Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A mesterséges intelligencia alkalmazási lehetőségeit mutatták be az EdTech Summit Hungary kiállításon

   A mesterséges intelligencia (MI) aktuális kérdéseiről és hazai oktatástechnológiai újításokról tájékozódhattak a pedagógusok, oktatási szakemberek és érdeklődők a második alkalommal megrendezett EdTech Summit Hungary – Magyar Oktatástechnológiai Konferencián és Kiállításon szombaton, Budapesten.

    Hankó Balázs, a Kulturális és Innovációs Minisztérium (KIM) felsőoktatásért, innovációért és szakképzésért, felnőttképzésért felelős államtitkára a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen (MOME) megrendezett konferencián arról beszélt, hogy három aspektusból közelíthető meg a mesterséges intelligencia témaköre: egyfelől mit gondolnak az MI-ről a leendő egyetemisták, valamint általában mit gondolnak az emberek ennek használatáról, és mindez a felsőoktatás világát stratégiai vízió szinten hogyan változtatja meg.


    Az államtitkár idézte az idei Educatio kiállításon végzett felmérés eredményeit, amely szerint a leendő egyetemisták közül szinte mindenki használja általában és a tanuláshoz is ezt a technológiát. A választ adók nagy része, 75,7 százaléka szerint a mesterséges intelligencia segíti a számonkérés kijátszását, 56 százalék mondja azt, hogy ösztönzi a kreativítást, a megkérdezettek másik fele szerint viszont beszűkít és korlátoz az MI.


    Hankó Balázs kiemelte: az oktatás szempontjából az üzenet az, hogy az MI-t nem tiltani, hanem szabályozni szükséges annak érdekében, „hogy a lehető legjobb irányba tudjuk ezt vinni, valamint az oktatásunk részévé kell, hogy váljon, hiszen így érhetjük el azt, hogy a jövő munkahelyeinek kialakításában, a jövő tudás alkalmazásában a mesterséges intelligencia, mint kiterjesztett intelligencia tudjon a mindennapok részévé válni”.


    Az államtitkár összegzése szerint az MI-t nem tiltani, hanem szabályozni kell, továbbá mind az oktatás, mind a kutatás során, intézményi szinten szükséges biztosítani a hozzáférést a mesterséges intelligenciához. A diákoknak és az oktatóknak is képesnek kell lenniük az MI készségszintű alkalmazására, úgy, hogy annak használata a tudomány és a képzés területén ne csak hatékony, hanem etikus is legyen – vélekedett Hankó Balázs.


    A felsőoktatásban a „jövő egyetemén” az oktató mentor kell, hogy legyen, a passzív tudást szerző hallgatóból kreatív alkotó kell, hogy váljon, az egyetemeknek pedig a mesterséges intelligencia világában közösségformálóvá kell válniuk – hangsúlyozta Hankó Balázs.


    A rendezvényen Fábián Gergely, a Nemzetgazdasági Minisztérium iparpolitikáért és technológiáért felelős államtitkára szavait Rétfalvi Flóra, a konferenciát szervező EduTech Hungary Zrt. szakmai vezérigazgató-helyettese tolmácsolta. Fábián Gergely jelezte, hogy elkötelezett híve ennek a témának, ezért támogatja az oktatástechnológiai koalíciót is. Ez olyan szövetség, amely cégeket, egyetemeket és az ágazati irányítást is magában foglalja, annak érdekében, hogy az oktatástechnológiai szférát gazdagabbá, többé, erősebbé tegye – fűzte hozzá.


    A szervezők közleménye szerint az ingyenes konferencia célja, hogy az oktatástechnológia, a digitális oktatás hazai és nemzetközi szakértői és kutatói értékes gondolatokat osszanak meg a mesterséges intelligencia alkalmazásainak lehetőségeiről az oktatásban. A programban helyet kapott az MI és a digitális gyermekvédelem kapcsolata, a konferenciát kísérő kiállítás keretében pedig oktatástechnológiával foglalkozó cégek mutatták be termékeiket, megismertetve gyakorlati felhasználásukat is.