Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Természetben rejlő megoldások a karbonsemlegesség elérésére

A vállalat a 2030-ig tartó évtizedben 50%-kal csökkenti az üvegházhatású gázok kibocsátását, és 100%-ban megújuló erőforrásokra alapuló villamosáramra áll át gyártóegységeiben.

A természetre alapozó klímamegoldásokkal kiegyenlíthetővé válik a következő évtized vállalati működéséből fennmaradó üvegházhatású gázok kibocsátása.

A Procter & Gamble mai (SIC) bejelentése szerint 2030-ig tartó elkövetkező 10 évben globálisan karbonsemlegessé válik köszönhetően a számos, a természet védelmét, helyreállítását és megőrzését elősegítő intézkedésnek úgy, mint az erdő-, és talajgazdálkodás, amivel több szén kerül megkötésre.

A vállalat a következő évtizedet kulcsfontosságúnak tartja az éghajlatváltozás szempontjából, ezért kész arra, hogy túllépjen eddigi tudományos alapú céljain, ami az üvegházhatású gázok kibocsátásának 50 százalékkal való csökkentését jelentette. A vállalat a természetben rejlő megoldásokba fektet, melyek kiegyenlítik az elkövetkező 10 évben még fennmaradó üvegházhatású gázok kibocsátását, mely így az évtized alatt karbonsemleges működést eredményez. A jelenlegi becslések szerint a vállalatnak 30 millió tonna szén kibocsátást kell egyensúlyba hoznia 2020 és 2030 között.

A P&G elsődleges célja a kibocsátások csökkentése többek között az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának megfelezésével és a 100 százalékban megújuló erőforrásokon alapuló villamos áram használatával, mely vállalás és annak megvalósítása összhangban van a vállalat Ambition 2030-as célkitűzéseivel. A vállalat ezért folytatja a szél-, nap- és geotermikus energiát használó megoldások bevezetését és felgyorsítja az átállást a megújuló energiaforrásra, amelyek az éghajlattudomány szerint elengedhetetlenek a klímaváltozás és a globális hőmérsékletemelkedés enyhítéséhez. Azonban a technológia mai állása szerint, bizonyos kibocsátások elkerülhetetlenek, és nem szüntethetők meg 2030-ig, például a P&G 1-es és 2-es típusú, közvetlen és közvetett kibocsátásai, azonban a természet kínálta megoldásokkal 10 év alatt ebben eredményeket, jelentős hatást lehet elérni.

Kulcsfontosságú időszak

A legfrissebb jelentések szerint a világ nem tesz eleget az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése érdekében, pedig az elkövetkező évtized nélkülözhetetlen feladata lenne, hogy a hőmérséklet emelkedés ne haladja meg a 1,5 °C-ot. Ez a feladat sokkal nehezebb lesz, ha a társadalmak nem kezdik meg a kibocsátások visszaszorítását az évtized vége előtt. 2050-re a szén-dioxid-kibocsátásnak nullára kell csökkennie, vagy legalább meg kell közelítenie ezt. Ha nem cselekszünk most, a jövő generációit az éghajlatváltozási hatások még nagyobb kockázatának tesszük ki, és a Párizsi Megállapodás globális céljainak elérése még nehezebbé válik.

„A Klímaváltozás most zajlik, most kell cselekednünk” – mondta David Taylor, a P&G elnök-vezérigazgatója. – Ha csökkentjük karbonlábnyomunkat és természetre alapozó klímamegoldásokba ruházunk be, egy évtized alatt karbonsemlegesek leszünk, és segíthetünk megvédeni az érzékeny ökoszisztémákat és a közösségeket az egész világon.”

Természetre alapozó klímamegoldások: „A természet egyedül az éghajlatváltozás egyharmadát képes megoldani.”

A P&G a Conservation International és a World Wildlife Fund (WWF) szervezetekkel együttműködésben olyan projekteken dolgozik, amelyek célja a kritikus ökoszisztémák, például erdők, vizes élőhelyek, gyepes területek és tőzegföldek védelme és helyreállítása, mert ezek a rendszerek szénnyelőként működnek, azaz több szenet nyelnek el, mint amennyit kibocsátanak. A széndioxid elnyelés mellett a természetben rejlő megoldások fontos aspektusa, hogy a környezet védelme mellett jelentős társadalmi-gazdasági előnyökkel is járhatnak, úgy, mint a helyi közösségek megélhetésének javítása. Ezeket a pozitív hatásokat a P&G a projektek előrehaladtával mérni és kommunikálni is fogja.

A P&G az egész világra kiterjedő részletes projektlistán dolgozik, és támogatja ezen projektek megvalósulását. Néhány már a listára került projekt:

Philippines Palawan Védelmi Projekt a Conservation International szervezettel: A Fülöp-szigeteki Palawan mangrove (gyertyafa) fáinak és kritikus ökoszisztémájának védelme, javítása és helyreállítása. Palawan a világ negyedik „pótolhatatlan” területe az egyedi és veszélyeztetett vadvilág szempontjából.

Atlanti erdő helyreállítása a WWF-fel együttműködésben: tervek készülnek Brazília keleti, Atlanti-óceáni partszakaszán, az Atlanti- erdő megmentésére, amely jelentősen befolyásolja a biológiai sokféleséget, vizet, de az élelmiszerbiztonságot is, valamint pozitív hatással bír a helyi közösségek életére.

Örökzöld Szövetség (Evergreen Alliance) az Arbor Day Foundation szervezettel: a szövetség összehozza a vállalatokat, a közösségeket és a lakosságot, az éghajlatváltozás által sújtott területeken való élet fenntartása érdekében (fák ültetése tűzvész pusztította területek helyreállítására Észak-Kaliforniában és erdők minőségének javítása Németországban).

A természetnek kulcsfontosságú szerepet kell játszania bármilyen stratégiában, amely az éghajlati krízis leküzdésére irányul” – mondta Dr. M. Sanjayan, a Conservation International vezérigazgatója. „A kutatások azt mutatják, hogy csak akkor tudjuk elérni éghajlati céljainkat, ha megóvjuk, helyreállítjuk és javítjuk a szénben gazdag ökoszisztémákat. Ha jól cselekszünk, ezek az erőfeszítések a kibocsátás-csökkenés egyharmadát hozhatják a következő 10 évben, valamint támogathatják az éghajlatváltozásban leginkább érintett közösségek megélhetését. Örömünkre szolgál a P&G-vel való együttműködés a természet védelme érdekében. Olyan befektetés, amellyel az emberek és az egész bolygó nyer.”

Több mint egy évtizede partnerünk a P&G az éghajlatváltozás elleni küzdelemben és az erdők védelméért folytatott harcunkban, hiszen olyan méretű vállalatról beszélünk, aki globális cselekedetei nagyban hozzájárulnak a végső sikerhez – mondta Carter Roberts, a WWF amerikai elnöke és vezérigazgatója. „Hatalmas jelentőséggel bír, hogy együttműködésünk nem korlátozódik kizárólag a vállalat saját ökológia lábnyomára, a P&G az elsők között vált tagjává a Megújuló Energiafelhasználók Szövetségének, és segített a nagyvállalatokat bevonni a megújuló energiaforrások vásárlásába és azt elterjeszteni az Egyesült Államokban. A mai bejelentés további előrelépést jelent azáltal, hogy a vállalat még nagyobb hangsúlyt fektet a természet megőrzésében játszott szerepére – ez nem csupán a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését jelenti, hanem olyan szolgáltatások és erőforrások biztosítását is, amelyek elősegítik az élet fenntartását a Földön. Bizakodva várjuk együttműködésünket a P&G-vel és új vállalásaink teljesítését a következő évtizedben.”

A P&G márkái vezető szerepet játszanak a karbonlábnyom csökkentésében és az éghajlatra befolyással bíró szokások pozitív irányú változásában.

A P&G több mint két évtizede elkötelezetten értékeli és tudományos módszerekkel (LCA – Life Cycle Assessment) elemzi termékeinek életciklusát, hogy jobban megértse a szállítói láncból származó kibocsátásokat és a termékek fogyasztói felhasználását (3. típusú kibocsátások). A 3. típusú kibocsátás maximum 85%-a származhat a termékek fogyasztói felhasználásából. Mivel a vállalat márkáival napi ötmilliárd embert ér el, ezért felelősséget érez azért, hogy energia-, víz- és természeti erőforrások megóvása mellett készült termékek használatával a fogyasztók is csökkenthessék saját karbonlábnyomukat.

  • A mosó-és tisztítószertermékek lábnyomának több mint 60%-a fogyasztói használatból származik, elsősorban a víz melegítéséhez felhasznált energia által. Az Ariel és a Lenor márkák optimalizálják a mosószereket az alacsony hőmérsékleten való mosáshoz, és a fogyasztókat 30 fokon történő, illetve hideg mosási funkció használatára ösztönzik. Kiemelt céljuk, hogy a mosás mennyiségének 70%-a alacsony energiafelhasználással történjen. A P&G becslései szerint 2015 óta az alacsony fogyasztású mosóciklusokkal körülbelül 15 millió tonna széndioxidkibocsátást sikerült visszatartani, mely 3 millió autó, utakról való kivonásával egyenlő.
  • A Jar mosogatógép kapszulák lehetővé teszik az előmosás kihagyását, a kevesebb víz felhasználását és a víz melegítéséhez szükséges energia megtakarítását. A Jar folyékony mosogatószer zsírbontó képessége víz- és energiamegtakarítást tesz lehetővé: pusztán a víz hőmérsékletének 20° C-al történő csökkentésével minden mosás során a teljes lábnyom 50%-át takarítható meg.

„Szerepünk vezetőként az, hogy az alacsonyabb széndioxidkibocsátású gazdaság és életmód mindenki számára lehetséges, megfizethető és kívánatos legyen” – mondta Virginie Helias, a P&G fenntarthatósági igazgatója. „A mi felelősségünk a kritikus széndioxidtartalékok védelme és a bolygónkat regeneráló megoldásokba történő befektetés. Tapasztalatunk szerint a vásárlók is többet szeretnének tenni az éghajlatváltozás kezelése érdekében, ezért ösztönözzük a felelősségteljes fogyasztást olyan termékekkel, amelyekkel vásárlóink alacsonyabb kibocsátású felhasználói szokásokat sajátíthatnak el.