A LEGO Csoport újra növekedő pályára állt 2018-ban

2018-ban a LEGO Csoport rácáfolt a játékipar trendjére, ugyanis minden nagyobb piacon növelte piaci részesedését. A bevétel 4%-os bővüléssel 36,4 milliárd DKK-ra nőtt, és a működési profit is 4%-kal növekedett.

A 2018-as teljesítmény fő mutatói:

  • A globális értékesítés 2018-ban 3 százalékkal nőtt 2017-hez képest.
  • Az egész éves árbevétel 4%-kal 36,4 milliárd DKK-ra nőtt. Az árfolyam-változástól megtisztított bevételnövekedés  7% volt 2017-hez képest.
  • A működési profit 4%-kal nőtt, 10,8 milliárd DKK-ra. A nettó nyereség 8,1 milliárd DKK, ami 3,5%-os növekedést jelent.
  • A működési cash flow stabil szinten 9,8 milliárd DKK maradt.
  • A piaci részesedés minden jelentősebb piacon nőtt, az iparág általános tendenciájára rácáfolva.

A LEGO Csoport a mai napon hozta nyilvánosságra a 2018 decemberével záruló üzleti év eredményeit. A globális fogyasztói értékesítés 3%-kal nőtt, míg azéves árbevétel 4%-kal, 35 milliárd DKK-ról 36,4 milliárd DKK-ra emelkedett 2017-hez képest. Az árfolyam-változástól megtisztított bevételnövekedés 7% volt 2017-hez képest.

A működési nyereség 10,8 milliárd DKK volt, szemben a 2017-es 10,4 milliárd DKK-val, ami 4%-os növekedést jelent. A növekedés a bővülő értékesítésnek, illetve a folyamatosan a jövőt szem előtt tartó befektetéseknek köszönhető. A működési cash flow stabil szinten 9,8 milliárd DKK, ami 8%-kal alacsonyabb a 2017-es 10,7 milliárd DKK-nál, a működési tőke változásai miatt.

„2018-nak azzal a céllal indultunk neki, hogy stabilizáljuk az üzletet. Elégedettek vagyunk, hogy sikerült ezt elérnünk, és a bruttó és nettó árbevétel tekintetében is sikerült szolid növekedést produkálni” – mondta a LEGO Csoport vezérigazgatója, Niels B Christiansen.

„A játékipart értintő kihívások és az olyan viszonteladók kiesése miatt, mint a Toys R Us, különösen ösztönző számunkra a tavalyi évben elért eredményünk. Ezek a változások lehetőséget adtak arra, hogy megerősítsük partnerségünket a kiskereskedőkkel, és új módokat találjunk az ügyfelek és a fogyasztók digitális és fizikai csatornákon történő elérésére. Mindezek mellett növeltük a piaci részesedéseinket a legnagyobb piacainkon, rácáfolva az iparági trendekre.”

„Szeretnénk megköszönni kiváló kollégáinknak azt a kiemelkedő munkát, amelyet a karácsonyt megelőző csúcsidőszakban végeztek.”


Bevételnövekedés minden piaci szegmensben

A bevétel az összes piaci szegmensben nőtt. Az olyan érett piacokon, mint az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában, a növekedés alacsony, egyszámjegyű volt. Kínában, amely a Csoport növekedése szempontjából meghatározó piac, a bevétel látványos, két számjegyű növekedést ért el, köszönhetően annak, hogy a márka új városokban terjeszkedett, és az e-kereskedelemben, digitális és fizikai csatornákon is megjelent.

2018-ban a legjobban teljesítő témák (nem fontossági sorrendben) a LEGO® City, a LEGO® Technic ™, a LEGO® Star Wars ™, a LEGO® Friends és a LEGO® NINJAGO® voltak. A LEGO® Harry Potter ™, a LEGO® Jurassic World ™ és a LEGO® Creator szintén erősen teljesített.

A LEGO Csoport portfóliója új termékeket is tartalmazott, amelyek az építőkockát a digitális játékkal ötvözték.

„Minden évben azzal a kihívással állunk szemben, hogy olyan játékélményt alkossunk meg, amely még izgalmasabb, még időszerűbb, és még szórakoztatóbb, mint az előző évben”- tette hozzá Christiansen.

„Tavaly elégedettek voltunk az olyan saját gyártású témák eredményeivel, mint például a LEGO City és a LEGO Technic. Az új termékek és a digitális játékkal vegyített élmények pozitív fogadtatása is tovább ösztönöz minket, ilyen például a kiterjesztett valóság alkalmazás, az AR Playgrounds, a DUPLO Tehervonat, amely bevezeti a legkisebb rajongókat a kódolás világába, és a LEGO BOOST, amely intuitívvá és szórakoztatóvá teszi a robotikát. Továbbra is befektetünk mind az alapvető, mind az új technológiákba, amelyek csodálatos és váratlan módon keltik életre a LEGO kockát.”

A LEGO Csoport továbbra is befektet majd az új piacokon való növekedésbe, annak érdekében, hogy világszerte minél több gyereket érjünk el. Kínában a vállalat 2019-ben felgyorsítja a terjeszkedést és 80 üzletet nyit meg 18 városban, kezdve egy új, Pekingben található márkabolttal, amely február 22-én nyitotta meg kapuit. A Csoport tovább bővíti jelenlétét a Közel-Keleten, és olyan új piacokon keresi a lehetőségeket, ahol jelentős és növekvő középosztálybeli lakosság van, mint például Indiában.

Pozitív hatás a társadalomra és a bolygóra


2018-ban a LEGO Csoport továbbra is tartotta magát a Bolygónak Tett Ígérethez, és azokhoz a  törekvésekhez, hogy pozitív hatással legyen a társadalomra és arra a világra, amelyet a gyerekek megörökölnek majd.

Az év során a vállalat bemutatta az első, növényi alapú műanyagból készült elemeket, és ígéretet tett arra, hogy 2025-re 100%-ban fenntartható csomagolást használ. Emellett üzembe helyezte Dánia egyik legnagyobb tetőtéri naprendszerét is, amely az új, Billundban található Campus épület számára biztosítja energiaigényének 50%-át.  Ez a beruházás is hozzájárul a LEGO Csoport elkötelezettségének, hogy energiafelhasználását 100%-ban ki tudja váltani megújuló energiával.

A LEGO dolgozói a rászoruló gyermekek számára is elhozták a játék élményét. A cég Helyi Közösségi Szerepvállalás programja olyan rendezvényeket szervezett, amelyeken 26 országban több mint 840 000 gyermek vett részt, míg az ünnepi Build to Give kezdeményezés keretében 20 országban, több mint 520 000 gyermek kapott LEGO játékot.

„Kiváltságnak érzem, hogy olyan márkának dolgozhatok, amely ennyire céltudatos és elkötelezett abban, hogy pozitív hatással legyen a társadalomra. Ami kollégáinkat világszerte motiválja, az az, hogy – akár kisebb, akár nagyobb – szerepet vállalnak a gyerekek játékon keresztül történő tanulásának segítésében” – mondta Christiansen.