Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A home office 2022 legnagyobb trendje

Az otthoni munkavégzés egyértelműen a mindennapjaink része lett, amelyet jól mutat, hogy a magyar munkavállalók 19%-a heti 4-5 napot dolgozik otthonról. Legyen szó hibrid munkamodellről vagy tartós home office-ról, az elmúlt két év eseményei következtében világszerte nőtt az érdeklődés a dedikált otthoni irodák iránt. A legalább egy napot otthonról dolgozó magyarok 42%-a tervez valamilyen lakásfelújítást, hogy alkalmasabbá tegye környezetét a távmunkára, 48%-uk pedig már végzett is valamilyen fejlesztést ezzel a céllal. A természetes fény és a friss levegő az ideális otthoni munkavégzés egyik legfontosabb kritériuma, közvetlenül az informatikai és irodai berendezések után.

A home office és a napfény az életminőséget is javítja

A VELUX globális és hazai kutatást is végzett annak érdekében, hogy feltárja a magyarok attitűdjét az otthoni munkavégzéssel kapcsolatban, megismerje a kihívásokat, amelyekkel a munkavállalók szembenéznek, és jobban megértse azokat a törekvéseket, amelyekkel az ideális környezetet szeretnék megteremteni. A globális kutatás szerint a válaszadók többsége úgy gondolja, hogy kiegyensúlyozott az irodai és az otthoni munka közötti jelenlegi megoszlás, vagy akár még gyakrabban élnének ezzel a lehetőséggel, a távmunka előnyei miatt. Ezt mutatja az is, hogy a hazai felmérés szerint az otthoni munkát végzők 50%-a úgy érzi, időt és pénzt spórol meg az élelmiszeren, ruházkodáson és közlekedésen, 60%-uk azt nyilatkozta, hogy a home office rugalmasabbá teszi a napjukat, 47%-uk több időt tud tölteni a családdal, 44% pedig rámutatott, hogy kevésbé stresszesek így a hétköznapjaik.

Az otthoni és hibrid munkavégzés nagy valószínűséggel hosszú távon is velünk maradnak, éppen ezért az életünk számos területére kihatással vannak, beleértve azt, ahogyan az otthonainkat tervezzük, elrendezzük és fejlesztjük. Most, amikor minden korábbinál több időt töltünk a négy fal között, és a megfelelő munkakörülmények prioritást élveznek, a természetes fényhez és a friss levegőhöz való hozzáférés a legfontosabb igények között vannak: a magyarok 69%-nak előbbi, míg 66%-nak utóbbi a kulcsfontosságú tényező, ha az ideális otthoni munkakörnyezetről van szó.

Otthonfejlesztés a legjobb munkaélményért

A dedikált munkaterület akkor segítheti leginkább a motiváltságot és a fókuszáltságot, ha egy külön, természetes fénnyel és friss levegővel teli, az otthon többi részétől elzárt részt tudunk erre a célra kialakítani. Bensőséges, különleges hangulata miatt a tetőtér ehhez tökéletes választás lehet: egy jó minőségű tetőablakkal egyszerűen juttathatunk természetes fényt és friss levegőt a helyiségbe, amivel jelentősen javíthatunk a munkakörülményeken. Úgy tűnik, egyre többen ismerik fel ezt a lehetőséget, hiszen a globális kutatás rámutatott, hogy az otthonról dolgozók 16%-a – akik végeztek valamilyen átalakítást az otthonukon a jobb munkakörülémények kialakítása érdekében – lakótérré alakította már a tetőteret.

A munkahely elszeparálása mellett természetesen még számos egyéb dolgot meg lehet tenni a tökéletes otthoni irodai környezet kialakítása érdekében. Az ablakok beépítésére vagy cseréjére az igény például egyre növekszik: globálisan ez a harmadik legnépszerűbb tervezett lakásfejlesztés az új bútorok vagy berendezések vásárlása és a festés/felújítás után.

Az emberek többsége már nemcsak él, de dolgozik is az otthonában. Az erre kialakított helyiségnek tehát nemcsak olyan helyen kell lennie, ahol kényelmesen és produktívnak érezzük magunkat, de segítenie kell testi és mentális egészségünk megőrzését is. Éppen ezért a napfényhez és a friss levegőhöz való hozzáférés – egyes esetekben pedig ennek javítása – soha nem volt még olyan fontos, mint manapság” – mondja Őz Beáta, a VELUX Magyarország ügyvezetője.

Az extra négyzetméterek keresése és a természetes fény előtérbe helyezése a szobák átalakítása során ahhoz vezetett, hogy folyamatosan növekszik az új ablakok beépítését tervezők száma, és világszerte a munkavégzők 18%-a telepített vagy cserélt már ablakot. Ez nem meglepő, hiszen a nappali fény és a friss levegő bejuttatása egy tetőablakkal az egyik legegyszerűbb módja az otthoni iroda átalakításának és a munkakörülmények javításának.

Az otthonról dolgozás nem egy múló trend, hanem egy új korszak kezdete

A home office az elmúlt néhány év egyik legnagyobb trendje volt, és az adatok azt mutatják, hogy ez a jelenség még sokáig velünk marad. A tendencia, hogy otthonunkat úgy alakítsuk át, hogy jobban illeszkedjen a munkavégzéshez, és könnyebben teremtsünk egyensúlyt a munka és a magánélet között, még csak most indul, de saját érdekünkben fontos, hogy egészséges és motiváló környezetet alakítsunk ki magunknak.

Forrás:

A VELUX az Ipsos-szal együttműködve 15 504, Németországból, Ausztriából, Svájcból, Belgiumból, Hollandiából, Egyesült Királyságból, Írországból, Dániából, Svédországból, Franciaországból, Spanyolországból, Olaszországból, Csehországból, Lengyelországból, USA-ból és Ausztráliából származó válaszadó adatait vizsgálta meg a “The Work From Home Experience 2021” című kutatásban.

A VELUX megbízásából készült Opinio kutatás adatfelvételére 2022 februárjában került sor. Az 1206 válaszadóból álló minta életkor, nem, lakhelytípus, régió és iskolai végzettség szerint reprezentatív a 16-59 éves, okostelefonnal rendelkező magyar lakosságra.