A LEGO Group felülmúlja a játékipart 2023 első felében
A változatos portfóliók iránti kereslet három egymást követő év rendkívüli növekedés után is folytatódott. Az erős pénzügyi alap lehetővé teszi a vállalat számára, hogy hosszú távon fektessen be az építésbe, és minél több gyermeket érjen el a LEGO® játékkal.
- A fogyasztói eladások 3 százalékkal nőttek 2022 első félévéhez képest, mivel a kereslet a releváns és változatos portfólió folytatódott.
- A bevétel 27,4 milliárd DKK volt, ami 1 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest kivételes 2022 első féléve.
- A piaci részesedés jelentősen nőtt, mivel a LEGO Group felülmúlta a hanyatló játékpiac.
- A működési eredmény 6,4 milliárd DKK volt, szemben a 7,9 milliárd DKK-val 2023. I. félévben. Ez megfelel a vállalati várakozásoknak, ahogy felgyorsult hosszú távú stratégiai kezdeményezések, mint a gyártás, a digitális és fenntarthatóság. A nettó nyereség 5,1 milliárd DKK volt, szemben a 2022 első félévében elért 6,2 milliárd DKK-val.
- A szabad cash flow 1,1 milliárd DKK volt az új építésbe való beruházás után gyárakat és a meglévő létesítmények bővítését.
- Vállalja, hogy 2050-re teljes egészében nulla nettó szén-dioxid-kibocsátást ér el ellátási lánc.
A LEGO Group ma bejelentette 2023 első hat hónapjának bevételeit. A bevétel 27,4 milliárd DKK volt, ami egy százalékos növekedést jelent 2022 első félévéhez képest. A fogyasztói eladások három százalékkal nőttek, felülmúlva a hanyatló játékpiacot, és hozzájárultak a piaci részesedés erőteljes növekedéséhez.
Az üzemi eredmény a vártnak megfelelően 6,4 milliárd dán koronás volt, szemben a 2022 első félévében tapasztalt rendkívül erős 7,9 milliárd DKK-val. A vállalat továbbra is felgyorsította a hosszú távú stratégiai kezdeményezésekre fordított kiadásokat, beleértve a gyártást, a digitális és a fenntarthatóságot.
Niels B Christiansen vezérigazgató elmondta: „Elégedettek vagyunk a teljesítményünkkel; különösen azért, mert ez egy kihívásokkal teli hat hónap volt a játékipar számára. A termékeink iránti kereslet következtében felülmúltuk az iparágat, és jelentősen növeltük piaci részesedésünket.
„Erős pénzügyi helyzetünk lehetővé teszi számunkra, hogy hosszú távon fektessünk be, különösen olyan területeken, mint a digitális, a fenntarthatóság és a gyártás. Összességében teljesítményünk megfelel az elvárásoknak, három egymást követő év rendkívüli növekedés után, és hálásak vagyunk nagyszerű kollégáinknak, akik nap mint nap azon dolgoznak, hogy játékon keresztül inspirálják a gyerekeket.”
Pénzügyi áttekintés
A termékek iránti folyamatos kereslet és az erős kiskereskedői bizalom hozzájárult a fogyasztói eladások növekedéséhez. A bevétel egy százalékkal nőtt a jelentéseknek megfelelően, és változatlan árfolyamon számolva változatlan maradt a 2022-es első félévi rekord bevételekhez képest, a kiskereskedők készletgazdálkodásának hatása ellenére. A nettó nyereség 5,1 milliárd DKK volt, szemben a 2022 első félévében elért 6,2 milliárd DKK-val.
A szabad cash flow 1,1 milliárd DKK volt, szemben az előző év azonos időszakában elért 3,8 milliárd DKK-val, ami a gyártási kapacitás globális bővítésére és a technológia korszerűsítésére irányuló tervezett beruházásokat tükrözi.
Piaci teljesítmény
A főbb, bevált piacokon, például Amerikában nőttek a fogyasztói eladások, míg Kínában a fogyasztói eladásokat befolyásolta a világjárvány előtti vásárlási szokások vártnál lassabb visszatérése. A vállalat 2023-ban és azon túl is tovább bővíti kiskereskedelmi lábnyomát és online jelenlétét Kínában, hogy minél több gyermeket érjen el.
Portfólió és márkateljesítmény
A LEGO Group portfóliója 2023-ban több mint 750 terméket fog tartalmazni, amelyeket úgy terveztek, hogy bármilyen korú és érdeklődésű építő számára vonzóak legyenek. A portfólió mintegy fele minden évben új, ami a tehetséges tervezők kreativitását és innovációját mutatja.
Az első félidő legjobban teljesítő témái a saját gyártású IP-k és a külső IP-címek keverékei voltak, köztük a következők: LEGO® Icons, LEGO Star Wars™, LEGO Technic™ és LEGO City. A LEGO DREAMZzz™, a vállalat új, saját fejlesztésű IP-je márciusban indult, és a tartalom az összes főbb streaming- és gyerektartalom-platformon szerepelt, hogy felhívják a figyelmet a termékek augusztusi értékesítése előtt.
A LEGO Group és az Epic Games továbbra is jó előrelépést tesz a partnerség terén, hogy szórakoztató, biztonságos digitális élményeket teremtsen a gyermekek számára, és arra számítanak, hogy az elkövetkező hónapokban további információkat oszthatnak meg egymással.
A LEGO márka továbbra is erős, és áprilisban a RepTrak a világ legelismertebb márkájaként ismerte el.
Stratégiai kezdeményezések a hosszú távú növekedés ösztönzésére
A vállalat megerősítette stratégiai kezdeményezéseit, hogy fenntartható, hosszú távú növekedést és relevanciát biztosítson.
Bővül a globális gyártási hálózat
A LEGO Group áprilisban tört ki egy új gyár létrehozásán Virginiában (USA), és folytatta az új gyár építését Vietnamban. Mindkét telephely 1 milliárd USD (6,7 milliárd DKK) értékű beruházás, és célja, hogy 2025-ben, illetve 2024-ben elkészüljön szén-dioxid-semlegesen. Kapacitást bővítettek a mexikói, cseh, magyarországi és kínai LEGO gyárakban is. Ezek a beruházások tovább erősítik a vállalat globális gyártási hálózatát, amely közelebb helyezi el a termelést a főbb piacokhoz, hogy biztosítson egy rövid, hatékony ellátási láncot, amely képes reagálni a változó fogyasztói igényekre és csökkenteni a szénlábnyomot.
Fenntartható jövő építése
A LEGO Group továbbra is számos kezdeményezést tett előre a környezeti hatások csökkentésére. Az első félévben a vállalat folytatta az átállást a papír alapú előrecsomagolásokra, és bejelentette, hogy partnerséget kötött az European Energy céggel e-metanol előállítására, amelyet a jövőbeni termékekben is felhasználhatnak.
A LEGO Group célja három év alatt megháromszorozni a szénlábnyomának csökkentésére fordított tevékenységeket, ideértve a fenntarthatóbb anyagok felhasználását, a megújuló energia felhasználásának kiterjesztését és a szén-dioxid-kibocsátás 2032-ig történő 37 százalékos csökkentésére irányuló célkitűzés elérését. – legalább 2050-re nulla üvegházhatású gázkibocsátás a teljes ellátási láncban.
A vásárlói élmény átalakítása digitálisan
A digitális átalakulás részeként a vállalat olyan technológiát vezetett be, amely javította a vásárlói élményt az első hat hónapban. Ez magában foglalt egy bolti értékesítési pont alkalmazást és új digitális eszközöket, amelyek a rendeléseket a raktárak között áramolják a szállítási idők csökkentése érdekében. A vállalat folytatta digitális csapatának tervezett bővítését, és az év végére mintegy 1800 digitális munkatárssal számol négy helyen: Billundban, Koppenhágában, Londonban és Sanghajban.
Emlékezetes kiskereskedelmi élmények
A vállalat folytatja a LEGO márkaüzletek* globális hálózatának bővítését, amelynek célja, hogy emlékezetes pillanatokat teremtsen a vásárlók számára. 2023 első felében 89 új üzletet nyitott, így az időszak végére globálisan 988-ra nőtt a teljes szám. A vállalat emellett tovább erősítette az e-kereskedelmi képességeit és teljesítményét saját és partnerplatformjain.
A jövő nemzedékeinek inspirációja
A LEGO Group hisz abban, hogy a játékon keresztüli tanulás a legjobb lehetőséget kínálja a gyerekeknek arra, hogy olyan élethosszig tartó készségeket fejlesszenek ki, amelyek segítik őket abban, hogy kiteljesítsék képességeiket. 2023 első hat hónapjában több mint 4,3 millió gyermek részesült termékadományokból és a helyi közösség bevonásával kapcsolatos tevékenységekből.
Niels B Christiansen elmondta: „Továbbra is teljes mértékben arra a törekvésünkre összpontosítunk, hogy több gyermeket inspiráljunk és fejlesszünk szerte a világon. Büszkék vagyunk arra, hogy erős pénzügyi helyzetben vagyunk ahhoz, hogy ma teljesíthessük ezt a küldetést, és befektetünk annak biztosítására, hogy a jövőben is sok generáción keresztül teljesíthessünk.”
(*) A márkaüzletek a LEGO Group tulajdonában lévő és általuk üzemeltetett LEGO Brand Retail üzleteket (187 üzlet), valamint a partnerek tulajdonában lévő és üzemeltetett LEGO Certified Retail és LEGO Travel Retail üzleteket foglalják magukban (801 üzlet).
©2023 The LEGO Group
ENNEK AZ ANYAGNAK SEMMI KÖZE NINCS A LEGO MAGYARORSZÁG HAZAI PR-ÜGYNÖKSÉGÉHEZ, AKIK HASONLÓKÉPPEN ÁLLNAK HOZZÁNK, MINT A SUZUKI MAGYARORSZÁG MUTYI PR-ÜGYNÖKSÉGE!