Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A Google kék pipákkal azonosítja a megbízható cégeket

A Google új kék pipákat tesztel a keresési eredményekben, hogy a felhasználók megbízható vállalkozásokat azonosíthassanak, de a versenyt is befolyásolhatja.

A Google nemrégiben elindította kísérleti programját, amelynek keretében kék pipákat jelenít meg a keresési találatokban, ezzel segítve a felhasználókat a megbízható vállalkozások azonosításában. Az ötlet célja, hogy a felhasználók „a keresett személy vagy cég valódi profilját” találják meg, ne pedig egy csaló álprofilt – írja az Origo.

A kék pipák egyelőre csak néhány közismert cégnél, például az Amazon, Apple, Epic Games, HP, Meta és Microsoft weboldalainál láthatók. Amikor a felhasználók az egérmutatóval rámutatnak a pipákra, egy magyarázó buborék jelenik meg, amely szerint „a Google nem részletezett jelek alapján úgy gondolja, hogy a kérdéses linkre kattintva tényleg a kívánt vállalkozás webhelye fog betöltődni.”

Bár az ötlet üdvözlendő, a rendszer széles körű bevezetése előtt érdemes lenne biztosítani, hogy a cégek saját maguk igazolni tudják webhelyeik valódiságát. Jelenlegi formájában a kék pipával rendelkező cégek versenyelőnybe kerülhetnek, míg a pipás jelzéssel nem rendelkező vállalkozások hátrányba kerülhetnek, anélkül, hogy eltérés lenne a megbízhatóságukban.

Ez a lépés tehát új kihívások elé állítja a vállalatokat, miközben a vásárlók számára megbízhatóbb keresési élményt kínálhat. Az idő fogja megmutatni, hogy a Google hogyan fogja kezelni ezt a problémát, és hogy a kék pipák véglegessé válhatnak-e a keresési eredmények között.

10 perc