Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A 8-14 éves gyerekek háromnegyede vállalkozást alapítana egy kutatás szerint

    Az Alfa generáció munkavállalással kapcsolatos elképzelései nagyon eltérnek a jelenleg megszokottól, a 8-14 éves magyar gyerekek 79 százaléka saját vállalkozást szeretne alapítani, és azt fő- vagy mellékállásban működtetni – közölte a Visa szerdán az MTI-vel, új kutatása alapján.

    A digitális fizetési szolgáltató tájékoztatása szerint ennek a korosztálynak csak 6 százaléka szeretne alkalmazottként dolgozni.


    A 2010 után született korosztály első tagjai négy éven belül belépnek a munkaerőpiacra. Az Alfa generációs gyerekek egy sokkal zökkenőmentesebb, kényelmesebb világot képzelnek el – mutat rá a kutatás.


    A magyar Alfa generációnak 55 százaléka keresett pénzt az elmúlt 12 hónapban, ebből 66 százalék állította, hogy a technológia segítette ebben.


    A leggyakrabban használt technológiák a közösségi média platformok (53 százalék), illetve az online streamelés (25 százalék).


    A 14 éves gyerekek negyede úgy gondolja, hogy a mesterséges intelligencia segíteni fogja jövőbeni munkáját.


    A gyerekek háromszor nagyobb valószínűséggel tanulnak meg pénzt keresni digitális tartalomkészítőktől, mint könyvekből. Inspirációs és új ötletek forrásaként a gyerekek 48 százaléka a közösségi médiát és a tartalomkészítőket jelölte meg, megelőzve a felnőttekkel való beszélgetést (43 százalék), illetve a rajzolást és írást (37 százalék).


    A 14 éves magyar gyerekek 20 százaléka online értékesítéssel keres pénzt; a tárgyak online kereskedelmének, másodlagos piacának ilyen korai életszakaszban való megjelenése egy zöldebb, környezettudatosabb jövőt vetít előre a közlemény szerint.


    A Visa megbízásából az Opinium végezte a kutatást augusztus 16-20. között, 550, 8-14 éves korú gyerek bevonásával.



Figyu! Matchbox 70 years London bus keresi új gazdáját