Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A metrók meghosszabbított üzemidejének lehetőségeiről egyeztetett a Mobilitási Témacsoport

A metróvonalak üzemidejének meghosszabbítási lehetőségeiről, valamint az éjszakai közösségi közlekedési hálózat átalakításáról egyeztettek szakmai és civil partnerek a BKK Mobilitási Témacsoportjának december 4-i ülésén. A közlekedésszervező arra törekszik, hogy a felmerülő kérdéseket minél több nézőpontból vizsgálja meg.

A Mobilitási Témacsoport december 4-én, szerdán tartotta idei tizedik ülését, amelynek témája a metróvonalak üzemidejének lehetséges meghosszabbítása, valamint ennek hatásai és dilemmái a felszíni hálózat kapcsán.

Az esemény előzménye a Fővárosi Közgyűlés 727/2024. (X. 30.) sz. határozata, amelyben felkéri a főpolgármestert, hogy a BKK közreműködésével több változatban dolgozzon ki javaslatokat az éjszakai buszközlekedés fejlesztésére, illetve péntek és szombat esténként, valamint az ünnepnapokat megelőző éjszakákon a metróüzem kiterjesztésére úgy, hogy a külváros közösségi közlekedéssel való éjszakai elérhetősége is kedvező legyen.

A BKK munkatársai elsőként az éjszakai közösségi közlekedési hálózat elmúlt évtizedek során tapasztalható fejlődését, majd az aktuális hálózat paramétereit mutatták be. A főváros utcáin jelenleg 50 vonalon közlekednek járatok, beleértve az éjjel-nappal közlekedő 6-os villamost, vagy a reptérre közlekedő 200E buszt. A járatokra egy átlagos péntekről szombatra virradó éjszaka összesen 38 ezer felszállás történik. A nemzetközi példákat követően a civil szervezetek és szakmai egyesületek az éjszakai hálózat kialakításának dilemmáiról fejthették ki álláspontjukat.

A civilek – a teljesség igénye nélkül – az alábbi résztémákban fogalmazták meg szakmai észrevételeiket:

  • Mik a feltételei bármilyen üzemidő-módosításnak, és ez miként hat a nappali hálózat üzemzárása és az éjszakai hálózat üzemkezdete közötti átmeneti időszak közlekedésére?
  • Mi a fontosabb az utasok számára: az éjszakai metróüzem, ami gyorsabb eljutást, vagy a párhuzamosan közlekedő felszíni járatok, amelyek kevesebb átszállást jelentenek?
  • Mikor és hogyan végezhetők el azok a munkák, így például az állomások takarítása, vagy az infrastruktúra karbantartása, amelyeket jelenleg a metró üzemszünetében végeznek el?

Az éjszakai közösségi közlekedési hálózat fejlesztése számos szempont és azok kombinációi mentén történhet, de bármely javaslatról csak a hatékonyság és a költségigénytöbblet beható vizsgálatából levont következtetések alapján, a költségvetés és az üzleti tervek elfogadását követően lehet meghozni a konkrét döntéseket. A Mobilitási Témacsoport résztvevői között teljes az egyetértés, hogy bárminemű módosítás az éjszakai szolgáltatásokban kizárólag az utasok érdekében, a valós utazási szokások alapján történhet.

Miért jött létre a Mobilitási Témacsoport?

Az idén megújult Mobilitási Témacsoport a budapesti mobilitás kérdéseivel foglalkozó civil szervezetek és szakmai egyesületek együttműködési fóruma. A BKK arra törekszik, hogy a felmerülő kérdéseket minél több szempontból megvitassa a felekkel. Ezzel a lépéssel a társaság a közös megértést és a későbbi döntések elfogadottságát segíti elő.

A Mobilitási Témacsoport munkájában való részvétel regisztrációhoz kötött, ennek feltételeiről ezen az oldalon olvashat bővebben.

Budapesti Közlekedési Központ

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!