Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A látogatószám 2 millióval, a forgalom a negyedével nőtt

A tavalyi évet 12 milliárdos bevétellel és 13 millió egyedi látogatóval záró magyar webshopnál arra számítanak, hogy a VGA-helyzet nem oldódik meg egyhamar

Idén újabb 15%-kal nőhet a számítástechnikai eszközök online piaca, ezt az átalakult fogyasztói szokások, például az otthoni munkahelyek és tanulóállomások kialakításának, illetve fenntartásának szükségessé válása idézheti elő.

Míg két éve még sokkal inkább szórakozás élménye miatt keresték a fogyasztók a notebookokat, monitorokat és kiegészítőket, 2021-re ezek alapszükségletek lettek egy átlagos magyar család számára, akár a munkavégzés, akár a tanulmányok teljesítéséhez. – mondta Hagymási Balázs, az iPon, a hazai webshop piac egyik meghatározó, folyamatosan erősödő szereplőjének kommunikációs vezetője. A magyar cég 2020-ban nettó 12 milliárd forint bevételt realizált online értékesítésből, mely 25%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyedi látogatók száma 2 millióval 13 millióra nőtt, az oldalletöltések száma pedig meghaladta a 37,7 milliót. Ezt várják idén is, a várakozások szerint 2021-ben az árbevétel elérheti a 15 milliárdot.

A 2004 óta működő Ipon az online értékesítésre építette üzleti modelljét, a webshopban főként a számítástechnikai eszközök, komponensek és kiegészítők piacán elért pozíciója miatt ismert, a tavalyi évben például az árbevétel több mint fele származott ezekből, de folyamatosan bővíti termékportfólióját háztartási és szórakoztatási elektronikai, valamint egyéb fogyasztási cikkekkel is. Dinamikusan fejlődő termékcsoportnak számít a háztartási nagygépeké, a drónoké és az elektromos rollereké is, de a dobogóra egyelőre a komponenseken kívül a notebookok és a televíziók fértek csak fel.

Ruhát kevesebbet, webkamerát többet veszünk

A pandémia átalakította a hazai fogyasztói keresletet: a ruházati termékek és élmények, utazások piaca zsugorodott, helyettük a minőségi számítástechnikai eszközöket, komponenseiket, illetve a kiegészítőket (pl. webkamerákat, mikrofonokat, stb.) keresték a legtöbben, az Ipon adatai szerint ráadásul a laptopokkal kapcsolatos elvárások változása minőségi ugrást jelentett a háztartásokban, hiszen a magyarok hosszabb távra terveznek mint korábban, értékállóbb, drágább termékek iránt megugró keresletről számolt be a cég.

„Ami a 2021-es évet illeti, célunk, hogy beszállítói hálózatunkat bővítve, stabil kínálatot biztosítva vegyük fel a versenyt az egyre növekvő kereslettel. Folyamatosan mérjük fogyasztóink véleményét, és ehhez igazítjuk üzleti stratégiánkat. A piac megmutatta, hogy a fogyasztók igénylik a gyors, megbízható és jól használható webshopokat, mi abban hiszünk, hogy a megbízhatóság és a rugalmasság kulcstényező a növekedésben. A szállítási idők lerövidítésével, a vásárlók igényeinek maximális kiszolgálásával már felvettük a versenyt a legnagyobb online áruházakkal. Az idei évre vonatkozó prognózis alapján a notebookok és a konzolok, valamint a háztartási és szórakoztató elektronikai cikkek értékesítése mind volumenben, mint értékben tovább nőhet.” – tájékoztatott a várakozásokról a kommunikációs vezető. 2020 olyan ajtót nyitott az otthoni munkavégzés és a digitális oktatás felé is, melyen keresztül még jobban felgyorsul a digitalizáció világszerte. A munkáltatók hosszabb távú következtetéseket vonhatnak le, ami végső soron a munkavállalóknak és a munkaadóknak is előnyös helyzetet hozhat az otthonról történő (részleges) munkavégzés kényelmével és az irodai költségek csökkenésével.

Az iPon a webáruházi tevékenység mellett magazint is üzemeltet, amely beszámol az IT világ és a hardverek legújabb trendjeiről, emellett tudományos, játék és filmes rovattal rendelkezik. Emellett olyan véleményvezérekkel dolgozik együtt, mint Kodiak vagy TRuve, akikhez idén csatlakozik Szabó Kristóf – „a fenegyerek” is, illetve a tavaly megkezdett Speedzone együttműködés sikere nyomán 2021-ben is számos közös projektet terveznek. Az iPon hangsúlyosabb piaci jelenlétét erősíti az is, hogy kommunikációs partnert vont be vállalati imidzsének építésére. Az Open Communications januártól látja el a vállalat sajtókommunikációs támogatását.