A biztonság még soha nem volt ennyire fontos az MSP-k számára
A Royal Mail-t nemrég ért zsarolóvírus támadás, ami miatt a királyi posta ideiglenesen leállította nemzetközi exportját, csak a legújabb példája annak a káosznak, ami egy nagyobb vállalkozásnál fordulhat elő, ha komoly kibertámadás áldozatává válik. A kis- és középvállalkozások esetében a tét mé ennél is nagyobb. A KKV tulajdonosok 69%-a úgy véli, hogy egy ehhez hasonló támadás teljesen tönkreteheti a működésüket – hangsúlyozza Treso Tamás, a Zyxel Magyarország vezetője.
Pénzügyeik és hírnevük stabilitásának védelme érdekében egyre több vállalkozás kezd ma már biztonsági megoldásokba fektetni. A gazdasági ellenszél ellenére a Canalys előrejelzése szerint a biztonsági megoldások értékesítése 13,2%-kal fog emelkedni 2023-ban, mivel a vállalkozások tulajdonosai igyekeznek megvédeni mindazt, amit egyszerűen nem veszíthetnek el. Ennek eredményeként a felügyelt szolgáltatók (MSP) olyan optimális biztonsági kínálatot kell, hogy nyújtsanak, ami tükrözi a piac igényeit, és segít a vállalkozásoknak, hogy megvédjék magukat a folyamatosan változó fenyegetésekkel szemben.
Az MSP-k megbízható tanácsadók
Az ügyfelek a menedzselt szolgáltatókra támaszkodnak, hogy megkapják tőlük a számukra égetően szükséges szakértői útmutatást és tanácsot informatikai és biztonsági kérdésekben. „A kis- és középvállalkozások gyakran nem rendelkeznek megfelelő erőforrással, hogy fenntartsanak egy dedikált kiberbiztonsági csapatot, ezért elsősorban az MSP-ktől függenek, hogy első védelmi vonalként támogassák őket a kibertámadásokkal szemben. Így a szolgáltatók felelőssége, hogy naprakészek legyenek a legújabb biztonsági kockázatokkal kapcsolatban, és gondoskodjanak arról, hogy rendelkezzenek a fenyegetések kezeléséhez szükséges megoldásokkal és szolgáltatásokkal, ügyfeleik védelme érdekében” – emeli ki a Zyxel Magyarország vezetője.
A legfrissebb biztonsági kockázatok ismerete, valamint az ügyfeleket érintő fenyegetések megértése létfontosságú a bizalom kialakítása és fenntartása szempontjából. Az MSP-k kiemelt szerepet játszanak abban, hogy segítsenek a vállalkozásoknak eligazodni a folyamatosan változó technológiai környezetben. Szolgáltatások széles skáláját kínálják, amelyek testreszabhatók az egyes vállalkozások egyedi igényeihez, és proaktív támogatást nyújtanak az állásidő minimalizálása érdekében.
A menedzselt szolgáltatók mélyreható ismerettel rendelkeznek ügyfeleik technológiai rendszereiről, ezt az ismeretüket pedig össze kell hangolniuk műszaki szakértelmükkel annak érdekében, hogy tanácsokat adhassanak a legjobb biztonsági megoldásokról, amelyek megfelelnek az ügyfelek konkrét igényeinek. Például ha egy KKV távoli munkavégzésen alapuló modellt alkalmaz, az MSP-nek gondoskodnia kell arról, hogy a vállalkozás szilárd VPN-t és kétlépcsős azonosítást (2FA) állítson be a vállalati hálózaton.
A megbízható tanácsadó másik fontos ismérve az ügyfelekkel való átláthatóság és őszinteség. Ez azt jelenti, hogy nyíltan beszélünk a lehetséges problémákról vagy kockázatokról, valamint rendszeresen elvégezzük a frissítéseket és előrehaladási jelentéseket készítünk. Azok a szolgáltatók, akik átláthatóak és őszinték ügyfeleikkel szemben, sikeresebben építhetik ki a bizalmat és alapozhatják meg hosszú távú kapcsolataikat.
A fenyegetések szélesebb köréhez szélesebb körű szolgáltatásokra van szükség
Treso Tamás elmondta: ma a felügyelt szolgáltatást nyújtó partnereknek naprakésznek kell lenniük a legújabb biztonsági kockázatokkal és sebezhetőségekkel kapcsolatban annak érdekében, hogy megvédjék ügyfeleik hálózatait és adatait. Ennek elmulasztása költséges adatszivárgást és hírnévkárosodást eredményezhet.
A kibertámadások egyre gyakoribbak és kifinomultabbak, ezért fontos, hogy az MSP-k lépést tartsanak a legújabb fenyegetésekkel. A csatorna legelterjedtebb kibertámadásai közé tartoznak az adathalász támadások. A támadók csalárd e-maileket vagy webhelyeket használnak érzékeny információk ellopására, a zsarolóvírus-támadások során a hackerek titkosítják az áldozatok adatait, és váltságdíjat követelnek azok kiadásáért, a rosszindulatú támadásoknál pedig különféle szoftverekkel férnek hozzá illetéktelenül az áldozat rendszereihez, vagy érzékeny információkat lopnak el.
Annak elkerülése érdekében, hogy az ügyfelek sebezhetővé váljanak ezekkel a támadásokkal szemben, az MSP-knek számos szolgáltatást és megoldást kell kínálniuk a portfóliójukban, például e-mail biztonsági megoldásokat az adathalász támadások elleni védelem érdekében, biztonsági mentési és katasztrófa-helyreállítási megoldásokat az adatok visszaállítására zsarolóvírus támadások esetén, végpontvédelmi megoldásokat a rosszindulatú programok megelőzésére, hálózati biztonsági megoldásokat a DoS támadások elleni védelemre, valamint a biztonság tudatosságának növelését célzó képzéseket, melynek során a munkavállalókat oktatják arról, hogyan azonosítsák be és akadályozzák meg a kibertámadásokat.
Megfelelés és szabályozási követelmények
Ahogy a kiberfenyegetések folyamatosan fejlődnek és egyre kifinomultabbá válnak, egyre nagyobb szabályozási nyomás hárul a kis- és középvállalkozásokra, hogy megvédjék ügyfeleik adatait. A világ kormányai szigorú adatvédelmi törvényeket és előírásokat iktatnak be, mint például Európában az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR), vagy az Egyesült Államokban a California Consumer Privacy Act (CCPA). Ezek a szabályozások áthárítják a kis- és középvállalkozásokra a felelősséget, hogy mindent megtegyenek a feltörések megelőzése és a bizalmas ügyféladatok védelme érdekében. Ezen előírások be nem tartása jelentős pénzbírsággal és a vállalat jó hírnevének károsodásával járhat.
Ennek eredményeként a KKV-k egyre gyakrabban keresnek menedzselt szolgáltatást nyújtó partnereket, hogy segítsenek nekik megfelelni ezeknek a szabályozási követelményeknek, és biztosítsák ügyfeleik adatainak biztonságát. Az MSP-kkel együttműködve a kis- és középvállalkozások kiaknázhatják szakértelmüket, erőforrásaikat és technológiájukat, hogy egy lépéssel a legújabb fenyegetések előtt járjanak, és megfeleljenek a növekvő szabályozási nyomásnak az ügyfelek adatainak védelme érdekében.
„Ahogy egyre jobban tudatosul az online biztonság fontossága, és a szabályozók megpróbálják ellensúlyozni a rosszindulatú online szereplők egyre növekvő volumenét, a hálózati szakemberek szerepe egyre fontosabbá válik az üzleti életben. Ennek eredményeként az MSP-k számára soha nem volt még ennyire fontos, hogy felvértezzék magukat a megfelelő kiberbiztonsági megoldásokkal, hogy megvédjék magukat és ügyfeleiket a fenyegetésekkel szemben” – összegez a Zyxel szakértője.
A Zyxel Networksről
Az 1989-ben alapított Zyxel a világ egyik vezető szélessávú eszköz-, és megoldásszállító vállalata. Termékpalettáján megtalálhatók többek között a legújabb technológiát képviselő „wireless” berendezések, elismerten biztonságos tűzfalak és a költséghatékony megoldást nyújtó IP alapú DSLAM-ok. A tajvani központú vállalat az USA-ban, Európában és Ázsiában, továbbá a világ több országában is jelen van helyi képviselettel. Alkalmazottainak száma eléri a 3200 főt, disztribútorainak közreműködésével több, mint 70 országban van jelen aktívan, és termékei az öt kontinens több mint 150 országában kaphatóak. A Zyxel a kelet-közép-európai régióban elsőként Magyarországon jelent meg, 2003 júniusa óta működik budapesti képviselete, a Zyxel Hungary.