Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A magyarok 45 százaléka szerint munkája a következő öt évben megváltozik a mesterséges intelligencia miatt

Volumetric glossy hot orange Percent icon isolated on white background. 3D rendered digital symbol. Modern icon for website, internet marketing, presentation, logo design template element.

Magyarországon az emberek 45 százaléka úgy véli, munkáját a következő öt évben a mesterséges intelligencia (AI) komolyan megváltoztatja, a válaszadók kevesebb mint negyede szerint pedig el is veszi, míg világszerte ez az arány 60, illetve 36 százalék – közölte az Ipsos 32 országra kiterjedő felmérése alapján a K&H Bank szombaton az MTI-vel.

Világszinten és Magyarországon is a felmérésben részt vevők 55 százaléka vélte úgy: az AI leginkább abban változtatja meg az életüket, hogy segítségével gyorsabban tudnak majd elvégezni bizonyos feladatokat. A következő terület, ahol a legnagyobb változásra számítanak az emberek, a szórakozás: a válaszadók 51 százaléka számít arra, hogy a következő 3-5 évben jobb szórakozási lehetőségei lesznek az AI révén. Magyaroroszágon, Svédországban, az Egyesült Államokban és Belgiumban azonban csupán alig négytizednyi válaszoló gondolja így.

Rámutattak, a magyar válaszadók majdnem kétharmada bízik abban, hogy a mesterséges intelligenciát alkalmazó cégek megfelelően védik adataikat. A felmérésben ennél magasabb értéket csak Thaiföldön, Indonéziában és Kínában mértek. A világ összességében nem ennyire optimista az adatok védelmét illetően: csupán 47 százalék bízik abban, hogy az AI biztonságosan tudja kezelni azokat és majdnem ugyanennyien bizalmatlanok.

A felmérésben kitértek az AI és az emberek közötti bizalomra is: a magyarok több mint fele bízik abban, hogy a mesterséges intelligencia nem lesz elfogult vagy diszkriminatív, míg az emberekkel szembeni bizalom csak 41 százalékos.

Ez azt mutatja, hogy sokan az AI-t objektívebbnek és megbízhatóbbnak tartják, mint az emberi döntéshozatalt, bár az AI rendszerek mögött álló algoritmusok esetenként szintén hibázhatnak – jegyezték meg.

Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról, hogyan viszonyulnak az emberek világszerte és Magyarországon a mesterséges intelligenciához. A felmérést 32 országban, a 16-74 éves korosztályból, 23 685 ember bevonásával készítették 2024. április 19. és május 3. között.