A LEGO Group azzal ünnepli a gyerekek egyedi kíváncsiságát a kozmosz iránt, hogy felkéri őket, hogy fedezzék fel az űrt

  • A LEGO Group új globális tanulmánya(1) feltárja, hogy a gyerekek 86 százaléka érdeklődik új bolygók, csillagok és galaxisok keresése iránt, és 77 százalékuk az űrbe szeretne utazni.
  • A LEGO Group fejleszti a gyerekek fantáziáját azáltal, hogy a világnak betekintést nyújt arra, hogy mi vár ránk az univerzumban.
  • A LEGO Group világszerte meghívta a gyerekeket, hogy osszák meg ötleteiket az űrutazásról. Tegnap este egyedi űrhajó-alkotásaikat bemutatták New York City feletti éjszakai égbolton az első „UPO” (Unidentified Playing Objects) megfigyelés során.
  • A LEGO Group és a Nemzetközi Csillagászati ​​Unió arra szólítja fel a gyerekeket, hogy képzeljék el a csillagképeket a maguk módján Funstellationként.
  • New York, Egyesült Államok, 2024. május 23.: A LEGO Group a gyerekek kreativitását és fantáziáját kamatoztatja, hogy megmutassa a világnak, mi várhat ránk az űrben.

Exkluzív LEGO podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!

A LEGO Group új globális tanulmánya(1) szerint a gyerekek 86 százaléka érdeklődik új bolygók, csillagok és galaxisok felkutatása iránt, és 77 százalékuk az űrbe szeretne utazni. Ráadásul 5-ből több mint 3 (68 százalék) úgy gondolja, hogy vannak idegenek az űrben, és 64 százalékuk azt mondja, hogy szeretne találkozni egy ilyennel.

A több mint 50 éve az univerzumból ihletet merítő LEGO Group célja, hogy egyesítse a gyerekek tér iránti kíváncsiságát a LEGO® kockák végső kreatív médiumán keresztül. Ebben az évben a cég számos epikus űrtémájú készletet mutat be, mint például a LEGO® Friends Stargazing Camping Vehicle, amely csillagnézésre és csillagképek felfedezésére hívja a kalandorokat, valamint a LEGO® City Space Explorer Rover és Alien Life játékkészletet, amellyel a gyerekek új világokat fedezhetnek fel és szabadjára engedni kreativitásukat.

A tudósok becslése szerint univerzumunknak csak 4 százalékát fedezték fel, és mindössze 646 ember látta személyesen a túlvilágot (2). A LEGO Group azt jósolja, hogy a Gen Alpha lelkesedése a kozmosz kutatására lesz a kulcs a még felfedezésre váró univerzum 96 százalékának feltárásához.

Ez egy madár? Repülőgép? Nem, ez egy UPO!

A LEGO Group arra kérte a gyerekeket szerte a világon, hogy osszák meg elképzeléseiket arról, hogyan szeretnék felfedezni a kozmoszt. Didac Perez Soriano, a LEGO Ház építőmesterének munkatársa segítségével ezekből az űrjárművekből néhányat újragondoltak LEGO kockákban.

A LEGO Group ezután bemutatta az űrutazás jövőjét fiatal, kezdő űrkutatók egy csoportja szerint – Lotty (10, Egyesült Királyság), Sebastian (10, Dánia), Jace (13, Hong Kong SAR, Kína), Jillian (7, USA) ), Jordan (12, USA) és Orla (6, Egyesült Királyság) – egyedi dizájnjukkal, játékosan megalkotott azonosítatlan játéktárgyakkal (UPO) New York város látképén.

A minden idők legtöbbet fényképezett látképét(3) átvevő show tartalmazott egy pillangószárnyakkal hajtott UPO űrágyat, harapnivalófiókkal kiegészítve a hosszú utazásokhoz, egy teknős űrhajót, amely a Holdon sétál, egy kutya űrhajót 360 ablakkal. minden, amit az űr kínál, és többek között egy dinoszauruszhajó jetpack-kel.

Didac Perez Soriano, a LEGO House építőmesterének munkatársa a következőket mondta: „A gyerekek inspirálják a játékot és a kreativitást. A LEGO House-nál az a célunk, hogy a játék és a kreativitás szabadon engedésének csúcsélményét biztosítsuk, ezért ragadtam meg a lehetőséget, hogy LEGO kockákból 3D-s ábrázolásokat készítsek kreatív űrhajóikról. Az a képzelet, amit a kisgyerekek világszerte megmutattak, elképesztő volt, és ez volt az egyik legjobb élményem. Izgatott vagyok, hogy megoszthatjuk ezeket a világgal. Mivel az univerzum nagy része még felfedezésre vár, nem mondhatjuk, hogy amit létrehoztak, az nem lehetséges, vagy akár már odakint.”

Lotty Ingle, a pillangószárnyú hajtású ágyas űrhajó 10 éves tervezője Leedsből (Egyesült Királyság) a következőket mondta: „Túl voltam a holdon, amikor megtudtam, hogy az én tervemet választották. Folyamatosan azt mondogattam anyámnak: „Tényleg?”, „Nem, de tényleg anya?”. Szeretek környezetbarát lenni, és nem akartam áramot használni, ezért úgy gondoltam, hogy a pillangószárnyak jó ötlet. Elutazni az összes olyan bolygóra, amelyet még senki nem fedezett fel, és megnézni, van-e ott élet, és olyanok-e, mint mi, nagyon szeretném, ha megkóstolnák az összes kedvenc falatomat, amit magammal viszek.

Az összes UPO LEGO kocka formájában megtekinthető az „Explore Space Your Way” című kiállításon a dániai Billundban, a LEGO House-ban június 17-ig. A LEGO House a végső cél a világunkon kívüli dolgok megünneplésére. A Dán Műszaki Egyetemmel közösen kialakított kiállítás a LEGO Square-en lehetővé teszi a látogatók számára, hogy többet tudjanak meg a világűr végtelen mélységeiről a teljesen LEGO kockákból készült, vadul kreatív kiállításokon keresztül.

A Csillagképek újragondolása

Míg éjszakai égboltunk csillagképeit csillagászok állították fel a történelem során, a LEGO Group azt is hiszi, hogy a Gen Alpha új kreatív lencsét hozhat a csillagok nézetébe. Ünnepelve a gyerekek kíváncsiságát az űr jövője iránt, a LEGO Group arra kéri a gyerekeket, hogy képzeljék újra az éjszakai eget saját Funstellation-jaikkal.

A gyám segítségével a gyerekek menjenek a LEGO.com/Space webhelyre, töltsenek le egy égtérképet, és csatlakozzanak a pontokhoz, hogy megmutassák, milyen tárgyat vagy alakzatot láthatnak a csillagokban – lehet, hogy egy unikornison lovagló cowboy vagy egy repülő bálna. .

A LEGO Group ezután együttműködik a Nemzetközi Csillagászati ​​Unióval, hogy képződményeiket Funstellationként ismerje el – csillagképeink hivatalos újraképzeteiként – és frissítse az éjszakai égboltról alkotott elképzelésünket.

Debra Elmegreen, a Nemzetközi Csillagászati ​​Unió elnöke így nyilatkozott: „Izgatottak vagyunk, hogy ezen az együttműködésen keresztül kihasználhatjuk a gyerekek féktelen kreativitását, és arra bátorítjuk őket, hogy nézzenek fel az éjszakai égboltra, és gondoljanak a csillagokra. A tudósok és űrkutatók következő generációja fogja alakítani azt, hogy miként értjük meg az univerzumot és hogyan lépünk kapcsolatba vele. Ezzel a projekttel reméljük, hogy előnyt nyújtunk nekik.”

Látogass el a LEGO.com/Space oldalra, küldd el Funstellation-odat, és fedezd fel a terepet.

(1) – Az IPSOS független kutatást végzett a LEGO Group megbízásából 2024. március 18. és április 22. között 4-14 éves gyerekek és szüleik körében az Egyesült Királyságból (n=1000), az Egyesült Államokból (n=1000) ), Németország (n=1000), Törökország (n=1000), Ausztrália (n=500), Új-Zéland (n=500), Szingapúr (n=1000), szárazföldi Kína (n=1000), Hongkong KKT, Kína (n=1000), Tajvan régió (n=1000), India (n=1000), Dél-Korea (n=1000), Japán (n=1000), Spanyolország (n=1000), Franciaország (n=1000) , Olaszország (n=1000) és Portugália (n=1000).

(2) – Forrás: NASA

(3) – Forrás: Pixsy