Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A LEGO Group azzal ünnepli a gyerekek egyedi kíváncsiságát a kozmosz iránt, hogy felkéri őket, hogy fedezzék fel az űrt

  • A LEGO Group új globális tanulmánya(1) feltárja, hogy a gyerekek 86 százaléka érdeklődik új bolygók, csillagok és galaxisok keresése iránt, és 77 százalékuk az űrbe szeretne utazni.
  • A LEGO Group fejleszti a gyerekek fantáziáját azáltal, hogy a világnak betekintést nyújt arra, hogy mi vár ránk az univerzumban.
  • A LEGO Group világszerte meghívta a gyerekeket, hogy osszák meg ötleteiket az űrutazásról. Tegnap este egyedi űrhajó-alkotásaikat bemutatták New York City feletti éjszakai égbolton az első „UPO” (Unidentified Playing Objects) megfigyelés során.
  • A LEGO Group és a Nemzetközi Csillagászati ​​Unió arra szólítja fel a gyerekeket, hogy képzeljék el a csillagképeket a maguk módján Funstellationként.
  • New York, Egyesült Államok, 2024. május 23.: A LEGO Group a gyerekek kreativitását és fantáziáját kamatoztatja, hogy megmutassa a világnak, mi várhat ránk az űrben.

Exkluzív LEGO podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!

A LEGO Group új globális tanulmánya(1) szerint a gyerekek 86 százaléka érdeklődik új bolygók, csillagok és galaxisok felkutatása iránt, és 77 százalékuk az űrbe szeretne utazni. Ráadásul 5-ből több mint 3 (68 százalék) úgy gondolja, hogy vannak idegenek az űrben, és 64 százalékuk azt mondja, hogy szeretne találkozni egy ilyennel.

A több mint 50 éve az univerzumból ihletet merítő LEGO Group célja, hogy egyesítse a gyerekek tér iránti kíváncsiságát a LEGO® kockák végső kreatív médiumán keresztül. Ebben az évben a cég számos epikus űrtémájú készletet mutat be, mint például a LEGO® Friends Stargazing Camping Vehicle, amely csillagnézésre és csillagképek felfedezésére hívja a kalandorokat, valamint a LEGO® City Space Explorer Rover és Alien Life játékkészletet, amellyel a gyerekek új világokat fedezhetnek fel és szabadjára engedni kreativitásukat.

A tudósok becslése szerint univerzumunknak csak 4 százalékát fedezték fel, és mindössze 646 ember látta személyesen a túlvilágot (2). A LEGO Group azt jósolja, hogy a Gen Alpha lelkesedése a kozmosz kutatására lesz a kulcs a még felfedezésre váró univerzum 96 százalékának feltárásához.

Ez egy madár? Repülőgép? Nem, ez egy UPO!

A LEGO Group arra kérte a gyerekeket szerte a világon, hogy osszák meg elképzeléseiket arról, hogyan szeretnék felfedezni a kozmoszt. Didac Perez Soriano, a LEGO Ház építőmesterének munkatársa segítségével ezekből az űrjárművekből néhányat újragondoltak LEGO kockákban.

A LEGO Group ezután bemutatta az űrutazás jövőjét fiatal, kezdő űrkutatók egy csoportja szerint – Lotty (10, Egyesült Királyság), Sebastian (10, Dánia), Jace (13, Hong Kong SAR, Kína), Jillian (7, USA) ), Jordan (12, USA) és Orla (6, Egyesült Királyság) – egyedi dizájnjukkal, játékosan megalkotott azonosítatlan játéktárgyakkal (UPO) New York város látképén.

A minden idők legtöbbet fényképezett látképét(3) átvevő show tartalmazott egy pillangószárnyakkal hajtott UPO űrágyat, harapnivalófiókkal kiegészítve a hosszú utazásokhoz, egy teknős űrhajót, amely a Holdon sétál, egy kutya űrhajót 360 ablakkal. minden, amit az űr kínál, és többek között egy dinoszauruszhajó jetpack-kel.

Didac Perez Soriano, a LEGO House építőmesterének munkatársa a következőket mondta: „A gyerekek inspirálják a játékot és a kreativitást. A LEGO House-nál az a célunk, hogy a játék és a kreativitás szabadon engedésének csúcsélményét biztosítsuk, ezért ragadtam meg a lehetőséget, hogy LEGO kockákból 3D-s ábrázolásokat készítsek kreatív űrhajóikról. Az a képzelet, amit a kisgyerekek világszerte megmutattak, elképesztő volt, és ez volt az egyik legjobb élményem. Izgatott vagyok, hogy megoszthatjuk ezeket a világgal. Mivel az univerzum nagy része még felfedezésre vár, nem mondhatjuk, hogy amit létrehoztak, az nem lehetséges, vagy akár már odakint.”

Lotty Ingle, a pillangószárnyú hajtású ágyas űrhajó 10 éves tervezője Leedsből (Egyesült Királyság) a következőket mondta: „Túl voltam a holdon, amikor megtudtam, hogy az én tervemet választották. Folyamatosan azt mondogattam anyámnak: „Tényleg?”, „Nem, de tényleg anya?”. Szeretek környezetbarát lenni, és nem akartam áramot használni, ezért úgy gondoltam, hogy a pillangószárnyak jó ötlet. Elutazni az összes olyan bolygóra, amelyet még senki nem fedezett fel, és megnézni, van-e ott élet, és olyanok-e, mint mi, nagyon szeretném, ha megkóstolnák az összes kedvenc falatomat, amit magammal viszek.

Az összes UPO LEGO kocka formájában megtekinthető az „Explore Space Your Way” című kiállításon a dániai Billundban, a LEGO House-ban június 17-ig. A LEGO House a végső cél a világunkon kívüli dolgok megünneplésére. A Dán Műszaki Egyetemmel közösen kialakított kiállítás a LEGO Square-en lehetővé teszi a látogatók számára, hogy többet tudjanak meg a világűr végtelen mélységeiről a teljesen LEGO kockákból készült, vadul kreatív kiállításokon keresztül.

A Csillagképek újragondolása

Míg éjszakai égboltunk csillagképeit csillagászok állították fel a történelem során, a LEGO Group azt is hiszi, hogy a Gen Alpha új kreatív lencsét hozhat a csillagok nézetébe. Ünnepelve a gyerekek kíváncsiságát az űr jövője iránt, a LEGO Group arra kéri a gyerekeket, hogy képzeljék újra az éjszakai eget saját Funstellation-jaikkal.

A gyám segítségével a gyerekek menjenek a LEGO.com/Space webhelyre, töltsenek le egy égtérképet, és csatlakozzanak a pontokhoz, hogy megmutassák, milyen tárgyat vagy alakzatot láthatnak a csillagokban – lehet, hogy egy unikornison lovagló cowboy vagy egy repülő bálna. .

A LEGO Group ezután együttműködik a Nemzetközi Csillagászati ​​Unióval, hogy képződményeiket Funstellationként ismerje el – csillagképeink hivatalos újraképzeteiként – és frissítse az éjszakai égboltról alkotott elképzelésünket.

Debra Elmegreen, a Nemzetközi Csillagászati ​​Unió elnöke így nyilatkozott: „Izgatottak vagyunk, hogy ezen az együttműködésen keresztül kihasználhatjuk a gyerekek féktelen kreativitását, és arra bátorítjuk őket, hogy nézzenek fel az éjszakai égboltra, és gondoljanak a csillagokra. A tudósok és űrkutatók következő generációja fogja alakítani azt, hogy miként értjük meg az univerzumot és hogyan lépünk kapcsolatba vele. Ezzel a projekttel reméljük, hogy előnyt nyújtunk nekik.”

Látogass el a LEGO.com/Space oldalra, küldd el Funstellation-odat, és fedezd fel a terepet.

(1) – Az IPSOS független kutatást végzett a LEGO Group megbízásából 2024. március 18. és április 22. között 4-14 éves gyerekek és szüleik körében az Egyesült Királyságból (n=1000), az Egyesült Államokból (n=1000) ), Németország (n=1000), Törökország (n=1000), Ausztrália (n=500), Új-Zéland (n=500), Szingapúr (n=1000), szárazföldi Kína (n=1000), Hongkong KKT, Kína (n=1000), Tajvan régió (n=1000), India (n=1000), Dél-Korea (n=1000), Japán (n=1000), Spanyolország (n=1000), Franciaország (n=1000) , Olaszország (n=1000) és Portugália (n=1000).

(2) – Forrás: NASA

(3) – Forrás: Pixsy