Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A középiskolások szerint a folyamatos önfejlesztés a sikeres jövő kulcsa

Sok középiskolás a problémamegoldó képességet, az idegen nyelvek ismeretét és a folyamatos önfejlesztést tartja a jövő zálogának – derült ki a Logiscool programozóiskola kutatásából. Az eredmények arra is rámutattak, hogy a válaszadó fiatalok 40%-a tudja, hogy milyen munkát szeretne vállalni felnőttként, és arról is van elképzelésük, hogy hol. Sokuk külföldön.

A legnagyobb hazai programozó iskola hálózat, a Logiscool által létrehozott kutatásban 2500, 14 és 18 év közötti középiskolás vett részt. Az országos lefedettségű, nem reprezentatív elemzés többek között a fiatalok jövőképét, döntési preferenciáit és a programozásról kialakított képét vizsgálta.

Az eredmények alapján a válaszadó középiskolás diákok 40 százaléka pontosan tudja, milyen területen szeretne dolgozni a jövőben, 52 százalékuk még útkereső és 10 százalékuk tanácstalan. Konkrétumok szintjén az informatikai, gazdasági és egészségügyi területek foglalták el a dobogó első három helyét, amiket a művészeti és a mérnöki munkakörök követtek. A programozással, informatikával (IT) kapcsolatban a diákok kiemelték, hogy az online térben való boldogulás alap követelmény. Úgy érzik, a digitális írástudás hasznos, mivel fejleszti a gondolkodást és a jövőben megkerülhetetlen lesz, függetlenül attól, hogy az IT területén szeretnének-e elhelyezkedni később.

A kutatás többek között kitért arra is, hogy milyen képességeket és ismereteket tartanak fontosnak a válaszadók a jövőbeli boldogulásuk tekintetében. A problémamegoldó képesség, az idegen nyelvek ismerete és a folyamatos önfejlesztés lett a három kiemelt terület. Emellett fontosnak tartják még az érzelmi intelligenciát és a kritikus gondolkodást is. A kapcsolati háló jelentősége némiképp háttérbe szorult: a fiatalok ezek szerint remélik, hogy leendő munkahelyükön tehetségük és nem kapcsolataik alapján lesznek megítélve. Arra a kérdésre, hogy mi motiválná őket hosszú távon, a diákok egyértelmű első három válasza az volt, hogy érdekelje, amit csinál, ezért jó fizetést kapjon, és végül, de nem utolsó sorban becsüljék meg a munkáját és őt. A külföldi munkavállalás kapcsán a válaszadók elsöprő többsége (87%) jelezte, hogy hosszabb vagy rövidebb ideig szeretne külföldön dolgozni. 13 százalékuk biztos benne, hogy külföldön képzeli el a jövőt.

A diákok válaszai alapján mindennapjaikat a pályaválasztás és a párkapcsolat körüli kérdések határozzák meg leginkább. Mindemellett társadalmi és globális szinten – az előző két témához képest kisebb mértékben – foglalkoztatja őket az állat- és környezetvédelem, valamint a globális felmelegedés is. Érdekes összefüggés, hogy azok a fiatalok, akik egyáltalán nem szeretnének külföldön élni vagy dolgozni (a válaszadók 11 százaléka), kevésbé tartják fontosnak a globális felmelegedés témáját, mint azok, akik hosszabb időre külföldre szeretnének költözni. Az eredmények azt is kimutatták, hogy a legkevésbé a politika mozgatja a fiatalokat; érdeklődési területek szintjén az utolsó helyen végzett. A vizsgálat a diákok lakhelyének szintjén is izgalmas eredményeket hozott: minél nagyobb településen laknak a válaszadók, annál jobban követik a politikai eseményeket, ugyanakkor minél kisebb településen laknak, annál fontosabbnak tartják a társadalmi felelősségvállalást.

Az eredmények rámutattak, hogy a fiataloknak egy nagyon gyorsan változó világban kell helytállniuk. A Logiscool minden évben végez felmérést a diákjai körében. Az iskola szakemberei szerint fontos, hogy ahogy a fiatalok, úgy az oktatási módszerek is folyamatosan fejlődjenek, de mindezt a gyerekek igényeire szabva tegyék.

További információ:

Facebook: www.facebook.com/hello.logiscool

Web: www.logiscool.com