Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A legszegényebb településeken élő családokat segítette a Pampers

Többszáz olyan szegény sorsú településről tudunk Magyarországon1, ahol a családok és gyermekek hiányt szenvednek a mindennapokban. Pedig a kisbabák egészséges fejlődésének alapja a biztonságos környezet, a megfelelő körülmények és az odafigyelő gondoskodás. Az ő életkörülményeik javításán dolgozott a Pampers, a Rossmann és a Máltai Szeretetszolgálat. Közös jótékonysági programjuk keretében több mint 44.000 pelenkát juttattak el kistelepüléseken élő, rászoruló családok számára, országszerte. Az adomány hivatalos átadó rendezvényére július 4-én került sor Zalakomáron, a Jelenlét Házban.

A gyermekek gondozása odafigyelést és érzékenységet követel. Fokozottan igaz ez a kisbabák első három életévében. A gyermekkori élmények, emlékek, az ott tanult minták alapozzák meg életünk nagyrészét.

Egészséges gyermekből egészséges környezetben lesz egészséges felnőtt

A kisbabák az első 12 hónapban magatehetetlen újszülöttekből öntudatos örökmozgók lesznek, eközben megháromszorozzák súlyukat. Egyre aktívabban reagálnak az őket érő külső ingerekre, tudatosabban használják a testüket önálló helyváltoztatásra, és az első gügyögő hangok is elhagyják a szájukat. Felnőttként az a legfontosabb feladatunk, hogy támogassuk őket, és megteremtsük számukra a lehető legbiztonságosabb környezetet, hogy egészségesen fejlődhessenek egészen felnőtt korukig.

A Pampers és a Rossmann közös támogatói programjának keretein belül a Máltai Szeretetszolgálat segítségével olyan hátrányos helyzetű településeken élő kisbabás családokat támogat2, ahol a komfort nélküli házak aránya ötszöröse az országos átlagnak, a foglalkoztatás jellemző formája a közmunka, a legtöbb szolgáltatásért pedig az első városig kell utazni az ott élőknek. A segítő munka első lépései a kisbabák és kisgyermekek biztonságát szolgálják, hogy a hátrányos körülmények ne befolyásolják egészséges fejlődésüket.

“Vannak olyan települések, ahol a munkanélküliség, az egészségügyi ellátás hiánya vagy a lakhatási feltételek megteremtése jelent kihívást. Mindenhol más nehézségekkel küzdenek a családok, ezért a Máltai Szeretetszolgálat által koordinált Felzárkózó települések program egyedi megoldásokat keres. Munkatársaink jelen vannak a településeken, osztoznak az ott élők mindennapjaiban, velük közösen tárják fel a problémákat és együtt keresik a lehetséges utakat a felzárkózáshoz. Zalakomáron sok gyermek van, így az ő biztonságuk megteremtése elsődleges feladat. A településen működő Jelenlét házban az anyukák többek között moshatnak, főzhetnek, segítséget kapnak hivatalos ügyeik intézésében, a fiatalok kreatív, sport és közösségi programokon vehetnek részt, ezen kívül a három éves kor alatti gyerekeknek rendszeresen mozgásfejlesztés zajlik, az édesanyák kismamacsomagot, az újszülöttek babacsomagot kapnak. Ez egy olyan hely, ahol a legkisebbek biztonságban lehetnek, például azzal, hogy pelenkacseréhez a Pampers jóvoltából jó minőségű pelenkát kapnak az anyukák” – mondta el Parák Eszter, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat kommunikációs referense.

Hozzátette – „a Procter&Gamble évek óta szoros kapcsolatot ápol a Máltai Szeretetszolgálattal. Mostani összefogásukkal a Pampers adománya eljuthatott oda, ahol a legnagyobb szükség van a támogatásra.”

„Az anyukák gyakran nem tudnak pelenkát adni gyermekükre, még akkor sem, amikor a következő településre utaznak az orvoshoz. A Pampers támogatása hatalmas lehetőség az itteni anyukáknak, mert biztonságosabb, tisztább és kényelmesebb körülményt teremthetnek gyermekeik számára” – tette hozzá Ács Aletta, a zalakomári Jelenlét program vezetője.

Amikor magunkra maradunk, a legapróbb gondoskodás is a világot jelenti

A Pampers márka küldetése, hogy a szülőkkel, szakértőkkel és szervezetekkel együtt jobbá és kellemesebbé tegye a kisbabák világát. A P&G Pampers márkája ezt a küldetést úgy valósítja meg, hogy a legjobb minőségű termékeket gyártja, elkíséri a szülőket a kisbabák fejlődésének minden szakaszában, valamint számos jótékonysági kezdeményezést indít évről évre a kisbabák támogatására. Az idei a harmadik év, hogy a Pampers egyik legfőbb társadalmi célja, a koraszülöttek támogatása mellett a pelenkaszegénység visszaszorításán is dolgozott. A kampány 3 éve alatt a márka összesen több, mint 157 000 pelenkát adományozott a vásárlók segítségével.

A Pampers hisz abban, hogy együtt jobbá tehetjük a kisbabák világát. Termékeink fejlesztése és tervezése során már több, mint 50 éve az motivál bennünket, hogy biztonságos, boldog és egészséges kezdetet nyújthassunk a kisbabák számára. Magyarországon a koraszülötteket támogató programunk mellett kiemeltem fontosnak tartjuk a pelenkaszegénység elleni küzdelmet. A Magyar Máltai Szeretetszolgálattal évek óta dolgozunk együtt nemcsak a Pampers, de más P&G márka vonatkozásában is. Szakértelmük és odaadó munkájuk példaértékű lehet bárki számára. Így, amikor felmerült ennek a kampánynak a lehetősége, a Szervezetet kértük meg, hogy segítsenek nekünk megmutatni, hol lenne a leginkább szükség pelenka adományra az országban. Nagyon inspirálónak és hasznosnak találtuk a Felzárkózó települések programjukat, amelynek a kisgyermekek első ezer napját kísérő fejlesztő alprogramjához a Pampers márkával csatlakozni tudtunk” – részletezte Montague-Katus Adrienn, a P&G közép-európai vásárlói marketing vezetője.

Az ünnepélyes átadó Zalakomáron került megrendezésre, az idén 35 éves Magyar Máltai Szeretetszolgálat Jelenlét Házában. A Pampers és a Rossmann jótékonysági akciójában 44.979 db pelenkacsomag fogyott, így több, mint 44.000 Pampers pelenka jutott el a legszegényebb településeken élőkhöz.

Tudtad?