A játékpiac nem szenvedi meg annyira a válságokat
A játékpiacra kevésbé van hatással a koronavírus-járvány, az energia- vagy a gazdasági válság, a játékok éves forgalma tavaly 70-80 milliárd forint volt, idén pedig elérheti a 90-100 milliárd forintot – mondta Gyaraki Dávid, a Regio Játékkereskedelmi Kft. marketingvezetője online sajtótájékoztatón szerdán.
Kifejtette, hogy a magyarországi játékpiac legerősebb időszaka november közepén indul, adataik szerint az idén is az éves forgalom fele – mintegy 40-50 milliárd forint – jut majd a karácsony előtti másfél hónapra.
Hozzátette: az ünnepi szezonban jellemzően több és magasabb értékű játékot választanak a vásárlók, ilyenkor akár hatszorosára is nőhet a kereslet. A legkeresettebb termékek a társasjáték, a LEGO, a különféle robotok, valamint a kreatív- és fejlesztő játékok.
A marketingvezető szerint a legtöbb szülő az alapján választ játékot, hogy az a szórakozás mellett hasznos tudást adjon, fontos készséget fejlesszen, és csak másodlagos szempont az ár.
A Regio Játékkereskedelmi Kft.-t 1990-ben családi vállalkozásként alapította Gyaraki József, a cég ügyvezetője. A vállalat országszerte 42 játékbolttal rendelkezik, mintegy 30 ezer féle játékot forgalmaz.
Korábban azt közölték: saját becslésük alapján csaknem 25 százalékos a részesedésük a hagyományos játékok piacán.
A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a 2020-as üzleti évben 451 dolgozót foglalkoztattak, 2021-ben 506-ot. A cég éves nettó árbevétele 2020-ban 13,2 milliárd forint volt, 2021-ben pedig 16,1 milliárd forint. Az éves adózott eredménye 2020-ban 600 millió forint, 2021-ben 1,3 milliárd forint volt.