsának tagja és a Siemens Digital Industries vezérigazgatója. „A Sony-val együttműködve bemutatjuk az ipari metaverzum legújabb építőelemét: a magával ragadó mérnöki tevékenységet. Ez az újdonság olyan környezetet biztosít, amelyben a felhasználó az idő korlátai nélkül tapasztalhatja meg a fizika valóságát. Az lebilincselő mérnöki tevékenységgel kibővített ipari metaverzum soha nem látott módon hozza össze a valós és a digitális világot, és mélyrehatóan befolyásolja majd vásárlóink mindennapi munkáját.”

A Snapdragon XR2+ Gen 2-t úgy terveztük, hogy 4K felbontású kijelzőt, élvonalbeli grafikát és páratlan teljesítményt biztosítson, ezáltal az alkotók olyan innovatív térbeli tartalmakat készíthetnek, amelyek minden iparágra pozitív hatással lesznek” – mondta Said Bakadir, a Qualcomm Technologies, Inc.termékmenedzsmentért felelős vezető igazgatója. „Izgalmas látni, hogy a Sony XR készülékével belép a vállalati szférába, és a Snapdragon XR technológiákat felhasználva még valósághűbb, részletesebb és pontosabb Mixed Reality (MR)/VR-élményeket kínál, amelyek segítenek a fejlesztőknek és az alkotóknak egy még magával ragadóbb jövő felé haladni.”

Főbb funkciók

Kiváló minőségű XR-élmény a kreatív munkához

A fejre szerelhető kijelző nagyméretű, nagy felbontású, 1.3 típusú OLED Microdisplayt tartalmaz 4K felbontással és széles színskálával, amely a DCI-P3*3*4 színskála 96%-át lefedi. A 3D-s tárgyak textúráinak és az emberi karakterek arckifejezéseinek részletes és valósághű megjelenítése lehetővé teszi az alkotók számára, hogy a fejre szerelhető kijelző viselése közben végigjárják a teljes folyamatot, a modellezéstől a

A megosztott renderelés*5 támogatásával – amely megosztja a renderelési terhelést a számítógépek és a fejre szerelt kijelző között – a rendszer képes nagyméretű 3D modellek stabil és nagy felbontású feldolgozására.

A Qualcomm Technologies, Inc. vállalattal való együttműködésünk révén a Sony az elsők között alkalmazza a legújabb Snapdragon XR2+ Gen 2 platformot. A processzor felszabadítja a 4K OLED mikrokijelzők erejét, hogy lenyűgöző képminőséget biztosítson, míg a chipen lévő AI lehetővé teszi a továbbfejlesztett felhasználó- és térkövetést a zökkenőmentes XR-élmények érdekében, egyesítve a fizikai és digitális tereket a könnyebb navigáció és az intuitív interakció érdekében az XR kreatív terekben.

Vezérlők az intuitív térbeli tartalomkészítéshez

A rendszer egy gyűrű formájú vezérlőt tartalmaz, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy intuitív módon alakítsák a virtuális térben lévő tárgyakat. A mutatóvezérlő pedig stabil és pontos bemutatást tesz lehetővé a virtuális térben, a hatékony és precíz működés érdekében optimalizált alakkal és gombelrendezéssel. Az irányító kontrollert a domináns kézben tartva, a gyűrű alakú vezérlőt pedig a másik kéz ujjaihoz rögzítve az alkotók a billentyűzet használatával 3D objektumokat modellezhetnek, miközben viselik a fejre szerelt kijelzőt.

A kényelmes, zökkenőmentes XR kreatív élményekre tervezve

A fejre szerelt kijelző a készülék egyensúlyát, valamint a felhasználó fejével közvetlenül érintkező párnák kialakítását és anyagát finomhangolva biztosítja a hosszabb kreatív használathoz szükséges kényelmet és stabilitást. Emellett a kijelzőrész pattintható mechanizmusa lehetővé teszi az alkotók számára, hogy könnyedén és zökkenőmentesen tudjanak váltani a fizikai és a virtuális terek között anélkül, hogy az egész készüléket le kelljen venni és viseléskor újra kellene kalibrálni az eszközt.

Magával ragadó kreatív élmény a 3D alkotószoftverrel történő integrációval

A Sony különböző 3D-s gyártási szoftverek fejlesztőivel kíván együttműködni, mind a szórakoztatóipar, mind az ipari tervezés területén. A termékbevezetés idejében a Sony kizárólag a Siemensszel működik együtt, hogy a Siemens Xcelerator ipari szoftverportfóliójába tartozó új NX™ Immersive Designer szoftverrel, a Siemens terméktervezési megoldásával való integráció révén innovatív, immerzív tervezési képességeket hozzon a gyártóipar számára. A nagy teljesítményű hardver és szoftver integrációja az ipari tervezés és a terméktervezés területén dolgozó alkotók számára nyújt nagyobb lehetőséget azáltal, hogy még magával ragadóbb tervezési, felülvizsgálati és együttműködési eszközöket biztosít. A partnerséggel kapcsolatos további részletek az alábbi weboldalon érhetők el.

*1: A képek csak illusztrációs célokat szolgálnak, és nem feltétlenül tükrözik pontosan a végső terméket.

*2: A készülék kapacitásától függően. A tényleges felbontás az alkalmazástól és a használat típusától függően változik.

*3: DCI-P3: A digitális mozirendszerek szabványosításán dolgozó amerikai konzorcium, a Digital Cinema Initiatives által létrehozott RGB színtér-szabvány.

*4: A ténylegesen használható színtér az alkalmazástól és a felhasználás típusától függ.

*5: Kizárólag kompatibilis alkalmazásokkal működik, ha kötött módban használják. (vezetékes és vezeték nélküli) A felbontás, a frissítési sebesség és a színtér az alkalmazástól függően eltérhet.

* A „Sony”, a „SONY” logó és a jelen sajtóközleményben használt egyéb terméknevek, szolgáltatásnevek vagy logók a Sony Group Corporation vagy annak leányvállalatai bejegyzett védjegyei vagy védjegyei. Más terméknevek, szolgáltatásnevek, cégnevek vagy logójelek a megfelelő tulajdonosok és/vagy licencadóik védjegyoltalma és szerzői jogvédelem alatt álló tulajdonai.