Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A BlueVoyant kutatása szerint a médiaipar számára kritikus szolgáltatók jelentős kiberbiztonsági fenyegetésekkel néznek szembe

A kiberbiztonsági vállalat jelentése szerint a médiatartalom előállítását és terjesztését támogató, kulcsfontosságú szolgáltatók közel harmadát fenyegetik biztonsági kockázatok a nyilvánosan hozzáférhető felületeik sebezhetősége miatt.

A médiaipar ökoszisztémája az egyik legösszetettebb, ami komoly kihívást jelent a vállalatok számára a tartalmak biztonságos előállítása, terjesztése és kezelése szempontjából. A médiavállalatok ugyanis egészen a tervezéstől a kameráig és a kamerától a fogyasztóig függnek a beszállítóktól, szolgáltatóktól, partnerektől és a különböző technológiáktól.

Az iparágvezető kiberbiztonsági vállalat, a BlueVoyant Media Industry Cybersecurity Challenges: A Vendor Ecosystem Analysis (Médiaipari kiberbiztonsági kihívások: a beszállítói ökoszisztéma elemzése) című jelentése rávilágított, hogy a médiavállalatokat kiszolgáló cégek 30%-át fenyegetik jelentős biztonsági kockázatok a nyilvánosan is hozzáférhető, online felületeiken felfedezett biztonsági rések miatt. Ezeket a kritikus sebezhetőségeket a kiberbűnüzők is könnyen kihasználhatják, ami tartalomvesztéshez és működési zavarokhoz vezethet.

A kutatást a BlueVoyant Terrain: 3PR™ (beszállítói láncot érintő kiberkockázat-kezelés) platformjának segítségével végezték, amely a kibertámadók által is használt technikák alkalmazásával azonosítja a vállalatok szoftvereinek sebezhetőségeit és a visszaélésekre lehetőséget adó egyéb sérülékenységeket, valamint felméri a lehetséges célpontokat is.

A tanulmányt Joel Molinoff, a BlueVoyant alelnöke, a CBS Corporation volt vezető alelnöke és információs kockázatokért felelős vezető tisztségviselője, valamint Dan Vasile, a BlueVoyant stratégiai fejlesztésért felelős alelnöke, a Paramount információbiztonságért felelős volt alelnöke vezette.

A médiaipar számos kiberbiztonsági kihívással néz szembe a bevételeket közvetlenül befolyásoló tartalomszivárgástól kezdve a terjesztési csatornák elleni kibertámadásokon át a zsarolóprogramokig – nyilatkozta Molinoff – A jelentésből kiderül, hogy a médiaszolgáltatók kitettsége biztonsági kockázatok tekintetében nagyobb, mint más iparágak beszállítóié. Jó hír azonban, hogy proaktív intézkedésekkel a médiaipar javíthat kibervédelmi helyzetén.”

A felmérés egyéb fontos megállapításai:

  • A biztonsági kockázatoknak kitett médiaszolgáltatók aránya kétszerese a BlueVoyant által monitorozott vállalatokból álló, több iparágat felölelő referenciaértéknek.
  • A tartalomkezelési megoldásokat kínáló, leggyakrabban igénybe vett szolgáltatók felénél azonosítottak potenciális biztonsági kockázatokat rejtő sebezhetőségeket.
  • Az is gond, hogy a médiaiparban a fenyegetés megállapítása után a javítások nem történnek meg időben, az azonosított biztonsági résekkel rendelkező rendszerek 60%-a ugyanis hat héttel a kockázat felfedezését követően még mindig védtelen.

A digitális ellátási lánc nemcsak a médiaiparban, hanem az összes többi iparágban is gyakori támadási felület fejtette ki Vasile. – Kibervédelmi helyzetük javítása érdekében a vállalatoknak folyamatosan monitorozniuk kell szállítói ökoszisztémájukat és prioritásként kezelni a legkritikusabb megállapításokat.”