Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A Honda 0 Saloon és a Honda 0 SUV prototípusának világpremierje a CES 2025 kiállításon

Valamint bemutatkozik a Honda saját járműoperációs rendszere, az ASIMO OS

  • A Honda 0 Series sorozat két prototípusának világpremierje: Honda 0 Saloon és Honda 0 SUV
  • A Honda bemutatta a saját járműoperációs rendszerét (OS), az ASIMO OS-t, amelyet a Honda 0 Series modellekbe telepítenek majd
  • A Honda gyorsabb ütemben bővíti a 3. szintű önvezetés („eyes-off” funkció) globális alkalmazását a Honda 0 Series révén, és arra törekszik, hogy a világ első olyan autógyártójává váljon, amely minden vezetési helyzetben lehetővé teszi a „eyes-off” vezetést, ezáltal új lehetőségeket nyitva meg a mobilitás előtt
  • A Honda és a Renesas Electronics Corporation bejelentette, hogy megállapodást írtak alá egy nagy teljesítményű System-on-Chip (SoC) rendszer fejlesztéséről a Honda következő generációs 0 Series modelljeihez, amelyek a 2020-as évek végén kerülnek piacra

A CES 2025 kiállításon került sor a Honda két prototípusának – a Honda 0 Saloon és a Honda 0 SUV – világpremierjére, amelyek 2026-tól kerülnek a világpiacra. A vállalat bemutatta továbbá a saját járműoperációs rendszerét (OS), az ASIMO OS-t is, amelyet a globálisan az EV-családokban alkalmaznak majd.

Honda 0 Saloon

A tavalyi CES rendezvényen mutatták be azt a tanulmánymodellt, mely alapján kifejlesztésre került a Honda 0 Saloon prototípusa, ezzel lehetővé téve a 2026-os piaci bevezetését. A tanulmánymodell formavilágát teljesen hűen megőrző prototípust egyszerre jellemzi a Saloon modellt más elektromos járművektől megkülönböztető alacsony kialakítás és sportos stílus, valamint a külső méretek alapján vártnál tágasabb belső tér.

A Honda 0 Saloon, a Honda 0 Series zászlóshajója az újonnan kifejlesztett, célzott EV-architektúrán alapul, és számos, a „Karcsú, könnyű és bölcs” fejlesztési megközelítést megtestesítő következő generációs technológiát kínál.

A Honda a 2025-ös CES-eseményen a Honda 0 Saloon „Bölcs” értékéhez hozzájáruló egyes technológiák bemutatására helyezi a hangsúlyt. Ide tartozik többek között a rendkívül megbízható, 3. szintű önvezető technológia, amelyet a világon elsőként a Honda alkalmaz a gyakorlatban, valamint a minden egyes felhasználó számára testre szabott mobilitási élményt kínáló „ultraszemélyes optimalizálás”, amelyet az ASIMO operációs rendszer tesz lehetővé.

A Honda 0 Saloon a tervek szerint elsőként az észak-amerikai piacon mutatkozik be 2026-ban, majd ezt követően a világszerte, köztük Japánban és Európában is.

Honda 0 SUV

A CES 2024-en -bemutatott Space-Hub tanulmánymodellre alapozva -amely a jövőbeli elektromos gépjárművek új értékekén az emberek számára kialakított „teret” helyezi előtérbe- a vállalat bemutatta a közepes méretű elektromos SUV prototípusát, ami az első Honda 0 Series modell lesz. A „Karcsú, könnyű és bölcs” megközelítést ez esetben úgy alkalmazták, hogy a belső teret még tovább növelték – az eredmény pedig egy tágas utastér, kiemelkedően tiszta és semmi által nem korlátozott látómezővel, nagy fokú rugalmassággal.

A következő generációs technológiák széles köre mellett a Honda 0 SUV-ban helyet kap a nagy pontosságú helyzetbecslés (az autó térbeli orientációjának meghatározása) és stabilizációvezérlés. Ez a Honda által az eredeti robotikai technológiák fejlesztése során kidolgozott 3D giroszkópos érzékelőkön alapul és a feladata a sofőr akaratának megfelelő dinamika lehetővé tétele különböző útfelületeken.

A Honda 0 SUV a tervek szerint elsőként az észak-amerikai piacon mutatkozik be 2026 első félévében, majd ezt követően világszerte, köztük Japánban és Európában is.

ASIMO operációs rendszer

A Honda 0 Series modellek a japán cég által kifejlesztett eredeti járműoperációs rendszerrel, az ASIMO OS-mel látják el, amely az alapvető technológiája lesz a globális EV-sorozat „Bölcs” megközelítés megvalósításának.

A rendszer névadója, ASIMO egy önálló járásra képes, humanoid robot volt, amelyet a Honda a technológiai alapkutatásának részeként fejlesztett ki azzal a céllal, hogy segítse az embereket, és ugyanakkor együtt tudjon létezni a társadalom tagjaival. A Honda 1986-ban kezdte meg robotikai kutatásait és fejlesztéseit, majd 2000-ben bemutatta ASIMO-t, amely a 2000-es és 2010-es évek folyamán a robotika egyik ikonikus szereplőjévé vált, amit az emberek megszerettek szerte a világon.

Az ASIMO fejlesztésének befejeztével a Honda folyamatosan fejlesztette robotikai technológiáit, beleértve a külső környezetet felismerőket és az autonóm viselkedésvezérlést, amely lehetővé teszi a robot számára, hogy megértse a körülötte lévő emberek szándékait. Azáltal, hogy a Honda 0 Series-hez a robotika által biztosított technológiákat ötvözik a legmodernebb intelligens megoldásokkal, a vállalat azon törekvése fejeződik ki, amely egyedülálló értéket kínál a szoftveresen irányított járművekhez (SDV-khez).

Szoftverplatformként az ASIMO OS a járműrendszerek, például az önvezetés/fejlett vezetéstámogató rendszerek (AD/ADAS) és a járműbe beépített infotainment (IVI) rendszer elektronikus vezérlőegységeinek (ECU-k) integrált vezérlését fogja megvalósítani.

A gépjárműben található vezérlő programok folyamatos online (OTA) frissítése révén a funkciók és szolgáltatások az autó megvásárlását követően is továbbfejlesztésre kerülnek az egyes felhasználók preferenciáinak és igényeinek megfelelően. Idetartoznak például azok, amelyek fokozzák a „tér” értéket és a digitális felhasználói élményt, így biztosítva a szórakoztató és kényelmes mobilitási hatást. Továbbá az integrált dinamikai vezérlés is, hisz ez oly jellemző a Hondára, amely meghatározza a vezetés örömét, lehetővé téve a pilóta számára, hogy eggyé váljon a járművel.

Önvezető (AD, Automated Driving) technológia

2021-ben a Honda az első autógyártóként a gyakorlatban is megkezdte a 3. szintű önvezető berendezések használatát a Honda SENSING Elite rendszerrel felszerelt vadonatúj Legend bevezetésével, amely bizonyos helyzetekben a feltételes vezetésautomatizálással képes átvenni az autó irányítását a sofőrtől.

A Honda azzal a céllal fejlesztette ki a Honda SENSING Elite-rendszert, hogy ezt az önvezető-technológiát átültesse a gyakorlatba, minden vezetési körülményt és forgatókönyvet előre jelezve. Abból indul ki, hogy a Honda AD-nek a társadalomban bekövetkező közlekedési balesetek számának csökkentése mellett teljes mértékben ki kell küszöbölnie azokat a közlekedési baleseteket, amelyekről az emberek úgy vélik, hogy azokat egy „emberi vezető el tudna kerülni”.

A japán gyártó úgy véli, hogy az „eyes-off” technológia széles körű alkalmazása a jövőben elvezet majd oda, hogy az ütközéses közlekedési balesetek halálos áldozatainak száma nulla legyen. Ezen meggyőződés alapján a Honda arra törekszik, hogy a Honda 0 Series révén világszerte több vásárló számára kínáljon megfizethető árú önvezető járműveket.

Ennek érdekében a japán cég egy eredeti Honda AI technológiát alkalmaz, amely egyesíti a Helm.ai felügyelet nélküli tanulási*1 technológiáját és a tapasztalt járművezetők viselkedési modelljeit, amelyek lehetővé teszik, hogy a mesterséges intelligencia kisebb adatmennyiséggel tanuljon, és eredményesen bővítse azon helyzetek körét, amelyekben az önvezetés és a vezetőtámogatás elérhetővé válik.

Ezen túlmenően a Honda alkalmazza az emberekkel és a mobilitással kapcsolatos kutatásai során kifejlesztett eredeti kooperatív mesterséges intelligenciáját, hogy tovább javítsa az együttműködő viselkedés pontosságát, például a közúti elsőbbségadás terén, ami még egy emberi vezető számára is nehéz feladat. E fejlett technológiák alkalmazásával a Honda egy rendkívül megbízható vezetéstámogató rendszert valósít meg, amely képes gyorsan és helyesen reagálni a váratlan helyzetekre, legyen az a sávba berohanó állatra vagy akár az úttestre zuhanó tárgyra.

A Honda 0 Series tagjait egy olyan rendszerrel is ellátják, amellyel bővíthető lesz azoknak a vezetési körülményeknek a köre, ahol elérhető lesz a vezetéstámogatás és a 3. szintű önvezetés. Ez a bővítés az autópályákon kialakult dugókban elérhető „eyes-off” technológiával kezdődik, és az OTA-frissítések révén folyamatosan fejlődik majd tovább.

A 3. szintű önvezetés esetén a jármű átveszi az irányítást, ami lehetővé teszi, hogy az emberi vezető egy „ másik feladatot” végezzen, miközben útban van az úti célja felé, például filmet nézzen, vagy távolról csatlakozzon egy megbeszéléshez. A Honda tovább fejleszti technológiáit, és az első olyan autógyártóvá válik, amely az „eyes-off” funkciókat minden vezetési helyzetre kiterjeszti, új lehetőségeket nyitva meg a mobilitás előtt.

A Honda 0 Series sorozathoz készült SoC fejlesztése

A Honda és a Renesas Electronics Corporation (Renesas) bejelentette, hogy megállapodást kötöttek egy nagy teljesítményű „System-on-Chip” (SoC) rendszer fejlesztésére, amely a vállalat által a Honda 0 Series modellekkel elérni kívánt jövőbeli SDV-k (szoftveresen irányított járművek) megvalósítására szolgál.

A 2020-as évek végén piacra kerülő következő generációs modelleknél a Honda olyan központosított E&E architektúrát vezet be, amely a járműrendszerek vezérléséért felelős több ECU-t egyetlen központi elektronikus vezérlő egységben egyesíti. Ez lesz majd az SDV szíve, és kezeli majd a különböző járműrendszereket, például az AD/ADAS-t, a hajtáslánc-szabályozást és a kényelmi funkciókat. Mindehhez az ECU-nak olyan SoC-re van szüksége, amely a hagyományos rendszereknél nagyobb feldolgozási teljesítményt biztosít, miközben a lehető legkisebbre csökkenti az energiafogyasztás növekedését.

Ezen követelmények teljesítése érdekében a Honda és a Renesas egy olyan rendszert alakít ki, amely a multi-die chiplet technológiát*2 alkalmazza a Renesas generikus ötödik generációs (Gen 5) R-Car X5 SoC sorozata és egy, a Honda által önállóan kifejlesztett, AI-szoftverre optimalizált AI-gyorsító ötvözésére. Ezzel a kombinációval a két vállalat egy olyan rendszer létrehozását tűzte ki célul, amely 20 TOPS/W energiahatékonyság mellett az iparág egyik legjobb, 2000 TOPS*3 (Sparse) AI-teljesítményét éri el.

*1 A felügyelet nélküli tanulás a gépi tanulás egyik módja, amely támogatja a mesterséges intelligenciát, az AI-t. Ellentétben a felügyelt tanulással, amelyen keresztül a mesterséges intelligencia (AI) megtanulja a helyes válaszokat a címkézett bemeneti adatokból, a felügyelet nélküli tanulás lehetővé teszi az AI számára, hogy a helyes válaszok nélkül tanuljon, és önállóan származtassa a címkézetlen adatok mintáit és egyedi jellemzőit.

*2 Technológia egy rendszer kiépítésére több, különböző funkciójú chip (die) kombinálásával.

*3 A TOPS (Tera Operations Per Second, tera művelet másodpercenként) a mesterséges intelligencia feldolgozási teljesítményének mérőszáma, amely a másodpercenként elvégezhető műveletek számát méri. Ritka mesterségesintelligencia-modell alapján.

Honda sajtótájékoztató a CES 2025-ön (livestreaming/archive)

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!