Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A Ferrarinak látszó hibrid Toyota

Az Aero Over nevű japán tuningcég gondolt egy merészet, és a Japánban kapható Toyota Crown Sport modellből különleges optikai elemekkel, sárga emblémákkal és egyedi felniszettel Ferrarit varázsolt.

Az optikai tuning ingoványos talaj; ha nem jól csinálják, szörnyű lesz az eredmény. Gondoljunk csak a kevés pénzből, flexgéppel, látható helyeken lévő csavarozással, de jó ízlés nélkül átalakított sufniszörnyetegekre. Japánból azonban igényes munkák kerülnek ki. Az Aero Over nevű tuningcég munkája is minőségire sikeredett, cserébe nem olcsó.

A módosított kocsi egy Japánban kapható Toyota Crown Sport, amely 2022 nyarán jelent meg, de a szigetországon kívül nem kavart nagy hullámokat a piacon. Nem úgy a Ferrari Purosangue, amely hatalmasat szólt, hiszen egy Ferrari – különösen, ha SUV – mindig a figyelem középpontjában van. S noha most mindenki arról beszél, hogy egy Toyota akar hasonlítani a Ferrarira, valójában a japán termék volt néhány hónappal korábban kapható. Nyilván egyik márka sem másolta a másikat, hiszen, ha a két modell piaci bevezetése időben ennyire közel volt egymáshoz, akkor nyugodtan kijelenthetjük, hogy Japánban és Olaszországban egymástól függetlenül jutottak hasonló eredményre.

Az Aero Over tuningcég is meglátta a formai párhuzamokat a két modellen, és ezeket kihangsúlyozva nekifogott a jámbor, gazdaságos és praktikus Crown Sport ferrarisításának. Az eredmény megdöbbentő, hiszen a tuningolt Toyota és a Ferrari szinte összetéveszthető, nem véletlen, hogy a Tokiói Autószalonon is egymás mellett álltak a porondon. A hasonlóságért elsősorban az első lökhárító szoknyája, a szénszállal megerősített műanyagból készülő hátsó diffúzor, a négyes kipufogó-végződés, a kerékszett és a Ferrariéra emlékeztető emblémák a felelősek. Szintén a Ferrarit idézi meg az élénksárgára fényezett féknyereg, amely az optikai csomag része. Nem az viszont a látványos felniszett, amely valószínűleg duplájára növeli az emblémákat és a feliratokat is tartalmazó csomag amúgy méltányosnak mondható, közel másfélmilliós árát (500.000¥).

S bár a két autó stílusa és látványa nagyon hasonló, személyiségük nem is lehetne különbözőbb. Míg a Toyota hozza a márka hibridjeire jellemző józanságot, elpusztíthatatlanságot és takarékosságot, a Ferrari inkább az érzelmekre és az ösztönökre hat a maga 6,5 literes V12-es motorjával és a működésével járó hangorgiával. Mindez visszaköszön a fenntartási költségekben is, hiszen a Ferrari háromszor annyi hengerrel nagyjából háromszor annyit fogyaszt, mint a Toyota, amely még az igényes optikai tuninggal együtt is körülbelül tizedannyiba kerül, mint az egzotikus olasz.

A Toyota Crown Sport egyébként háromtagú modellcsalád része. Elsőként a Crown jelent meg, meg, amely ötajtósnak látszó négyajtós szedán, különlegessége pedig az, hogy kissé meg van emelve és a gyári opcióként rendelhető, kéttónusú fényezéssel mutat a legjobban. Ugyancsak Észak-Amerikában hódít a szintén kissé emelt Crown Signia robusztus megjelenésű kombi, amely tágas utastere, jól tagolt karosszériája révén a sorozat legpraktikusabb darabja. Az Aero Over által átalakított Crown Sport az ötajtós, ferdehátú Crown és egyelőre csak Japánban kapható.

Fotók: Aero Over, Toyota

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!