A hazai Startup megreformálja az unalmas céges ajándékozási szokásokat
Kösd össze márkádat az innováció és az élmény fogalmával a megajándékozottak fejében!
Ajándékot adni és kapni egyformán jó érzést, ráadásul kortól teljesen független vágyunk, hogy átéljük az ajándékozást. A karácsonyi időszak remek lehetőségeket kínál erre, hiszen az év legnagyobb ünnepén számos más hagyomány mellett az egyik legjellemzőbb tevékenység az ajándékozás. Nincs ez másként a konkrét esetekre, egy jól megválasztott ajándék óriásit tud lendíteni mind az üzleti kapcsolatokon, mind az egyéni versenyképességen.
Ha a céges ajándékokra gondolunk mi először eszünkbe? Márkázott toll, bögre, baseball sapka, póló… Míg régen ezek és hasonlók merítették ki az ajándékozás fogalmát, mára eljárt felettük az idő, a kreatív, innovációkra nagy hangsúlyt helyező vállalatok bizony a fiók mélyén hagyják őket.
„Egyre inkább előtérbe az élményt adó és lehetőleg személyre szabott ajándékok. Az is fontos, hogy az ajándék emlékezetes legyen, kiváltképp, ha üzleti ajándékról van szó, hiszen általa a márkánkhoz való elköteleződést is növelni tudjuk”, mutatott rá Kiss Tamás, a Loc(k)albox márkatulajdonosa, aki saját, két évvel ezelőtti ajándékötletére építette fel vállalkozását.
Esküvői ajándékból sikeres termék
A Loc(k)albox története 2021 novemberében, egy baráti pár esküvőjével kezdődött. Tamás olyan módon szerette volna átadni a nászajándékot, ami örök életre emlékezetes marad. Így született meg az első, lakattal lezárt, telefonos kvízjátékkal nyitható ajándék ládikó, amit egy 10 fős baráti társaság töltött meg akkor beltartalommal.
„Az ajándékdoboz nem csak az ifjú párt, hanem a teljes násznépet is lenyűgözte. A reakciók úgy gondoltam, érdemes komolyabban foglalkozni ezzel az ötlettel és hamarosan megszülett egyedülálló termékünk, a loc(k)albox – az okos ajándékdoboz. Az itt volt volt, hogy egy olyan ajándékozási lehetőséget teremtsünk a célunk, amellyel nehezen beszerezhető kézműves különlegességeket közelségbe, mindezt úgy, élményszerűvé és felejthetetlenné adja az ajándékozás pillanatát”, avatott be Kiss Tamás.
Mitől okos egy ajándékdoboz?
Ez az ajándék nem pusztán egy egyszerű ajándékdoboz. A játékosság erejét veti be annak érdekében, hogy az ajándékozáshoz igazi élmény társuljon. A dobozok kombinációs lakattal vannak lezárva. A lakatot nyitó választáshoz egy, a dobozon lévő QR kód beolvasása után elinduló, okos telefonon játszható kvízjáték útján tud hozzáférni a megajándékozott. A tematikus kvízek közül az ajándékozott maga választotta, hogy milyen témakörben szeretné megméretni a tudását.
„Kicsit olyan ez, mint a Legyen Ön is a Milliomos kvízjátékának megfelelője egy szabadulószoba izgalmával ötvözve, ugyanis a játék közben az idő. Vicces és egyben megható pillanatokat tud okozni ez a folyamat. A cégek különösen szeretik, hogy részükre egyedi kvízeket is készítünk, amin keresztül akár cégük tevékenységéhez illeszkedő témakörökben is lehet edukálni a kollégákat, üzleti partnereiket. a játék előtt videós, képes vagy szöveges üzenetben is köszöntheti az ajándékozottat, ezzel még inkább egyedivé és személyre szabottabbá varázsolva az ajándékozást”, részletezte a Loc(k)albox márkatulajdonosa.
Ajándék, ami küldetésekkel rendelkezik
A loc(k)albox az emlékezetes ajándékozás célja mellett más küldetéseket is kitűzött maga elé, ezért az ajándékdobozok kiváló, sokszor nemzetközi díjakkal is rendelkező hazai kézművesek termékeit rejtik.
„Célunk, hogy ajándékmegoldásunk minél több emberrel ismertessük meg a hazai termelők minőségi termékeit, amikkel az esetek többségében nem találkozhatnak az áruházak polcian. Ezzel a hazai termelő munkáját támogatja az, aki loc(k)alboxot ad ajándékba. azt is lényegesnek éreztem, hogy a loc(k)albox minél több társadalmi felelősségvállalással összefügg mellette álljon. Termékkínálatunkban számos olyan megoldás fellelhető, ami valamilyen szociális szövetkezetből származik, akik sok esetben hátrányos helyzetű településeken, hátrányos helyzetű emberek foglalkoztatását is megoldják. Szinte az indulásunk óta anyagilag is támogatjuk dobozainkkal a Gyermekétkeztetési Alapítvány munkáját és ezen alapítványi partnerségeket folyamatosan próbáljuk bővíteni”, tájékoztatott Kiss Tamás.
Miben segít a cégeknek a loc(k)albox?
Az ötletgazda több mint 15 éve dolgozik HR területen multinacionális és nagyvállalati környezetben, így első kézből tapasztalta, hogy sokszor milyen fejtörést okoz a cégeknek, hogy mit adjanak a partnereiknek vagy munkatársaknak ajándékba.
„Azt gondolom, hogy a loc(k)albox mögött rejlő küldetések jól illeszkednek a vállalati célokhoz és értékekhez is. Van olyan partnerünk, aki az ajándékozás óta rendszeres aktív támogatója lett az általunk támogatott Gyermekétkeztetési Alapítványnak. Ezek olyan dolgok, amiért azt gondolom, már önmagában véve is megérte belevágni ebbe a vállalkozásba”, mondta Kiss Tamás.
Megrendelőik között szerepelnek hazai TOP 100-as nagyvállalatok, multik és neves KKV szereplők. Okos ajándékdobozaikat ajándékozták már magasrangú tisztségviselőknek, nem előadóknak és nemzetközi tisztségeket betöltő elismert cégvezetőknek is.
„Ezekre mind büszkék vagyunk, de természetesen a lakosságot is kiszolgáljuk, így például, hogy a legidősebb megajándékozottunk egy 93 éves dédnagymama volt, aki simán megoldotta az okostelefonos kvízjátékot a vásárlónk örömteli visszajelzése szerint. Azt gondolom, hogy ez is bizonyítja, hogy a játékosságnak és az innovációnak igen is van helye van az ajándékozás minden frontján.”, zárta gondolatait a Loc(k)albox márkatulajdonosa.