Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A Jysk a 2020-2021-es üzleti évben is kétszámjegyű árbevétel-növekedésre számít

    A Jysk Magyarország lakberendezési áruház a 2020 szeptemberétől 2021 augusztusáig tartó üzleti évben is kétszámjegyű árbevétel-növekedésre számít, miután a társaság nettó árbevétele az előző üzleti évben 13,1 százalékkal, 51,4 milliárd forintra nőtt – közölte az üzletlánc pénteken az MTI-vel.

    Hozzátették, hogy a Jysk Magyarország nettó árbevétele 2020 szeptembere és 2021 júniusa között 46,5 milliárd forintra emelkedett, ami éves összevetésben 12,2 százalékos növekedés.


    Ugyanakkor arra is rámutattak, hogy az üzletlánc eredményei hullámzóak voltak a pandémia miatt: a társaság nettó árbevétele tavaly március és április között 15,8 százalékkal csökkent, míg május és augusztus között 25,1 százalékkal nőtt, viszont idén március 8. és április 6. között ismét visszaesett, 31,7 százalékkal.


    Magyarországon a Jysk több mint 800 embert foglalkoztat, 88 üzlettel rendelkezik. A társaság már nyitott három újabb üzletet (Hajdúnánáson, Balatonfüreden és Pécsen) a mostani üzleti évben, amelynek a végéig még egyet, a 2021-2022-es üzleti évben pedig további hármat nyitnak a tervek szerint.


    A közlemény idézte Szimeiszter Sándort, a Jysk Magyarországért, Ausztriáért, Görögországért felelős country managerét, aki azt mondta, a vírus megjelenésével átalakultak a mindennapok, az elmúlt időszakban ezért elsősorban azoknál a termékeknél láttak kiugró növekedést, amelyek szükségesek voltak a megváltozott hétköznapok során.


    A 2019-2020-as pénzügyi évben az árbevételt nézve leginkább a kerti bútorok és a beltéri bútorok forgalma nőtt, 22 és 16 százalékkal. A 2020-2021-es, még nem teljes pénzügyi évben, idén júniusig újra a kerti bútorokból, valamint a lakberendezési és dekorációs cikkekből származó árbevétel emelkedett a leginkább, 16 és 15 százalékkal.


    Arról is beszámoltak, hogy a Jysk Magyarország idén júniusban, 1009 ember bevonásával reprezentatív felmérést készített, azt vizsgálták, hogyan alakították át az életterüket, otthonaikat a karantén alatt a magyarok.


    A kutatásból kiderült, hogy a kijárási korlátozások alatt a megkérdezettek 16 százalékánál alakítani kellett a lakáson, hogy az minden funkciót – otthoni munkavégzés, oktatás – el tudjon látni.


    A válaszadók 14 százaléka jelezte, hogy belevágott a felújításba, 7 százaléka új bútorokat vásárolt, 14 százaléka átrendezte a lakását. Új bútorokat leginkább a 18-39 évesek vettek, és ők voltak a legtöbben, akik átrendezték a lakásukat, felújításokat pedig leginkább a 60 évnél idősebbek végeztek. A megkérdezettek több mint fele azonban a koronavírus-járvány miatti bizonytalan gazdasági helyzetben igyekezett megtakarítani a költekezés helyett.


    Ugyanakkor az is kiderült, hogy az ebben az időszakban új bútorokat, kiegészítőket vevőknek a 30 százaléka 50 ezer forintnál kevesebbet költött erre, 10 százaléka 50 ezer és 200 ezer forint között vásárolt, 200 ezer forintnál többet csupán a megkérdezettek 6 százaléka fordított erre a célra, leginkább a 40-59 éves korosztály.