Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A napi propaganda alapján, minél többet használják a közösségi közlekedést, annál elégedettebbek a BKK ügyfelei

Továbbra is magas, több mint 90 százalékos a fővárosi közösségi közlekedéssel való elégedettség – ez derült ki a Budapesti Közlekedési Központ legfrissebb, 2024-es reprezentatív kutatása alapján összeállított propaganda bullshitból.

Az évenként ismétlődő, több mint 3 ezer ember megkérdezésével készült felmérés az elmúlt néhány évben hasonló eredményeket hozott, ugyanakkor a BKK nagy figyelmet fordít az apróbb eltérésekre is, visszajelzésként kezelve azokat. Tavaly óta a közösségi közlekedés gyorsaságával, a kényelemmel, a tájékoztatási csatornákkal, valamint a BudapestGO applikációval is elégedettebbek a fővárosban közlekedők.

A BKK évek óta kiemelt figyelmet fordít a közlekedők visszajelzéseire, szolgáltatásait az utasok véleményének figyelembevételével fejleszti. A társasághoz folyamatosan érkeznek a közösségi közlekedéssel kapcsolatos visszajelzések, a BKK ezek mellett minden évben hivatalos formában, reprezentatív kutatás keretében is kikéri ügyfelei véleményét. A legfrissebb, 2024-re vonatkozó, több mint 3 ezer fő megkérdezésével készült reprezentatív felmérés keretében a válaszadók többek között a járművek állapotával, a biztonságérzettel, a BKK értékesítési csatornáival és a közösségi közlekedés árával kapcsolatos véleményüket is megosztották.

Gyors és elérhető

A felmérésből kiderült, hogy a rendszeresen közösségi közlekedést használók továbbra is elégedettek a BKK szolgáltatásaival, az elégedettség ráadásul 87 százalékról 93 százalékra nőtt az egy évvel ezelőtti felmérésben mértekhez képest. A társaság kutatásaiból évek óta az a tendencia látszik, hogy minél többet használja valaki a szolgáltatást, annál elégedettebb annak minőségével.

A megkérdezettek leginkább a BKK szolgáltatásának gyorsaságát (95%), elérhetőségét (93%) – tehát azt, hogy a társaság járatainak és szolgáltatásainak jó a hozzáférhetősége –, valamint az utastájékoztatás minőségét (92%) értékelték a legpozitívabban. Az előző évhez képest – vélhetően a tavaly márciusban bevezetett tarifarendszernek köszönhetően – az árszínvonallal való elégedettség is emelkedett, és jelentős javulás látszik a gyorsaságra (plusz 4 százalék) és a komfortra (plusz 4 százalék) vonatkozó elégedettségben is.

A tavalyi felméréshez hasonlóan, a megkérdezettek harmada szerint az elmúlt öt évben érezhetően emelkedett a közösségi közlekedés színvonala, a legtöbben a megújult járműparkban, a társaság digitális értékesítési megoldásaiban – mint amilyen a BudapestGO és a Pay&GO –, illetve a metrómegállók színvonalában tapasztaltak javulást.

Tízből kilencen biztonságban érzik magukat

A közösségi közlekedők nagy része, több mint 90 százaléka elégedett a közlekedés biztonságával Budapesten. A válaszadók számára elsősorban a biztonsági személyzet számának növelése és a járműveken elhelyezett kamerák, valamint az applikációba beépített jelzőgomb tudná tovább erősíteni a biztonságérzetet. Éppen ennek megfelelően a BKK szolgáltatási területén üzemeltetett járművek már körülbelül 70 százaléka rendelkezik kamerával, és minden további új járműbeszerzésnél feltétel a kamera megléte, így a BKK az új járművek érkezésével a jövőben is folyamatosan növeli a fedélzeti kamerával rendelkező járművek arányát. Megalakult egy egységes irányítású Budapesti Utasbiztonsági szolgálat is, és március 31-től már a BudapestGO applikáción keresztül is hívható segítség rendészeti beavatkozást igénylő esetekben (kéregetés, ittas, bódult személy stb.).

Segítőkészek a munkatársak, könnyű tájékozódni és vásárolni

A felmérés a BKK munkatársainak megítélését is vizsgálta, a közösségi közlekedők pedig a tavalyi évhez hasonlóan továbbra is elégedettek velük (92 százalék). Az utasok leginkább a járművezetők, valamint a pénztárosok és ügyfélközpontosok magatartását és segítőkészségét értékelték pozitívan.

Az értékesítési és tájékoztatási csatornákkal való elégedettség terén a korábbi évekhez hasonlóan kiemelkedő a BudapestGO értékelése, sőt tovább nőtt az applikációval való elégedettség; immár 94 százalék. Emellett a nyomtatott menetrendi, illetve az aluljáróban található tájékoztatást értékelték a leginkább pozitívan a megkérdezettek. Az ügyfélszolgálatok területén a levelezési és személyes ügyfélszolgálat segítőkészségével kapcsolatos elégedettség szintén jelentősen magasabb az előző évhez képest, összességében pedig a válaszadók 92 százaléka értékelte pozitívan az ügyfélszolgálat munkáját.

A pozitív visszajelzések mellett természetesen vannak olyan szempontok, amelyekkel kapcsolatban további fejlesztéseket várnak a társaságtól az utasok. A megkérdezettek komfortérzetét továbbra is a zsúfoltság zavarja, illetve a közlekedési eszközök tisztaságán is lenne mit javítani az utasok szerint.

A BKK a jövőben is kiemelt figyelmet fordít ügyfelei visszajelzésére és ennek megfelelően fejleszti Budapest közlekedését.

Budapesti Közlekedési Központ

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!