Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A Scania új elektromos, hibrid és kibocsátásmentes megoldásai az építőipar és a bányászat fenntarthatóbbá tételéért

  • A Bauma 2025 kiállításon a Scania bemutatja új, teljesen elektromos és hibrid meghajtási megoldásait az építőipari és bányászati szektor számára, kiegészítve meglévő, üzemanyag-hatékony belső égésű motorválasztékát.
  • A Scania és a Cometto közösen mutatják be a nehéz rakományok szállítására kifejlesztett önjáró platformjukat, amelyet egy teljesen elektromos Scania motor hajt.
  • Tekintse meg a Scania kibocsátásmentes és üzemanyag-takarékos megoldásait a B4-es csarnokban, a 120-as standon, a Scania–Cometto jármű pedig a Cometto FN.718/7-es standján, a külső északi területen lesz megtekinthető.

A Bauma 2025 kiállításon a Scania standjának látogatói megismerhetik az új elektromos és megoldásokat, amelyek jelentősen átalakítják az építőipar és a bányászat hatékonyságát és fenntarthatóságát.

A Scania egyedülálló kínálata teljes egészében házon belül fejlesztett párhuzamos hibrid megoldást nyújt, amelynek vezérlését a fő áramellátó egység látja el, beleértve az e-gépet, az invertert, az akkumulátorokat és a belső égésű motort is. A rendszer tartalmaz továbbá hűtőrendszert, töltőcsatlakozókat, mechanikai csatlakozófelületeket, magasfeszültségű (VCB) kábeleket és egyéb segédberendezéseket is.

Az e-gép beépített tengelykapcsolóval rendelkezik, amely nemcsak hibrid megoldásként teszi alkalmazhatóvá, hanem teljesen elektromos hajtásként is, így a jövőbeni teljes villamosítás zökkenőmentesen megvalósítható. Az elektromos üzemmód alacsony zajszintje ideálissá teszi városi használatra, miközben a gépkocsivezetők számára is kedvezőbb munkakörnyezetet biztosít. A hibrid üzemmód ráadásul szükség esetén extra teljesítményt és nagyobb hatótávolságot kínál.

Az ügyfelek egy moduláris alapú megoldás előnyeit élvezhetik egyetlen beszállítótól – a Scaniától –, amely egyszerű integrációt, testreszabhatóságot és a saját működésükhöz igazodó szolgáltatásokat biztosít, számos ipari alkalmazási területre kiterjedően.

Ezen új elektromos meghajtási megoldások bevezetése újabb jelentős mérföldkő a Scania azon törekvéseiben, hogy valóban fenntarthatóvá tegye az ipari szegmenst, miközben épít a vállalat meglévő, sokoldalú és üzemanyag-takarékos termékkínálatára. Ez azt jelenti, hogy mind az üzemanyag-takarékos, mind a kibocsátásmentes alternatíváink támogatják ügyfeleink igényeit most és a jövőben is, globális szervizhálózatunk hátterével.

„Elkötelezettek vagyunk abban, hogy segítsük ügyfeleinket a fenntarthatósági átállásban”

– mondja Björn Winblad, a Scania Power Solutions e-mobilitási megoldásokért felelős igazgatója.

„A Scania meglévő tapasztalata a teherautók, autóbuszok és hajók villamosításában, valamint kínálatunk moduláris felépítése erős alapot biztosít számunkra ahhoz, hogy sokrétű, rugalmas megoldásokat kínáljunk az ipari szektor számos alkalmazási területére.”

A Scania és a Cometto bemutatja az önjáró, elektromos meghajtású platformot

A Bauma 2025 újabb mérföldköveként a Scania az olasz Cometto vállalattal együttműködve mutatja be az új, teljesen elektromos, önjáró moduláris platformot (SPMT), amelyet a Scania elektromos megoldásai hajtanak, és amelyet nehéz rakományok mozgatására terveztek.

A nagy nyomatékú, moduláris megoldást úgy alakították ki, hogy alkalmas legyen a nehézipar különböző területein, például a szél- és energiaiparban, a repülés- és űriparban, ipari üzemek áthelyezésekor, valamint gép- és berendezésgyártásban történő alkalmazásra. Számos figyelemre méltó tulajdonsággal rendelkezik, mint amilyen a beépített töltő, kompakt kialakítás, hosszú akkumulátor-élettartam, gyors töltési képesség, csendes működés és – mindenekelőtt – kibocsátásmentesség, amely hozzájárul a tisztább és biztonságosabb környezethez.

A Cometto, amely a Faymonville Csoporton belül az ipari alkalmazásokhoz készülő önjáró moduláris szállítók, nehézszállító modulok és speciális szállítók fejlesztésének és gyártásának specialistája, hosszú éveken át Scania belső égésű motorokat használt termékeiben – ez azonban az első SPMT, amely elektromos hajtóegységgel készül. A Scaniát kiterjedt K+F beruházásai és villamosítási ütemterve ideális partnerré teszik a Cometto saját villamosítási fejlesztéseihez.

A Cometto termékmenedzsere, Adrian Zingan így nyilatkozott:

„Több mint ötven éve a Cometto élen jár az önjáró szállítók fejlesztésében, folyamatosan újítva, hogy megfeleljen a speciális szállítási igényeknek. Hosszú távú együttműködésünk során a Scania bizonyította szakértelmét, megbízhatóságát és kiváló globális szerviztámogatását, amelyet dízelmotorjaival szerzett tapasztalataink alapján ismerünk.”

„Bár korábban is fejlesztettünk már elektromos és hibrid megoldásokat speciális alkalmazásokra, a standardizált SPMT-járműveinkhez a Scaniát választottuk, mivel teljes megoldásuk zökkenőmentesen integrálható hajtóegységeinkbe, biztosítva ezzel a legjobb teljesítményt és hatékonyságot.”

Az új, teljesen elektromos SPMT-nek már van is az első megrendelője. A Bauma kiállítást követően az első platform a Mammoethez, a világ legnagyobb nehézáru-emelő vállalatához fog kerülni.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!