Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A sikeres online interjú 7 aranyszabálya

A távoli munkavégzéssel jelentősen megváltozott az állásinterjúk és a munkamegbeszélések forgatókönyve. Egy olyan környezetben kell bizonyítaniuk a munkavállóknak, ahol az egyéni karakter mellett a technikai felkészültség és az otthoni életstílus is látszódik. Mivel a szakembereknek elég csupán pár perc arra, hogy felmérjék a jelöltet, érdemes alaposan felkészülni a webes állásinterjúra – ehhez mutat most pár hasznos trükköt a K&H.

A járvány első hulláma alatt a HR szakemberek feladata a dolgozók támogatásának, elkötelezettségének és teljesítményének fenntartása volt, mára azonban ismét előtérbe került a toborzási folyamat. A potenciális jelölteknek így az online bemutatkozás kihívásaival kell szembenézniük. „A nagyvállalatok döntő többségénél az online megoldások – beleértve a digitalizált munkaerőfelvételi eljárásokat és megbeszéléseket – ma már bevett gyakorlatnak számítanak. Így például a K&H már több mint két éve használja a videóinterjút a kiválasztási folyamat részeként. Nem új jelenséggel találkoznak tehát a jelentkezők, de a vírus miatt ez még inkább felerősödött. Ajánlott minél alaposabban felkészülni, hiszen a rátermettségét pár perc alatt kell bizonyítania a munkavállalónak, miközben kevésbé van lehetőség a személyiségük megmutatására a „hagyományos” eszközökkel, mint a gesztusokkal, testtartással vagy az öltözékkel” – mondta el Végh József, a K&H HR igazgatója.

Az online interjúknak is megvannak a maga sajátosságai, a K&H szakemberei ezért összegyűjtötték azokat az aranyszabályokat, amikre a potenciális jelölteknek mindig érdemes figyelni – de akár még a tapasztalt kollégák számára is hasznos lehet egy-egy megbeszéléshez:

  1. tiszta udvar, rendes ház

A lakást az interjúztató szemszögéből sem árt megnézni, ugyanis ha nagyobb teret lát a kamerán keresztül, mint amire gondolunk, a lakásban száradó ruhák vagy a mosatlan edények látványa a felkészületlenség és hanyagság hatását keltheti a monitor másik oldalán ülőben.

  1. a csend segít

Bár csábító lehet a gondolat, hogy megmutassuk, képesek vagyunk egyszerre 100 dologra figyelni, valójában a centrifuga, mosogatógép beszűrődő hangja nem azt fogja sugallni, hogy az interjúra fordítjuk teljes mértékben a figyelmünket. A csendes környezet nemcsak segít a megbeszélésre fókuszálni, hanem azt bizonyítja a leendő munkáltatónak, hogy otthonról is képesek vagyunk fegyelmezetten, a feladatunkra koncentrálva dolgozni.

  1. a siker pár kattintásra van

Az alapvető, hogy a saját technikai eszközeinket tudjuk használni, de a megbeszélés platformját is időben ismerjük meg. Az interjú előtt baráttal, családtaggal teszteljük a felületet, a kamerabeállítást és a hangot, hogy mire éles helyzetben használjuk, már ne legyen idegen számunkra.

  1. több lendület kell, hogy meggyőző lehess

A tévében szereplők tudják, hogy a képernyőn, kamerán keresztül a gesztusok, a mimika, a hang jelentősen fakul, így most meg kell tanulnunk, hogy az, ami az élőbeszédben természetes, ebben a környezetben kevésbé hatásos és meggyőző. A videóinterjú során ezért érdemes még több energiát, lendületet, lelkesedést beleadni, bátrabban használni akár kézmozdulatainkat is szavaink erősítéséhez.

  1. használd okosan a tárgyakat

A kamerán keresztül látható környezetünkből és tárgyainkból egy szakember sokat ki tud olvasni abból, hogy valójában kik vagyunk. Érdemes ezt tudatosítani és okosan felhasználni, a saját hasznunkra fordítani. Gondoljuk át, hogy pontosan mit szeretnénk magunkról üzenni. Válasszunk egy könyvespolcot „díszleteként” vagy a családi fotókkal, szakmai kitüntetésekkel díszített falat az interjú háttereként.

  1. csak mert valami nem látszik, még hatása van

Számtalan vicc készült már arról, hogy a kamerában látszódó személy csak felül van rendesen felöltözve, a szakemberek azonban azt tanácsolják, hogy nemcsak nadrágot, de még cipőt is érdemes felhúzni az interjúra – más lesz ugyanis a viselkedésünk, magabiztosságunk.

  1. legyen vészforgatókönyvünk

Ha mindent előkészítünk is történhet váratlan helyzet –a postás csöngetése, egy szirénázó autó, a szomszédból átszűrődő zörejek, a net megszakadása – ami könnyen kizökkentheti az interjúalanyt. Vegyük át ezért gondolatban, hogyan reagálunk, ha bármi elakadás adódik. A felkészültség és a váratlan szituáció megoldása ugyanis biztosan jó pont a leendő munkáltatónk számára.