A magyarok 35%-a tényleges használat alapján fizetne a szolgáltatásaiért
A magyar autós startupnak köszönhetően casco fronton már elérhető a használatalapú fizetés
A magyarok harmada bizonytalan abban, hogy megéri-e a szolgáltatás, amiért rendszeresen fizet– derül ki a használatalapú autós szolgáltatásairól ismert Cristo alkalmazás megbízásából készített friss reprezentatív felmérésből. Nagyjából minden tizedik megkérdezett gondolja úgy, hogy előfizetései teljesen kihasználatlanok, mégis, ötből két ember akkor sem tesz semmit, amikor ezt észreveszi. A megkérdezettek több mint harmada a használatalapon árazott előfizetéseket részesítené előnyben, a magyar startup pedig erre alapozva ad választ, a piacon egyedülálló „okos casco” termékével.
A felhasználásalapú autós szolgáltatásairól ismert Cristo alkalmazás „Költs okosan – azért fizess, amit valóban használsz!” témájú, a Pulzus kutatócég által készített friss felmérésében annak járt utána, mennyit költenek a magyarok a ki nem használt, előfizetésen alapuló szolgáltatásokra.
Mint arról a Cristo már korábbi közleményében beszámolt, a felmérésben megkérdezettek egyharmada bizonytalan abban, hogy előfizetései maradéktalanul megérik a pénzüket, vagy sem, közel minden tizedik megkérdezett pedig úgy gondolja, hogy szinte egyik előfizetése sem, vagy azok többsége nem éri meg.
Az ilyen esetek közel felében a megkérdezettek egyszerűen észrevették, hogy az adott szolgáltatást nem használják ki. Közel 40%-ukat kedvezőbb ajánlat, vagy a költségek látványos megnövekedése döbbentette erre rá a felmérés szerint.
Mindennek ellenére a válaszadók 42%-a, azaz 5-ből 2 ember nem tett semmit, nem érdekelte, vagy későbbre halasztotta a döntést. A válaszadók 27%-a örül az előfizetésnek, vagy úgy gondolja, később még jól jöhet, 14%-nak pedig ideje nem volt foglalkozni a váltással.
A válaszadók 15%-a alternatív, olcsóbb megoldást keres.
Azt illetően, hogy mi lenne az ideális előfizetési konstrukció, a megkérdezettek közel azonos arányban döntöttek a két véglet mellett: a megkérdezettek 34%-a a tényleges használattól független fix díjszabást, 35% pedig a felhasználásalapú díjazást jelölte mint ideális konstrukciót.
Ne költs olyanra, amit nem használsz! – Ez az autóra is igaz lehet
A Cristo autós alkalmazás 2019 decembere óta van jelen a magyar piacon. Eleinte elsősorban a használatalapú casco terméket nyújtotta, kiegészítve a vezetésről szóló statisztikákkal és információkkal, de szolgáltatási palettája folyamatosan innovatív funkciókkal, így autós élethelyzetekre választ adó megoldásokkal bővül.
„A Cristónál indulásunk óta alapelvként tekintünk a használatalapú árazás lehetőségének megteremtésére.” – mondja el Szota Szabolcs, a Cristo alkalmazást fejlesztő és üzemeltető Smartsurance Technologies ügyvezetője. „Ezzel is igyekszünk arra ösztönözni az autós közösséget, hogy az élet minden területén, így a vezetés kapcsán is tudatosabbak legyenek – ne költsenek autójukra feleslegesen, és akkor használják azt, amikor ténylegesen szükségük van rá.” – zárta gondolatait az ügyvezető.
A magyar startup idén decemberben megújítja használatalapú casco termékét, mostantól ugyanis digitális vezérügynökként értékesít olyan biztosítást, amelynek fizetendő összege függ a valós autóhasználattól, azaz a ténylegesen megtett kilométerektől.
A biztosítási kockázatot egy nemzetközi biztosító partner viseli, a teljes ügyfélkapcsolatért, a digitális szerződéskötéstől, a kockázatvállaláson át, a szerződéskezelésig és a kárrendezésig, a Cristo felel.
„Ezzel a konstrukcióval, akik évente általában 10-12 ezer kilométert vezetnek, átlagban 30-40%-ot is megtakaríthatnak, a piacon elérhető átlagos casco biztosításokhoz képest. Természetesen minden konkrét számítás függ az adott autó típusától, de az átlagos használat függvényében mindezt előre kikalkulálhatják felhasználóink, így nem éri őket meglepetés.” – tette hozzá az ügyvezető.