Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Kétszer annyit költünk okostelefonokra mint előző években

Úgy tűnik, ezzel nem várnak a Black Friday indulásáig a magyarok

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már túl fontos a vevők számára ahhoz, hogy megvásárlásukkal a Black Friday ajánlatokig várjanak.

Egy korábbi kutatás* eredménye szerint a magyarok fele kivár – főként a műszaki cikkek vásárlásával, a novemberi Black Friday akciókig. A MediaMarkt tapasztalata szerint a mobiltelefonok idénkilógnak a sorból e tekintetben – augusztus óta a közép- és felsőkategóriás okoskészülékek forgalma ugyanis a szokásos kétszerese.

„A korábbi években azt láttuk, hogy augusztusban és szeptember elején csak a legszükségesebb műszaki eszközöket szerzik be az iskolakezdéshez, a többivel inkább a Black Friday akciókig várnak” – mondtael Veress Zoltán, a MediaMarkt mobiltelefon kategória vezetője. „Idén azonban azt tapasztaljuk, hogy az okostelefonoknál nem esett vissza az ősz elején megnövekedett kereslet, a Fekete Péntek akciókat meg sem várták, máris dupláztak a vevők. Tapasztalatunk szerint a novemberi akciószezonban a telefonok iránti kereslet átlagban háromszorosa egyébként is az átlagos hónapokénak. Az idei év érdekessége lehet, hogy a mostani vásárlási láz egybe fog érni az előttünk állóval.” – zárta gondolatait a szakember.

A keresleti trendek kapcsán elmondható, hogy egyre inkább a közép-és felső kategóriás készülékeket viszik a vásárlók, és elsősorban azokat a korábbi csúcsmodelleket, melyek ára csökkent az előző időszakhoz képest. Egyrészt ez is vezetheti a vásárlókat, ugyanis az előző években piacra dobott modellek az év ezen szakaszában már jellemzően alacsonyabb árakon érhetőek el, miközben a gyártók már legújabb modelleiket dobják piacra. Másfelől, az okostelefon egy olyan személyes tartozék már napjainkban, hogy amennyiben jutányos áron elérhető egy kiszemelt készülék, a vásárlók vélhetően azonnal lecsapnak rá.