Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A Lexus világszinten, Európában és Magyarországon is rekordot döntött a tavalyi évben

A világ egyik vezető környezettudatos luxusautógyártója a tavalyi évben mindent vitt: soha nem talált még gazdára ennyi Lexus tavaly a világban, de Európában és Magyarországon sem, mint 2024-ben.

A Lexus világszintű értékesítései történelmi rekord szintre értek 2024-ben, miután a környezettudatos japán autómárka 3,3%-os növekedést elérve 851.214 új értékesített, amelyből minden korábbinál magasabb, 52%-os részesedést képviseltek a részben vagy teljesen elektromos (öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos) autók.

A Lexus elsőszámú piaca továbbra is Észak-Amerika maradt, ahol 6,7%-os bővüléssel közel 380 ezer új Lexus talált gazdára, ezt követték a 3%-al bővülő kínai értékesítések közel 182 ezer darabbal. A legnagyobb bővülést ugyanakkor a márka a globálisan harmadik legfontosabb piacán, Európában könyvelhette el, ahol 19,3%-os növekedéssel közel történelmi rekordot jelentő 83 ezer új Lexus modellt értékesítettek, ahol egyébiránt az eladások 99%-át képviselik az elektrifikált modellek.

A közép-európai régió volt a márka elsőszámú európai piaca

Európában magasan a legtöbb Lexus modellt a Lengyelországot, Csehországot, Szlovákiát és Magyarországot magában foglaló közép-európai régióban vásárolták az ügyfelek: mintegy 39%-os bővüléssel 19.604 Lexus talált gazdára ebben a négy országban, amely a környezettudatos luxusautómárka európai eladásainak 22,2%-át jelenti. Más szóval minden ötödik Európában értékesített Lexus e négy ország valamelyikében talált gazdára, brutális, 10,1%-os regionális prémium piaci részesedést biztosítva a márkának.

Magyarországon is tarolt a Lexus

A hazánkban is évek óta szárnyaló eladásokat produkáló Lexus tavaly egészen megdöbbentő, 35,1%-os bővüléssel, történelmi rekordot jelentő 1493 darabos értékesítéssel zárta az évet. Annak köszönhetően, hogy a környezetbarát japán luxusautómárka a magyarországi prémium piac 11,5%-os bővülési ütemének több mint háromszorosával növekedett, a Lexus hazai piaci részesedése is történelmi magasságba, 6,7%-ra emelkedett. A nálunk gazdára találó Lexus modelleknek egyébiránt Nyugat-Európához hasonlóan több mint 99%-át tették ki a részben vagy teljesen elektromos autók.

Sikeres globális modellbevezetések hajtották a márkát

A látványos világszintű növekedés a multitechnológiás megközelítés jegyében a környezetbarát meghajtások széles skáláját (öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos) kínáló modellpaletta meglévő és új modelljei iránti erős keresletnek tulajdonítható – különösen Észak-Amerikában és Európában. A vadonatúj kompakt crossover LBX (49.674 darab) és a felsőkategóriás luxus személyszállító LM (15.806) egyaránt kedvező fogadtatásban részesültek világszerte, jól kiegészítve a márka hagyományos húzómodelljeit jelentő RX (215.017 darab), és ES (192.578 darab) és NX (188.818 darab) szárnyalását. Remekül teljesített emellett az Európában rendkívül népszerű UX (39.241 darab), és a Európai Unión belül nem forgalmazott három nagyméretű SUV, a GX (36.322 darab) és a TX (31.025 darab) és az a LX (26.314 darab) is.

 Értékesítési eredmények a főbb régiók szerint
 RégióEladott darabszámAz előző évhez képestElőző évi eredmények
Észak-Amerika 379.589 darab +6,7% 355.606 darab
 Ázsia Ázsia egésze 237.335 darab +3% 236.587 darab
 Kína 181.906 darab + 3% 181.411 darab
Kelet-Ázsia 42.872 darab -2,4% 43.930 darab
 Japán 86.070 darab-9,1% 94.647 darab
 Európa 82.571 darab +19,3% 69.202 darab
Közel-Kelet 45.013 darab-3,1% 46.472 darab

Szárnyaló elektrifikált értékesítések

Tavaly világszerte nem kevesebb, mint 442.545 részben vagy teljesen elektromos Lexus talált gazdára a világon, ebből 385.557 darabot (87%) tettek ki az öntöltő hibrid elektromos, 36.012 darabot (8%) a plug-in hibrid elektromos és 20.976 darabot (5%) az akkumulátoros elektromos modellek. A legkelendőbb öntöltő hibrid elektromos Lexus a tavalyi évben az RX volt 104.469 darabbal, a legnépszerűbb plug-in hibrid elektromos modellnek a márka kínálatában az NX bizonyult 20.948 darabos eladással, a legnagyobb darabszámban gazdára talált akkumulátoros modell pedig az RZ volt 18.805 darabos értékesítéssel.

„Szeretnénk kifejezni a legőszintébb köszönetünket minden egyes vásárlónknak világszerte a Lexus márkába vetett folyamatos bizalomért. 2024-ben bemutattuk a vadonatúj LBX, LM és GX modelleket, amelyek új értékeket kínálnak amelyeket számos vásárló nagyra értékelt. Emellett a Shimoyamában zöldmezős beruházás keretében felépített új fejlesztési központunk is megkezdte teljeskörű működését, lehetővé téve a Lexus számára, hogy kutatási és fejlesztési tevékenységünket új szintre emeljük. 2025-ben is számos új modell és egy sor innovatív koncepció bemutatására készülünk. Továbbra is elkötelezettek maradunk a mobilitás jövőjének innovatív mérnöki munkával történő átalakítása és az életstílus ügyfélközpontú szolgáltatásokkal történő javítása mellett, a legmagasabb szintű japán kézműves hagyományokra alapozva. Célunk, hogy továbbra is olyan megkülönböztető értéket nyújtsunk, amely meghatározza a Lexus élményt.”

– fogalmaz a márka 2024-es eredményei és 2025-ös tervezi kapcsán Takashi Watanabe, a Lexus International elnöke.

Magyarországon is széles elektrifikált kínálat

A Lexus Európában és hazánkban jelenleg 7 öntöltő hibrid elektromos, 2 plug-in hibrid elektromos és 2 akkumulátoros elektromos modellt kínál, ennek köszönhetően a márka európai és magyarországi értékesítéseinek több mint 99%-át tették ki az elektfikált autók 2024-ben. A márka magyarországi eladásainak 73%-át tették ki az öntöltő hibrid elektromos, 24%-át a plug-in hibrid elektromos, 2%-át az akkumulátoros elektromos és 1%-át a benzines autók. A következő időszakban (már 2025 második felétől) sorban jelennek meg meg a Lexus kínálatában a további plug-in hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos modellek, 2030-ra pedig a márka európai, észak-amerikai és kínai értékesítéseinek 100%-át az akkumulátoros elektromos modlelek teszik majd ki. Az oda vezető út fontos lépéseként az Lexus már meglévő plug-in hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos modelljeit újrapozizionálja, minden korábbinál elérhetőbbé és vonzóbb, racionálisabb választássá téve azokat.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!