Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A LEGO Group felülmúlja a játékipart 2023 első felében

*** FREE FOR EDITORIAL USE *** LEGO charity build event at the LEGO Metrocentre, Gateshead store.LEGO charity build event at the LEGO Metrocentre, Gateshead store.

A változatos portfóliók iránti kereslet három egymást követő év rendkívüli növekedés után is folytatódott. Az erős pénzügyi alap lehetővé teszi a vállalat számára, hogy hosszú távon fektessen be az építésbe, és minél több gyermeket érjen el a LEGO® játékkal.

  • A fogyasztói eladások 3 százalékkal nőttek 2022 első félévéhez képest, mivel a kereslet a releváns és változatos portfólió folytatódott.
  • A bevétel 27,4 milliárd DKK volt, ami 1 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest kivételes 2022 első féléve.
  • A piaci részesedés jelentősen nőtt, mivel a LEGO Group felülmúlta a hanyatló játékpiac.
  • A működési eredmény 6,4 milliárd DKK volt, szemben a 7,9 milliárd DKK-val 2023. I. félévben. Ez megfelel a vállalati várakozásoknak, ahogy felgyorsult hosszú távú stratégiai kezdeményezések, mint a gyártás, a digitális és fenntarthatóság. A nettó nyereség 5,1 milliárd DKK volt, szemben a 2022 első félévében elért 6,2 milliárd DKK-val.
  • A szabad cash flow 1,1 milliárd DKK volt az új építésbe való beruházás után gyárakat és a meglévő létesítmények bővítését.
  • Vállalja, hogy 2050-re teljes egészében nulla nettó szén-dioxid-kibocsátást ér el ellátási lánc.

A LEGO Group ma bejelentette 2023 első hat hónapjának bevételeit. A bevétel 27,4 milliárd DKK volt, ami egy százalékos növekedést jelent 2022 első félévéhez képest. A fogyasztói eladások három százalékkal nőttek, felülmúlva a hanyatló játékpiacot, és hozzájárultak a piaci részesedés erőteljes növekedéséhez.

Az üzemi eredmény a vártnak megfelelően 6,4 milliárd dán koronás volt, szemben a 2022 első félévében tapasztalt rendkívül erős 7,9 milliárd DKK-val. A vállalat továbbra is felgyorsította a hosszú távú stratégiai kezdeményezésekre fordított kiadásokat, beleértve a gyártást, a digitális és a fenntarthatóságot.

Niels B Christiansen vezérigazgató elmondta: „Elégedettek vagyunk a teljesítményünkkel; különösen azért, mert ez egy kihívásokkal teli hat hónap volt a játékipar számára. A termékeink iránti kereslet következtében felülmúltuk az iparágat, és jelentősen növeltük piaci részesedésünket.

„Erős pénzügyi helyzetünk lehetővé teszi számunkra, hogy hosszú távon fektessünk be, különösen olyan területeken, mint a digitális, a fenntarthatóság és a gyártás. Összességében teljesítményünk megfelel az elvárásoknak, három egymást követő év rendkívüli növekedés után, és hálásak vagyunk nagyszerű kollégáinknak, akik nap mint nap azon dolgoznak, hogy játékon keresztül inspirálják a gyerekeket.”

Pénzügyi áttekintés
A termékek iránti folyamatos kereslet és az erős kiskereskedői bizalom hozzájárult a fogyasztói eladások növekedéséhez. A bevétel egy százalékkal nőtt a jelentéseknek megfelelően, és változatlan árfolyamon számolva változatlan maradt a 2022-es első félévi rekord bevételekhez képest, a kiskereskedők készletgazdálkodásának hatása ellenére. A nettó nyereség 5,1 milliárd DKK volt, szemben a 2022 első félévében elért 6,2 milliárd DKK-val.

A szabad cash flow 1,1 milliárd DKK volt, szemben az előző év azonos időszakában elért 3,8 milliárd DKK-val, ami a gyártási kapacitás globális bővítésére és a technológia korszerűsítésére irányuló tervezett beruházásokat tükrözi.

Piaci teljesítmény
A főbb, bevált piacokon, például Amerikában nőttek a fogyasztói eladások, míg Kínában a fogyasztói eladásokat befolyásolta a világjárvány előtti vásárlási szokások vártnál lassabb visszatérése. A vállalat 2023-ban és azon túl is tovább bővíti kiskereskedelmi lábnyomát és online jelenlétét Kínában, hogy minél több gyermeket érjen el.

Portfólió és márkateljesítmény
A LEGO Group portfóliója 2023-ban több mint 750 terméket fog tartalmazni, amelyeket úgy terveztek, hogy bármilyen korú és érdeklődésű építő számára vonzóak legyenek. A portfólió mintegy fele minden évben új, ami a tehetséges tervezők kreativitását és innovációját mutatja.

Az első félidő legjobban teljesítő témái a saját gyártású IP-k és a külső IP-címek keverékei voltak, köztük a következők: LEGO® Icons, LEGO Star Wars™, LEGO Technic™ és LEGO City. A LEGO DREAMZzz™, a vállalat új, saját fejlesztésű IP-je márciusban indult, és a tartalom az összes főbb streaming- és gyerektartalom-platformon szerepelt, hogy felhívják a figyelmet a termékek augusztusi értékesítése előtt.

A LEGO Group és az Epic Games továbbra is jó előrelépést tesz a partnerség terén, hogy szórakoztató, biztonságos digitális élményeket teremtsen a gyermekek számára, és arra számítanak, hogy az elkövetkező hónapokban további információkat oszthatnak meg egymással.

A LEGO márka továbbra is erős, és áprilisban a RepTrak a világ legelismertebb márkájaként ismerte el.

Stratégiai kezdeményezések a hosszú távú növekedés ösztönzésére

A vállalat megerősítette stratégiai kezdeményezéseit, hogy fenntartható, hosszú távú növekedést és relevanciát biztosítson.

Bővül a globális gyártási hálózat
A LEGO Group áprilisban tört ki egy új gyár létrehozásán Virginiában (USA), és folytatta az új gyár építését Vietnamban. Mindkét telephely 1 milliárd USD (6,7 milliárd DKK) értékű beruházás, és célja, hogy 2025-ben, illetve 2024-ben elkészüljön szén-dioxid-semlegesen. Kapacitást bővítettek a mexikói, cseh, magyarországi és kínai LEGO gyárakban is. Ezek a beruházások tovább erősítik a vállalat globális gyártási hálózatát, amely közelebb helyezi el a termelést a főbb piacokhoz, hogy biztosítson egy rövid, hatékony ellátási láncot, amely képes reagálni a változó fogyasztói igényekre és csökkenteni a szénlábnyomot.

Fenntartható jövő építése
A LEGO Group továbbra is számos kezdeményezést tett előre a környezeti hatások csökkentésére. Az első félévben a vállalat folytatta az átállást a papír alapú előrecsomagolásokra, és bejelentette, hogy partnerséget kötött az European Energy céggel e-metanol előállítására, amelyet a jövőbeni termékekben is felhasználhatnak.
A LEGO Group célja három év alatt megháromszorozni a szénlábnyomának csökkentésére fordított tevékenységeket, ideértve a fenntarthatóbb anyagok felhasználását, a megújuló energia felhasználásának kiterjesztését és a szén-dioxid-kibocsátás 2032-ig történő 37 százalékos csökkentésére irányuló célkitűzés elérését. – legalább 2050-re nulla üvegházhatású gázkibocsátás a teljes ellátási láncban.

A vásárlói élmény átalakítása digitálisan
A digitális átalakulás részeként a vállalat olyan technológiát vezetett be, amely javította a vásárlói élményt az első hat hónapban. Ez magában foglalt egy bolti értékesítési pont alkalmazást és új digitális eszközöket, amelyek a rendeléseket a raktárak között áramolják a szállítási idők csökkentése érdekében. A vállalat folytatta digitális csapatának tervezett bővítését, és az év végére mintegy 1800 digitális munkatárssal számol négy helyen: Billundban, Koppenhágában, Londonban és Sanghajban.

Emlékezetes kiskereskedelmi élmények
A vállalat folytatja a LEGO márkaüzletek* globális hálózatának bővítését, amelynek célja, hogy emlékezetes pillanatokat teremtsen a vásárlók számára. 2023 első felében 89 új üzletet nyitott, így az időszak végére globálisan 988-ra nőtt a teljes szám. A vállalat emellett tovább erősítette az e-kereskedelmi képességeit és teljesítményét saját és partnerplatformjain.

A jövő nemzedékeinek inspirációja
A LEGO Group hisz abban, hogy a játékon keresztüli tanulás a legjobb lehetőséget kínálja a gyerekeknek arra, hogy olyan élethosszig tartó készségeket fejlesszenek ki, amelyek segítik őket abban, hogy kiteljesítsék képességeiket. 2023 első hat hónapjában több mint 4,3 millió gyermek részesült termékadományokból és a helyi közösség bevonásával kapcsolatos tevékenységekből.

Niels B Christiansen elmondta: „Továbbra is teljes mértékben arra a törekvésünkre összpontosítunk, hogy több gyermeket inspiráljunk és fejlesszünk szerte a világon. Büszkék vagyunk arra, hogy erős pénzügyi helyzetben vagyunk ahhoz, hogy ma teljesíthessük ezt a küldetést, és befektetünk annak biztosítására, hogy a jövőben is sok generáción keresztül teljesíthessünk.”

(*) A márkaüzletek a LEGO Group tulajdonában lévő és általuk üzemeltetett LEGO Brand Retail üzleteket (187 üzlet), valamint a partnerek tulajdonában lévő és üzemeltetett LEGO Certified Retail és LEGO Travel Retail üzleteket foglalják magukban (801 üzlet).

©2023 The LEGO Group