Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A Fiat Grande Panda az európai B szegmensben kezdi meg globális utazását

  • Az olasz márka a Grande Panda-val tér vissza abba a B-szegmensbe, ahol a FIAT évtizedeken keresztül vezető szerepet játszott, és összesen 23 millió járművet adott el szerte Európában.
  • A többféle hajtásláncot fogadni képes globális platformra épülő Grande Panda lesz a FIAT globális modellje a Stellantis csoporton belül és világszerte elérhető lesz.
  • A torinói Centro Stile-ben formatervezett Grande Panda a 80-as évek ikonikus Pandájától merítette az ihletet, és erős személyiséggel és meglepő megoldásokkal vezeti a márkát a jövőbe.
  • Az elektromos változat 44 kWh-s akkumulátorral, 320 km-es WLTP hatótávolsággal (vegyes üzemben) és 83 kW-os (113 LE) villanymotorral érkezik, míg a hibridverzió 1,2 literes, háromhengeres turbómotort kap 100 lóerővel, valamint egy 48 voltos Li-ion akkumulátorral és eDCT “easy drive” automatikus váltóművel.
  • A PXL LED fényszóró különleges és egyedi eleme a Grande Panda formatervének: a hűtőmaszk felső részétől induló pixel-szerű elemek sora egészen a fényszórókig nyúlik, s ezzel az ikonikus 1980-as évekbeli videojátékot idézi meg, illetve emlékeztet a Lingotto épület kocka alakú ablakaira.
  • A BEV változat újratöltése sosem volt egyszerűbb és tisztább: a Grande Panda az első autó a piacon, amelynek integrált, visszahúzható fedélzeti töltőkábele van.
  • A másik autóipari újdonság az, hogy italos dobozok alumíniumát és műanyagát újrahasznosítva készülnek a Grande Panda kék utastéri elemei: minden egyes járműben 140 doboz anyagát hasznosítottuk újra.
  • A FIAT egy másik autóipari mérföldkövet is elért a “BAMBOX Bamboo Fiber Tex®” felhasználásával. Ez egy olyan innovatív és fenntartható módon gyártható textil, amelyben igazi bambuszrostok vannak, és a Grande Panda La Prima sorozatának műszerfalborítása készül belőle.
  • A Grande Panda elektromos változata kétféle modellel debütál: a csúcsváltozat neve Grande Panda “La Prima”, a másik modell a Grande PandaRED A hibridváltozat háromféle felszereltséggel elérhető: Pop, Icon és La Prima.
  • A Grande Panda tisztán elektromos és hibridhajtású modelljei 2025 márciusában érkeznek meg az európai kereskedésekbe. Az elektromos modell bevezető ára várhatóan 9.990.000 Ft-tól indul.1
  • A (FIAT)RED Grande Panda bemutatásával a FIAT tovább erősíti partnerségét a (RED)-del. Ez egy olyan szervezet, amely harcol az AIDS és a járvány terjedését közel 20 évig elősegítő körülmények ellen.

Az új Fiat Grande Panda – az új globális modellcsalád első tagja – olasz formatervezésével, kompakt méreteivel és fenntarthatóságával méltó képviselője az olasz márkának. Ma a tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal bemutatkozó Fiat Grande Panda abban a B-szegmensben indul hódító útjára, ahol a FIAT évtizedeken át vezető volt. A márka különleges stílusát hordozó új modell világszerte ideális családi és városi jármű lesz. A Torinóban, a Centro Stilében formatervezett Grande Panda legjellemzőbb tulajdonságai a kompakt méretek, a tiszta karaktervonalak, a jól áttekinthető utastér, azaz ideális városi és családi autó. Az autó robusztus és tagolt megjelenése, valamint ékalakú formája az erőt és különlegességet hangsúlyozza.

A Grande Panda az első FIAT, amely a Stellantis “Smart Car Platform-jára” épül. Ez az új családi modell társadalmi értelemben is jelentős, hiszen többféle hajtási módot képes befogadni, s így képes sokféle piac vásárlói igényeit és elvárásait kiszolgálni. A Grande Panda annak az új járműcsaládnak az első tagja, amelynek további modelljei a következő években mutatkoznak majd be. A FIAT innovatív projektjének célja, hogy új, globális, a világ minden részén gazdaságos járműcsaládot mutasson be a többféle hajtási módot fogadni képes Smart Car platformon, és így feleljen meg a sokrétű vásárlói igényeknek.

Egy ikon által inspirált olasz formaterv

A 80-as évek Pandája az új modellnek köszönhetően él tovább egy modern világban; vagány személyisége és ikonikus részletmegoldásai a torinói Centro Stile olasz kézjegyét dicsérik. Ez az első alkalom, amikor a “Grande” szó nem nagyot jelent: a Grande Panda kompakt méretei miatt is különleges – 3,99 méter hosszú, azaz nem éri el a kategória átlagát, ugyanakkor 1,57 méter magas és 1,76 méter széles (a külső tükröket nem számítva), tehát öt embernek kínál kényelmes teret. A családi modell valóban megtestesíti elődjének értékeit, hiszen erőt sugároz és határozottan tagolt a karosszériája. Az olasz formatervezés és a szépség a lágy vonalakkal ékesített merész felületeken látható, kezdve a robusztus kerékjárati ívektől az első és hátsó ezüstszínű alsó védőburkolatokig. Az új Grande Panda egyszerű, ugyanakkor funkcionális és újszerű, azaz magán hordozza azt az “olaszságot”, amelyre a FIAT e modell ikonikus múltja miatt oly büszke.

A strukturált vonalak és lágy, merész felületek által kihangsúlyozott széles kerékjárati ívek magabiztos és védelmező személyiséget láttatnak. A külső formatervet gazdagítják még olyan elemek is, amelyek visszanyúlnak a FIAT történelmébe és büszkén hirdetik, hogy az új modell is hamisítatlan Panda. Ilyenek például az autón látható feliratok, amelyek visszanyúlnak a márka gyökereihez; az oldalajtókba nyomott, háromdimenziós “PANDA” és a hátul látható “FIAT” feliratok. Emellett érdekes formai elem még a C-oszlopon látható nyomat, amely a modern FIAT emblémával és a négy FIAT csíkkal együtt teremt meglepő hatást. Fényes fekete keretekben lévő betűkből álló, háromdimenziós Panda-felirat látható a hátsó ajtón, míg elöl a FIAT emblémája kapott helyet.

A múltbéli trendekből merít inspirációt a PXL LED fényszóró, amely megidézi a 80-as évek híres videojátékát, miközben ötvözi a funkcionalitást és a stílust. Sőt, a figyelemfelkeltő X dizájn, a fekete oszlopok és nemes metszésű, FIAT logókkal ellátott könnyűfém keréktárcsák együttese egyrészt teljesen egyedi kombináció, másrészt különleges és izgalmas látványt teremt.

Hűen a FIAT “Nincs több szürkeség” kezdeményezéséhez, az új modell hétféle izgalmas fényezéssel lesz kapható – Limone yellow, Luna bronze, Acqua azure, Lago blue, Passione red, Cinema black, és Gelato white –, amelyek megtestesítik Olaszország színes életstílusát és tükrözik a FIAT természetét.

Kívül kompakt, belül tágas

A Grande Panda öt embert kényelmesen képes szállítani, hiszen tágas és nagyszerű a térergonómiája. E tekintetben a kategória egyik legnagyobb vállterét kínálja, amely még tágasabbá teszi az egyébként is nagy belső teret. Sőt, a Grande Panda a legmeglepőbb helyeken kínál tágas rakodótereket; ilyen például az összesen 13 liternyi raktér a műszerfalban, amelyből három liter egyetlen nagyobb tároló rekesz térfogata. Emellett a Grande Panda az átlagosnál nagyobb csomagtartót is kínál. Az elektromos változat rakterének befogadóképessége 361 liter, ami tökéletesen alkalmassá teszi az autót a családi utakra vagy a hétköznapi bevásárlásokra.

Sokszínű stratégiájával összhangban a FIAT komoly figyelmet fordított arra is, hogy vidám részletekkel tegye gazdagabbá a Grande Panda utasterét. Ebből a szempontból külön figyelmet érdemel az infotainment környéke a kardánalagúttal, a műszerfal, a szellőzőrostélyok és az ülések varrása, amelyet a vezetőt és az utasokat vidámabbá tévő sárga részletek díszítenek. Az utastér színvilágának fő motívuma a Blu Tasmania speciális árnyalat, amely tökéletesen illik a többi színhez. Az olasz és a FIAT-hatás látható a Grande Panda utasterének további elemein is: a 10”-os műszeregység és a digitális rádió 10,25”-ös kijelzője egyaránt különleges stílusban készült el, és felidézik a Lingotto épület tetején lévő próbapályát. Az első és hátsó lámpatestek pedig a Lingotto gyáron látható, jellegzetes alakú ablakokat juttatják eszünkbe.

Grande Panda: elektromos és hibrid hajtásláncok

A FIAT új modellcsaládjának első tagja elektromos és hibrid hajtáslánccal lesz kapható. A 44 kWh-s akkumulátorral, 83 kW-os (113 LE) villanymotorral szerelt elektromos Grande Panda a WLTP szabvány szerinti vegyes üzemben 320 km hatótávot kínál, azaz tökéletes jármű a mindennapi városi használatra vagy hétvégi kiruccanásokhoz. Az elektromos Fiat Grande Panda legnagyobb sebessége 132 km/óra, 0-ról 50 km/h-ra pedig 4,2 másodperc alatt gyorsul (0-100 km/h 11,2 s). A Fiat Grande Panda elektromos változatának tervezésekor a FIAT egyik alapvető értékét helyezte előtérbe: a megfizethetőséget. Az új modell elektromos jellemzői révén a márka vagány, de megfizethető járművet képes kínálni azoknak a vásárlóknak, aki szeretnének részesei lenni az elektromos átmenetnek, de túl sokat nem tudnak erre költeni.

Az új, globális modell beépített, visszahúzható AC töltőkábelt kapott (a hátsó töltőaljzat mellett), amellyel akár 7 kW-tal lehet tölteni, így 20-ról 80%-ra 4 óra 20 perc alatt feltölthető az akkupakk.

A visszahúzható kábeles megoldás alternatívájaként – amennyiben a vásárlói vagy az egyes helyi piaci igények ezt megkövetelik – hátsó, 11 kW-os töltőport is kérhető, s így a töltési idő 20-ról 80%-ra 2 óra 50 percre csökken. Mindkét megoldásban közös, hogy hátul szériatartozék a DC gyorstöltő port, amelyen keresztül az autó 100 kW-tal tudja felvenni az áramot, így a teljes feltöltés mindössze 27 percig tart.

A hibridváltozatban 1,2 literes, háromhengeres, 100 lóerős, benzines turbómotor, valamint 48 voltos Li-ion akkumulátor és egy hatfokozatú elektromos duplakuplungos (eDCT) váltó van, amelyben helyet kapott a 21 kW-os villanymotor, az inverter és a váltómű központi egysége. Ezek a részegységek szinergiában működve magasabb szintre emelik a Grande Panda teljesítményét. Az elérhető elektromos teljesítmény alacsony motorfordulatszám mellett és gyorsítás közben fokozza a rendszer rugalmasságát, továbbá egyenletes és csöndes elindulást garantál. Emellett a technológia lehetővé teszi az energia visszatáplálását az akkupakkba lassulás közben.

Köszönhetően a Miller-ciklusnak a jármű becsült CO2 kibocsátása mindössze 123g g (előzetes, homologizációs előtti adat), azaz rendkívül versenyképes a többi márka autóival. A hibrid hajtáslánc számos előnyt kínál : például a 100 %-ban elektromos elindulást, amikor egyenletes, zajmentes a haladás és nulla a benzinfelhasználás. Emellett a villanymotor nyomatéka hatékonyabbá és dinamikusabbá teszi a mentteljesítményeket, és lehetővé teszi azt is, hogy a belső égésű erőforrás bizonyos helyzetekben menet közben leálljon.

Például, amikor városban vagy vidéki utakon részterheléssel haladva 1 km elektromos hatótáv áll rendelkezésre 30 km/óra sebességig. Ez a funkció olyankor is aktiválja magát, ha stabilak a menetkörülmények: vízszintes az útfelület, vagy autópályán lejtőn halad az autó, és a vezető felengedi a gázpedált, azaz lehetővé teszi a hatékony energia-, és akkumulátorvezérlést. Az e-kúszó üzemmód szintén kizárólag elektromosan működik olyankor, amikor kis távokat kell előre megtenni a gázpedál lenyomása nélkül (például dugóban). Ez a funkció használható parkolás közben is: első fokozatban vagy hátramenetben is 100 %-osan elektromos a hajtás (e-parking). E technológia előnyei az azonnal csökkenő fogyasztás, a kisebb környezeti terhelés és zajszennyezés, a fokozott kényelem és a nagyobb vezetési élmény. Valamennyi előny mögött a duplakuplungos váltómű, valamint a hajtáslánc jó gázreakciói állnak.

Mind az elektromos, mind a hibridverzió a “könnyű vezethetőség” filozófiáját követi, hiszen korábban soha nem látott mértékben egyszerű a modell vezetése: a két pedál kezelésével nyugodt, stresszmentes vezetési élmény jön létre különösen városi forgalomban.

Az újratöltés sosem volt ennyire egyszerű és tiszta: a világ első beépített és visszahúzható töltőkábele

Az egyszerűség és az ötletesség a márka két olyan alapértéke, amelynek különböző kombinációi számos helyen megtalálhatók a Grande Pandában. Az egyik ilyen a visszahúzható fedélzeti töltőkábel. Ez az autóiparban különlegesnek számító megoldás leginkább a FIAT kreatív gondolkodásának eredménye, hiszen okos, de egyszerű megoldást adtunk egy olyan problémára, amely az elektromos autósok egyik leggyakoribb problémájára kereste a választ. Ez az ötlet olyan kérdésekre adja meg a választ, hogy miért kellene összekoszolni a kezedet, amikor az autódat töltöd, vagy a kábelnek miért kellene a csomagtartóból helyet rabolnia? Emellett egyszerűsíti a töltési folyamatot is, hiszen rendkívül felhasználóbarát megoldás. Attól függően, hogy mely piacon eladott modellről van szó, a FIAT Grande Panda vásárlói két opció közül választhatnak. A 11 kW-os fedélzeti töltő az autó hátulján gyorsabb töltési sebességet ígér, a 7 kW-os visszahúzható töltőkábel pedig gyorssá és egyszerűvé teszi a töltést, hiszen a kábel hossza 4,5 méter. A Grande Panda mindkét esetben 7 kW-tal tölthető otthoni Wallbox-ból, 1,5 vagy 3 kW-tal pedig Mode2 töltőkábellel, s természetesen 100 kW-tal a DC gyorstöltőknél.

A FIAT fenntarthatósági mérföldköve: környezetbarát anyagok felhasználásával készül az új globális modell

A FIAT szeretné kihangsúlyozni saját úttörő szerepét a fenntarthatóság terén, ezért a Grande Panda vásárlói környezetbarát és etikus mobilitási megoldások közül választhatnak a gyártás során felhasznált fenntartható anyagoknak köszönhetően.

Először is, valamennyi Grande Panda gyártásához 140 darab üdítős doboz visszaforgatott anyagát használjuk fel. Elsőként az autóiparban a FIAT kulcsszerepet játszik az anyagok visszanyerésében és visszaforgatásában: a minden egyes járműhöz felhasznált 140 doboz 80 %-ban kartonpapírt, 20 %-ban vissza nem forgatható műanyagokat és alumíniumot tartalmaz, amelyet általában eldobnak a reciklálási folyamat során. A Grande Panda gyártása során a FIAT pontosan ezt a 20 %-ot nyeri vissza, hogy létrehozza az utastérben látható kék műanyagot, amelynek neve Lapolen Ecotek. A környezetbarát folyamat eredményeként olyan csillogó műanyagfelület jön létre, amely a benne lévő alumíniumrészecskéknek köszönhető.

Másodszor, a FIAT ismét mérföldkőhöz érkezett az autóiparban, amikor a Grande Panda La Prima változatában alkalmazza a “BAMBOX Bamboo Fiber Tex®” anyagot. Ez egy olyan speciális textil, amely valódi bambuszrostokat tartalmaz, és ez borítja a Grande Panda műszerfalát.

A La Prima változat műszerfalát a Grande Panda számára kifejlesztett, speciális textil-kompozit anyag fedi, amely nemcsak megjelenésében emlékeztet a bambuszra, hanem szerkezetében is: maga az anyag 33 %-ban valódi, tiszta bambuszrostból áll.

A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
LAPOZZ A KÖVETKEZŐ OLDALRA!