Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Díjat nyert a Procter&Gamble az első Fenntarthatóság Szimbóluma versenyen

2020. szeptember 24. – Termék és szolgáltatás kategóriában díjazták a Procter&Gamble Ariel POD termékét a Trade Magazin Fenntarthatóság Szimbóluma versenyén. A szakmai díjat a Business Days 2020 konferencia keretében megrendezett ünnepélyes díjátadón Gabriel Makki, Közép-Európai értékesítési igazgató vette át tegnap délután.

A Trade magazin idén először hirdette meg a Fenntarthatóság Szimbóluma pályázatot, amelynek célja, hogy évente minél több olyan sikeres projektet mutasson be, amelyek hozzájárulnak egy fenntarthatóbb jövő eléréséhez. A meghirdetett vállalati és márkakategóriákba összesen 23 pályázat érkezett, amelyet a szakmai zsűri online értékelt. A Procter&Gamble az Ariel POD márkájával pályázott, és a termék/szolgáltatás kategóriában elnyerte a fenntarthatósági szakmai díjat. A nyertes pályázat bemutatta a termék gyártásának és fogyasztói felhasználásának jelentős szerepét a termék ökológiai lábnyomának tekintetében.

Ariel POD: hatékony mosókapszula és energiatakarékosság a mosókonyhában

A folyamatos termékfejlesztésnek köszönhetően az Ariel POD mosókapszula már 30 fokon is kiváló mosási eredményt mutat. Az Energy Saving Trust kutatás szerint a 40 fok helyett 30 fokon történő mosás 57%-os energiamegtakarítást eredményez, a hideg vízben történő mosás pedig hozzájárul a mosott ruhák formájának és színének megőrzéséhez, hosszabb élettartamához is.

A termék teljes életciklusának közel 75%-a a fogyasztói oldalon van, így gyártóként célunk, hogy a háztartásokban segítsük megvalósítani a hatékony és energiatakarékos mosást. Az Ariel POD ebben nyújt segítséget. – mondta Krubl Yvette, a vállalat kommunikációs vezetője. – A körkörös gazdaság egyik élharcosaként minden szempontot figyelembe veszünk, ami befolyásolja a termék ökolábnyomát, így a levegőszennyezés, a vízfelhasználás és hulladékcsökkentés, a gyártói, fogyasztói és újrafelhasználás során is folyamatosan fejlesztünk.”

A termék ökológiai lábnyomát tekintve hatalmas szerepe van a fogyasztói felhasználásnak, amely a vállalatok részéről folyamatos termékfejlesztést igényel. Az Ariel POD-ban elhelyezett zselé már alacsony hőmérsékleten gyorsan feloldódik, az Ariel Cool Clean technológiának köszönhetően a mosókapszula így már 30 fokos vízben is eléri a kívánt mosási hatást. A vállalat ezzel elérte egyik 2020-ra kitűzött európai célját, azaz a csökkentett mosási hőmérséklet és a rövidebb mosási ciklus eredményeképpen 70 százalékkal energiatakarékosabbá váltak a mosógéppel végzett mosások.

Ökolábnyom a gyártás szempontjából

Az Ariel POD mosókapszulák alapanyaga 50%-ban megújuló a purclean-nek köszönhetően csomagolása 20%-kal csökkentett, a felhasznált műanyagoknak egynegyede újrafelhasznált műanyagból származik, a teljes csomagolás pedig 90%-ban újrafelhasználható. A POD egyik legnagyobb előnye, hogy kétszeresen koncentrált termék, így fele akkora súlya van, aminek köszönhetően 15%-kal kevesebb szállítójármű rója az utakat, a raktározás hatékonyabb, és kevesebb energiafelhasználást igényel. A termék gyártása olyan üzemben történik, amely nulla gyártási hulladékot küld a hulladéklerakókba és 100%-ban megújuló energiát használ, amelynek eredményeképpen a CO2 kibocsátás 50%-kal csökkent. A gyártóüzem a termék előállításához 20%-kal kevesebb vizet használ fel.

„Célunk, hogy világszerte 98%-ban az összes folyékony mosószert 75ml vagy annál kisebb kiszerelésű koncentrált termékekbe sűrítsük, valamint, hogy mosószer termékeink 100%-ban megújuló vagy újrafelhasznált alapanyagokból készüljenek. – tette hozzá a kommunikációs vezető. – Ezt csakis a körkörös gazdaságot maximálisan követve lehet megvalósítani. A körkörös gazdaság a Föld erőforrásait hatékonyan és fenntartható módon használja – a szemetet termelő társadalomtól elmozdul az újrahasználás, újrahasznosítás és a lebomló anyagok használata irányába. Az Ariel POD igazi innováció, hiszen a termék teljes életciklusában minden elemében sikerült fenntarthatóbbá válni, mind a gyártás, a logisztika, és a legnagyobb súlyt jelentő fogyasztói oldalon is. Természetesen az innovációk nem állnak meg, és idén várható a nagyobb méretű termékek új csomagolása, amivel az egy POD-ra jutó csomagolás 75%-kal fog csökkenni.”