Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A csomagolás célja és szerepe

Napjaink központi témái közé tartozik a környezetszennyezés, a környezetvédelem, s ezen belül a hulladékok kérdése. Ma már senki nem dughatja homokba a fejét, a médián keresztül is szembesülhet az egyre növekvő hulladéktengerrel, ami a helytelen tárolás és az emberi hanyagság, lustaság, szemetelés következtében a természetbe jut. Évekkel ezelőtt ezt talán még sci-finek gondoltuk, de mára lesújtó valósággá vált. Szerencsére egyre sikeresebbek a különböző kampányok (például: műanyagmentes július, zacskómentes világnap, környezetvédelmi világnap, hulladékmentes hét, szívószálmentes augusztus), azonban ezeknél jóval többre van szükség.

Nemcsak a már megtermelt hulladék mennyiségének csökkentésére kell törekednünk globális szinten, hanem arra is, hogy már eleve környezetbarát csomagolásban jusson el az adott termék, elsősorban az élelmiszer, a fogyasztókhoz.

S bár a csomagolóanyagok rendre kapnak hideget, meleget, azzal is tisztában kell lennünk, hogy a csomagolás nem ördögtől való, a termék és a fogyasztó védelmét is szolgálja.

A csomagolás több célt szolgál

A csomagolás biztosítja:

  • az élelmiszer hosszabb fogyaszthatósági és minőségmegőrzési idejét,
  • a termék védelmét a külső sérülésektől, szennyeződésektől, miként a szélsőséges hőmérsékleti hatásoktól, vagy éppen az UV-sugárzástól a szállítás és a tárolás során. Meg kell akadályoznia a kártevők és kórokozók bejutását az élelmiszerekbe, valamint azt is, hogy az élelmiszerekben természetes módon lejátszódó (pl. enzimatikus) folyamatok beinduljanak.
  • a vásárlók jogszabályban meghatározott kötelező tájékoztatását (fogyaszthatósági és minőségmegőrzési idő, felhasználási mód, származás, összetétel, tápérték-információk, allergének jelölése, stb.),

A csomagolás emellett kétségtelenül marketing célokat is szolgál. Többek között felismerhetővé és azonosíthatóvá, ezáltal egyedivé teszi a terméket (4).

Mindezektől függetlenül természetesen fontos, hogy a meglévő csomagolások helyett más lehetséges, környezetkímélőbb alternatívákat keressünk. Ez iránt jelentősen megnőtt a fogyasztói igény, és az élelmiszergyártók is nagy erővel keresik a lehető legjobb megoldásokat. Jelen hírlevelünkben (a teljesség igénye nélkül) ezeknek az innovációknak, trendeknek járunk utána.