Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A mesterséges intelligencia a vállalatvezetést is átalakítja a DXC Technology szerint

    A mesterséges intelligencia alkalmazása új feladatot jelent vezetőknek, mivel ki kell alakítaniuk az AI asszisztensek és az emberek közötti ideális kommunikációt. A DXC Technology szerint az AI és a gépi tanulás széleskörű üzleti alkalmazása, valamint a csapatok közötti együttműködés a technológiailag magasan képzett üzleti vezetők irányításával jelentősen növelheti a termelékenységet.

    A világ vezető, független informatikai szolgáltató vállalata szerint a jó kommunikáció és a közösségi technológiák, szemben például az e-mailezéssel, 20-25 százalékkal is növelhetik a szellemi munkát végzők teljesítményét. Hozzátették, az elkötelezett munkavállaló 44 százalékkal, az inspirált munkaerő pedig közel 125 százalékkal termelékenyebb, mint egy szimplán elégedett dolgozó.


    A vállalat 2020-as munkaerő-piaci előrejelzése szerint az AI alapvető változásokat hoz majd például a jog, a könyvelés, az egészségügy és az oktatás területén: egyrészt ezeket a szolgáltatásokat a felhasználók széles köre személyre szabott szolgáltatásként veheti igénybe az alacsony költségű intelligens asszisztensek révén, másrészt az AI csökkenti az emberi eredetű hibákat. A döntéstámogató rendszerek ugyanakkor egyre kifinomultabbá válnak, a szakemberek egyre jobban támaszkodnak rájuk és idővel nem tudják majd átadni ezeket a készségeket másoknak. A vállalatoknak így el kell dönteniük, milyen kompromisszumot vállalnak az AI asszisztensek használata és a készségek lehetséges elvesztése között.


    Az előrejelzés szerint az emberek helyett egyre inkább a gépekre tervezik majd az információtechnológiai szolgáltatásokat, mivel így jobb és gyorsabb döntések születhetnek alacsonyabb költségek mellett. A döntéshozatal gyorsaságát jól példázza, hogy míg egy ember fél-egy másodperc alatt hoz meg egy döntést, addig a mikroprocesszoroknak csak néhány nanomásodpercre van szükségük ehhez (a nanoszekundum – ns – a másodperc egy milliárdomod része). Emellett a gépek által hozott döntések sokkal szélesebb, közel valós idejű adathalmazokon alapulnak. Ezek a jobb és gyorsabb eredmények először például a közlekedésre hatnak, kezdve az okosparkolóóráktól, az okos közlekedési jeleken át az okos forgalomáramlásig és végül az autonóm autókig és az okosvárosokig.


    Az előrejelzés szerint az adatok még értékesebbé válnak, például az autonóm vezetési szenzoradatokat több autógyártó is megosztja majd, hasonlóan az egészségügyi, és a pénzügyi adatokhoz – ez utóbbiakat például több pénzintézet és befektetési társaság között is megoszthatják az emberek, és így a lehető legjobb hozamot érhetik el.


    A vállalatoknak azzal is foglalkozniuk kell, hogy a cégek sikere a hatékony csapatmunkán múlik, így a csúcsteljesítményt nyújtó egyének helyét a jól összehangolt csapatok veszik át. Ezeknek a csapatoknak a tagjai egyszerre rendelkeznek majd üzleti és technológiai tudással, napi szinten képzik magukat és olyan optimalizálásokat végeznek, amelyek egy kevésbé szoros együttműködésben nem lenne lehetséges.


    A változások következtében az idén élre törnek a technológiai fókusszal rendelkező üzleti vezetők, akik a vállalat hatékonyságát, agilitását és innovatív erejét előmozdító technológiákban látják a siker kulcsát. Ezek a technológiai vezetők egy teljesen új szemléletet képviselnek, feladatuk nem csupán az információtechnológia működtetése, hanem az új készségek és a céges kultúra fejlesztése. A csapatokhoz hasonlóan ők is kettős, üzleti-technológiai szemszögből vizsgálódnak. Ezek a vezetők várhatóan nagyobb üzleti eredményeket érnek el és fellendítik a vállalatok digitális átalakulását – áll a DXC Technology elemzésében.