Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A felújítások pörgetik a barkácspiacot

DCIM100MEDIADJI_0002.JPG

Jelentősen növelni tudta forgalmát 2020-ban a pandémia ellenére a Praktiker. A legintenzívebb forgalmi fejlődés a festék és a kert kategóriában mutatkozott. Tavaly a korlátozások, idén az Otthonfelújítási program miatt is nőtt a felújítási kedv Magyarországon.

76,23 milliárd forintos nettó árbevételt ért el a magyar tulajdonban lévő Praktiker a tavalyi üzleti évben a 2019-es 67,88 milliárd forinthoz képest. A Praktiker 20 áruházat és egy webshopot működtet idehaza, utóbbi már a kasszán átmenő forgalom csaknem 10 százalékát adja. 2020-ban a 14-ik legnagyobb forgalmú webáruház lett a GKI frissen kiadott listája alapján. A Praktiker áruházak összterülete mintegy 130.000 négyzetméter, a vállalat közel 1700 embernek ad munkát. A Praktiker piaci részesedése mintegy 32-33% Magyarországon, a barkácslánc 340 beszállítóval dolgozik, ebből a magyar cégek aránya már 85 százalék.

„A tavalyi üzleti év emlékezetes marad az egész világot megrendítő járvány miatt. Eleinte csak a távol-keleti import áruk kapcsán merültek fel megoldandó logisztikai feladatok a Praktiker életében, aztán Európába is begyűrűzött a koronavírus járvány, ami minden szempontból hatással volt a működésünkre és a vásárlói szokásokra is. A járvány kirobbanásakor egyértelműen megugrott a fertőtlenítéssel, személyes higiéniával és a takarítással kapcsolatos termékek iránti kereslet. A festékkategóriában is kimagasló értékesítési adatokat értünk el 2020-ban, a lakosság széles körben kezdett lakásfelújításba a bezártság heteiben, emellett aki csak tehette, a kertekben töltötte a pandémiás heteket, ezért a kerttel kapcsolatos termékek iránt is megugrott a kereslet. Így például a zöldhulladék gyűjtésére alkalmas zsákok, az ültetéssel kapcsolatos termékkörök árucikkei (virágok, kerti szerszámok, virágföldek, balkonládák, virágkaspók, marhatrágyák és tápoldatok) is nagyon jól fogytak. A kertben azonban nem csak dolgoztak az emberek, hanem szabadidős tevékenységet is végeztek. A grill eszközök és faszén iránti kereslet például kimagaslónak bizonyult, de a napozóágyak forgalma is megduplázódott tavaly” – mondta Karl-Heinz Keth, a Praktiker Kft. ügyvezető igazgatója. Hozzátette: az éves forgalom szempontjából az első 5 helyen továbbra is hagyományos barkácspiaci termékek szerepelnek, úgymint padlólapok, csemperagasztó, száraz beton, de igen előkelő helyet foglal el a fehér falfesték is.

Az egyre növekvő vásárlói igények miatt a Praktiker 2020-ban a pécsi, Budapesten a Bécsi úti és a Váci úti áruházát újította fel, idén pedig a budapesti Mester utcai, a miskolci és szombathelyi áruházak modernizálására kerül sor több százmillió forint összegben.

„A Praktiker áruházak a járványhullámok ellenére végig nyitva maradhattak, így leépítésre vagy munkaidő módosításra nem került sor a vállalatunknál. Ebben az időszakban a veszélyeztetett, időskorú, megváltozott egészségi állapotú és kisgyermeket nevelő édesanyáknak otthonmaradási lehetőséget biztosítottunk 50 százalékos bérfizetéssel, majd fizetés nélküli szabadsággal. A home office-t 3 nap alatt bevezettük a veszélyhelyzet kihirdetésekor, ahol ez kivitelezhető volt. Mai napig minden védőeszközt és segítséget biztosítunk munkatársainknak ahhoz, hogy megőrizhessék fizikális és mentális egészségüket a munkaidőben is” – tette hozzá Karl-Heinz Keth. Kiemelte: a Praktiker folytatta a társadalmi célú programjait a járvány ellenére, de áthelyezte aktivitásait az online térbe. A barkácslánc az elsők között csatlakozott a „B-terv” kezdeményezéshez, amely a pandémia miatt állásukat vesztő munkavállalóknak kínált lehetőségeket.