Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A Samsung lett a legvonzóbb magyarországi munkáltató

    A Samsung lett a legvonzóbb magyarországi munkáltató a magyar munkavállalók értékelése szerint – közölte a Randstad Hungary az MTI-vel.

    A Randstad Employer Brand Research 2021 felmérés eredményei alapján nyolcadik alkalommal adták át a legvonzóbb vállalatoknak járó díjakat: a tavalyi győztes LEGO idén a második helyen, a Mercedes pedig a harmadik helyen végzett. A legismertebb munkaadónak járó címet a Tesco vehette át.


    A szektorok versenyében az IT végzett az élen, azt követte a telekommunikációs ágazat és az üzleti szolgáltatási szektor, a munkavállalók ezeken a területeken helyezkednének el a legszívesebben.  


    A munkahelyválasztást befolyásoló három legfontosabb tényező rangsora szinte változatlan az elmúlt évekhez képest. Továbbra is a fizetés a legfontosabb szempont, a második helyen áll a kellemes munkahelyi légkör és a hosszú távon biztos állás.


    Arról is beszámoltak, hogy míg az előző évi felmérésben a ténylegesen munkaadót váltók és a váltást tervezők aránya is magasabb volt az európai átlagnál, ami azt jelzi, hogy a hazai munkaerő kimondottan mobilis, addig ezekben az értékekben jelentős csökkenést tapasztaltak 2021-ben. Az idei kutatásban a megkérdezetteknek csak 12 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az elmúlt fél évben munkahelyet váltott, 28 százalék pedig jelezte, hogy a következő 6 hónapban váltani készül. Az adatok szerint a tavalyi lassulást követően idén, a helyzet normalizálódásával ismét számítani lehet a fluktuáció növekedésére.


    Az idei kutatásban azt is vizsgálták, hogy az elmúlt több mint egy évben a pandémiás helyzet hogyan hatott a hazai munkavállalókra. A megkérdezett magyarországi dolgozók valamivel több mint kétötöde nyilatkozta, hogy a vírushelyzet hatására megváltoztak munkakörülményei (ez jelenthet például több vagy kevesebb munkaórát vagy kényszerszabadságot is), míg 55 százalékuk szerint nem változott jelentősen a helyzete.


    A Randstad Employer Brand Research a világ legátfogóbb független munkáltatói márkakutatása, amely több ezer vállalat közül választja ki a legvonzóbb munkaadókat. A kutatás a 18-64 éves korosztályból mintegy 190 000 válaszadó véleményét gyűjti össze 34 piac 6493 vállalatáról. Magyarországon több mint 7600 ember vett részt a kutatásban.