A LEGO csoport új kezdeményezéseket hirdet ki a nem látható fogyatékossággal, körülményekkel és érzékszervi igényekkel rendelkező rajongók és kollégák támogatására
- Az első játékok, amelyekben valaha hivatalos napraforgó zsinór található, mint LEGO ® Friends, LEGO ® Ikonok és LEGO ® DUPLO, felfedik a napraforgó hivatkozásait a befogadás elősegítése érdekében.
- Mind az 55 LEGO Minifigure gyár világszerte elindítja a napraforgó zsinórmintákat, lehetővé téve a rajongók számára, hogy személyre szabják minifigurájukat napraforgó viselőként.
- Új partnerség a rejtett fogyatékossággal élő napraforgóval a munkavállalók jobb támogatása érdekében.
- A LEGO európai üzletek 2025. március végéig szenzoros befogadóvá válnak, amelyet a KultureCity tanúsít.
Exkluzív LEGO podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
ENNEK AZ ANYAGNAK SEMMI KÖZE NINCS A LEGO MAGYARORSZÁG PR-ÜGYNÖKSÉGÉHEZ!
A fogyatékossággal élő személyek idei nemzetközi napjának megünneplése érdekében a LEGO csoport ma új kezdeményezések hullámát vezet be, amelyek célja a fogyatékossággal élő rajongók és kollégák támogatása és megünneplése, olyan körülmények és érzékszervi igények, amelyek nem azonnal nyilvánvalóak.
A vállalat együttműködik a Rejtett Fogyatékosság Napraforgóval, hogy tudatosságot teremtsen a LEGO termékek révén; munkavállalói képzés támogatja. A napraforgó világszerte elismert szimbólummá vált, amely lehetővé teszi az egyének számára, hogy diszkréten megosszák azt, hogy nem látható állapotuk van, amely napjaink folyamán extra támogatást, időt, helyet vagy megértést igényelhet – akár utazás, vásárlás, munka vagy nyilvános terek.
Első játékok a hivatalos napraforgó Lanyard játékhoz
A LEGO csoport büszkén mutatja be a világ első játékait, amelyek a hivatalos napraforgó zsinórját mutatják be, elősegítve a tudatosságot és a befogadást a különböző korcsoportok és témák között. Ezt a három új készletet a szakértők és az élettapasztalattal rendelkező személyek hozzájárulásával fejlesztették ki ez a videó és célja hiteles képviselet nyújtása:
- LEGO DUPLO ® Első alkalommal a repülőtéren (10443) 2 éves korig + segít a kisgyermekeknek navigálni a repülőterekkel kapcsolatos érzésekben. Ide tartozik egy gyermek, aki napraforgó zsinór felhasználó, mackó, bőrönd, pilótafigura, biztonsági íróasztal és mozgatható repülőgép.
- LEGO ® Friends Heartlake City repülőtér és repülőgép (42656) 8 éves korig + Ryan, egyetemi hallgató, zajcsökkentő fejhallgatóval és napraforgó zsinórral, valamint nyolc másik karakterrel, kutya, utasszállító repülőgép, repülőtér, taxi és poggyászkocsi.
- LEGO ® Ikonok Tudor Corner (10350) 18 éves korig +, a legújabb a moduláris épületcsaládban és a Old Guarded Inn környékén található központokban. Tartalmaz egy neurodivergens női karaktert, aki napraforgó zsinórot használ. A 3 266 darabos készlet tartalmaz egy ruhadarabot, az órás gyártók ’ stúdióját és egy lakást – ahol a karakter zsinórját a bejáratnál tartják, készen állva kirándulásokra.
A rajongók ma is testreszabhatják a minifigurákat a napraforgó szimbólummal 55 Minifigure Factories világszerte a LEGO Házban *, és válassza ki a LEGO üzleteket, a LEGO tanúsítvánnyal rendelkező üzleteket, a LEGOLAND Discovery központokat, a LEGOLAND Windsorot és az amerikai rajongók számára is www.LEGO.com. Ennek a kezdeményezésnek az a célja, hogy a rajongók számára további lehetőségeket biztosítson annak a karakternek a megtervezéséhez, amelyet látni akarnak, egy barát vagy családtag.
Paul White, a Rejtett Fogyatékosság Napraforgó vezérigazgatója kommentálja a munkát:
“Az egész világon minden hatodik ember valamilyen fogyatékossággal él, és 80% -uk nem látható fogyatékossággal rendelkezik. A HD Sunflower izgatottan együttműködik a LEGO Csoporttal a figyelem felkeltése és elfogadása érdekében rajongói és kollégáik körében, és alig várja meg, hogy megnézze az ennek következményeit.”
Ez a partnerség újabb mérföldkövet jelent a LEGO Csoport folyamatos utazásában a befogadóbb játéklehetőségek kiépítése felé. A márka által végzett legfrissebb kutatások ** rámutattak, hogy tíz szülő közül csaknem nyolc azt mondja, hogy a gyermekek manapság inkább törődnek a sokféleséggel és a befogadással, mint a nemzedékük, és azt kívánják, hogy jobban felkészültek legyenek erről játékos megközelítések révén beszélni. A gyermekek egyetértenek azzal, hogy törődnek azzal, hogy mindenkit egyenlő bánásmódban részesítenek (88%), és olyan játékokkal akarnak játszani, amelyek különbségeket tanítanak (83%).
Ventilátorok
Jayden Sorhaindo 14 éves napraforgó felhasználó, hosszú QT hullám szindrómával, életveszélyes szívbetegség, látható jelek nélkül, mondta a hírről:
“Gyerekkora óta imádtam a LEGO játékot, tehát hatalmas látni, hogy a LEGO karakterek viselik a napraforgó zsinórját. Hihetetlen azt gondolni, hogy a gyerekek ilyen fiatalon tanulhatnak a zsinórról. Azok számára, akik olyan kihívásokat tapasztalnak, amelyek nem láthatók, ez a népszerű játék áthidalhatja a megértést és az empátiát. Emlékeztető arra, hogy rendben lehet más lenni. Van egy húgom, aki 4 éves és autista, és a napraforgó zsinórját is viseli, amikor kimegyünk, így ezzel is azonosulni fog, ami számomra még személyesebbé teszi.”
Tasha Sorhaindo, anya Jaydennek és napraforgó felhasználónak szisztémás lupussal és kitágult kardiomiopátiával kommentálta
„Kiváltságosnak érzem magam, hogy részese lehetek ennek a hatalmas és fontos projektnek. A LEGO játékok minden korosztály számára készültek, és az a gondolat, hogy a karakterek napraforgó zsinórokat viseljenek, valóban figyelemre méltó és zseniális. Ez nemcsak felhívja a figyelmet, hanem a gyermekek megértésének és elfogadásának elősegítésével is képes leküzdeni a zaklatást. Ez a kezdeményezés előkészíti az utat a beszélgetésekhez, amelyek ösztönözhetik mindenkit, hogy büszkén viselje a zsinórját, akárcsak a LEGO karakterek.„
Martin Moxness, autista felnőtt napraforgó zsinór felhasználó és rejtett fogyatékossággal élő napraforgó nagykövet ADHD és Tourette szindrómával, mondja a munkáról:
„A napraforgó zsinórjának látása a LEGO készletekben jelentős lépés a rejtett fogyatékosság normalizálásában. Gyerekként ez életmódosító lett volna, és látásra és elfogadásra késztett volna. Még felnőttként is nagyon értelmes látni egy ilyen ábrázolást egy ikonikus termékben. Ez a kezdeményezés mérföldkő az egész közösség számára, és felhatalmazza minden korosztályt, ösztönözve a kreativitást, elősegítve a kapcsolatot és előmozdítva a befogadást.„
Vezetési változás belsőleg a LEGO Csoportban
A mai naptól kezdve a nem látható fogyatékossággal, körülményekkel és érzékszervi igényekkel rendelkező LEGO alkalmazottak Dániában és az Egyesült Királyságban ingyenesen felvehetik a LEGO márkájú napraforgó zsinórját, miközben az emberek vezetõinek a jobb támogató csapatok felkészítésére irányuló képzés is bevezetésre kerül. Ezenkívül képzés és online tanfolyamok állnak rendelkezésre minden olyan alkalmazott számára, aki érdeklődik a napraforgó zsinórról és a támogatás bemutatásáról. A LEGO Csoport azt tervezi, hogy kiterjeszti irodákra világszerte.
Beszélve erről az új partnerségről, Lauren von Stackelberg, A LEGO Csoport sokféleséggel és befogadással foglalkozó tisztviselője mondta:
„A munkahelyi képviselet kritikus jelentőségű az üzleti életbe való beágyazódás szempontjából, mivel tükrözi a fogyasztókat és a közösségeket, elősegíti a tartozást és lehetővé teszi mindenki számára a virágzást. A rejtett fogyatékossággal élő napraforgóval fenntartott partnerségünk kulcsfontosságú lépés a nem látszólagos fogyatékossággal, feltételekkel és igényekkel rendelkező kollégák támogatásában. A sokféleség és a befogadás beágyazásával minden tevékenységünkbe, a LEGO játékát és tapasztalatait hozzáférhetőbbé és pozitívabban befolyásoljuk kollégáink, fogyasztóink és közösségeink életét.„
Érzékszervi befogadó üzletek
A hírek kibővítése április ebben az évben, amikor a LEGO House, valamint az összes LEGO üzlet az Egyesült Államokban és Kanadában a KultureCity által Sensory Inclusive tanúsítvánnyal rendelkezik, a rajongók várakozással tekinthetnek arra, hogy a tanúsítás 2025. március végéig az egész Európában található LEGO üzletekbe is bekerüljön. A KultureCity egy nonprofit szervezet, amelynek célja az érzékszervi igényekkel és a nem látható fogyatékossággal élő személyek nyilvános terekben való hozzáférhetőségének javítása. Tanúsításuk magában foglalja a személyzet képzését és a szenzoros táskákat, amelyek a hitelesített üzletekben ingyenesen fizethetők a látogatás során. A LEGO üzletekben található szenzoros táskák zajcsökkentő fejhallgatót, 3x-os eszközszerszámokat, érzelmi dákókártyákat, stroble-csökkentő szemüveget és KultureCity VIP zsinórot tartalmaznak, hogy diszkréten jelezzék a személyzetnek, hogy érzékszervi igénye van.
*LEGO ház, A tégla otthona Billundban, Dánia, volt az első élményközpont az északi államokban, amely megkapta a KultureCity tanúsítást, és 2021 júniusa óta vesz részt a világszerte elismert napraforgó zsinór programban, mint első dán vonzerő.
**LEGO ® Play Well Study 2024: a LEGO Csoport megbízásából, Edelman DXI által végzett, 2024.12.13. között – 2024.01.24. A minta teljes mérete 61 532 válaszadó, köztük 36 000 szülő és 25 532 5–12 éves gyermek 36 piacról.
Termékinformáció:
LEGO ® Ikonok Tudor sarok
- Kor: 18 +
- Ár: £199,99 / €229,99 / $229,99
- Darabok: 3266
- Cikkszám: 10350
- Méretek:
- Elérhető: 2025. január 1-jétől mindenki számára elérhető www.LEGO.com/TudorCorner és LEGO üzletek, és mindenki számára elérhető 2025. január 4-től. Ezenkívül 2025. január 7. között a LEGO Icons Tudor Corner szett minden vásárlása ingyenes ajándékként LEGO Icons Corner Kiosk-t kap vásárláskor. Csak a LEGO bennfentesek, tagság szükséges, minden üzlet és online.
LEGO ® Friends Heartlake City repülőtér és repülőgép
- Kor: 8 +
- Ár: €99,99 / £89,99 / $99,99.
- Darabok: 958
- Cikkszám: 42656
- Méretek:
- Elérhető: 2025. január 1-jén a LEGO.com oldalon, a LEGO üzletekben és kiskereskedőkben szerte a világon.
LEGO DUPLO ® Először a repülőtéren
- Kor: 2 +
- Darabok: 23
- Cikkszám: 10443
- Elérhető: 2025. június 1-jén a LEGO.com oldalon, a LEGO üzletekben és kiskereskedőkben szerte a világon.
Minifigure Factory Designs
A minifigure gyár két terve a napraforgó zsinórokat ábrázolja, az egyikben egy szabványos napraforgó személyi igazolvány, a másikban pedig egy személyre szabott napraforgó személyi igazolvány található. A harmadik egy nagy napraforgóval ellátott jumper nyomtatás.
A rejtett fogyatékosságról Napraforgó
Mivel a napraforgót 2016-ban alapították az Egyesült Királyságban, a szervezetek világszerte elfogadták kollégáik és ügyfeleik támogatására. A napraforgó számos ágazatban elismert – kezdve a kiskereskedelemtől, a pénzügyi szolgáltatásoktól, a közlekedéstől, beleértve több mint 285 repülőteret és 18 légitársaságot, az utazást és az idegenforgalmat, az oktatást, valamint az egészségügyi ellátást, a sürgősségi szolgáltatásokat és a szórakoztatást. Erős globális jelenléttel a Sunflower egy magán multinacionális vállalat, amelynek székhelye az Egyesült Királyságban található, Ausztráliában, Belgiumban, Brazíliában, Kanadában, Dániában, Írországban, Latin-Amerikában, Hollandiában, Új-Zélandon, Mauritiuson, az Egyesült Arab Emírségekben, az Egyesült Királyságban és az USA.
További információkért kérjük, látogasson el hdsunflower.com
A Kulture Cityről
A 2014-ben létrehozott KultureCity ® egy dinamikus nonprofit szervezet, amely az inkluzivitás mozgalom élvonalában áll, és továbbra is hullámokat teremt az érzékszervi igényekkel és nem látható fogyatékossággal élő személyek számára hozzáférhetőbb és elfogadóbb világ létrehozásában.
Rövid 10 év alatt a KultureCity hatásának néhány kiemelése magában foglalja több mint 1800 helyszín szenzoros tanúsítását, majdnem egymillió érzékszervi táska kiosztását az egyének számára, több mint 150 élő esemény szenzoros befogadását, és 48 életmentést a KultureCity ® révén. Első válaszadó képzés. A KultureCity inkluzivitás iránti elkötelezettsége túlmutat a fizikai tereken. A szervezet aktívan együttműködik befolyásos szereplőkkel, vállalkozásokkal és közösségekkel a nem látható fogyatékosság tudatosságának és megértésének elősegítése érdekében.