A Pandora dán ékszercég negyedéves bevétele meghaladta a pandémia előtti szintet

    A Pandora dán ékszercég bevétele a második negyedévben meghaladta a pandémia előtti szintet, miután jelentősen bővültek az eladásai az Egyesült Államokban, bár Kínában csökkentek.

    A cég kedden azt közölte, hogy a június végével záródott három hónapban az organikus (vállalati akvizíciók hatásaitól megtisztított) eladása 13 százalékkal múlta felül a 2019 második negyedévit és 84 százalékkal a tavalyi második negyedévit.


    Az Egyesült Államokban a Pandora eladásai mintegy a duplájára nőttek a tavalyi második negyedévhez képest és 63 százalékkal 2019 második negyedévével összevetve, miután fölpörgött a termékek és szolgáltatások iránti kereslet a kormány gazdaságélénkítő csomagjának a hatására, illetve az átoltottság előre haladtával.


    A cég eladásai 13 százalékkal csökkentek 2019 azonos időszakával összehasonlítva Kínában, amely a világ legnagyobb ékszerpiaca.


    A Pandora online eladása igen jelentősen, 132 százalékkal nőtt a második negyedévben 2019 azonos időszakához viszonyítva.


    A Pandora a “mintegy 12 százalékról” 16-18 százalékra módosította az idei évre vonatkozó organikus eladásnövekedési előrejelzését, a kamat- és adófizetés előtti eredményének (EBIT) javulásával kapcsolatos becslését pedig “22 százalék felettiről” 23-24 százalékra változtatta.