Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Varga Dániel, Kulka János és még egy tucat közismert férfi öltözött rózsaszínbe

– egy mellrák elleni kampányban vesznek részt

A férfiak is tehetnek a betegség korai felismerésért

Többek között sportolók, színészek, filmes szakemberek és művészek öltöztek rózsaszínbe a Mellrákinfó Egyesület legújabb kampányában, hogy hangsúlyozzák a férfiak szerepét a mellrák elleni küzdelemben.

Magyarországon évente 8500 nőnél diagnosztizálnak mellrákot és körülbelül 2500 nőt veszítünk el a késői felismerés miatt. Rendszeres mammográfiai szűréssel a betegség a korai stádiumban rendkívül jó arányban gyógyítható, mégis kevesen, a nők 40%-a jár csak el a szűrővizsgálatokra, amíg ezzel szemben a skandináv országokban ez az arány 80% körül van. A részvétel javítása érdekében a Mellrákinfó Egyesület úgy döntött, hogy októberben, a mellrák hónapjában ezúttal a férfiakat is megszólítja, ugyanis szó szerint életet menthet az odafigyelésük és támogatásuk. Az egyesület figyelemfelhívó kampányában részt vevő ismert férfiak nemcsak a nevüket és arcukat vállaltak, de úgy döntöttek, hogy a betegség elleni küzdelem szolidaritásaként októberben rózsaszínt viselnek.

Andor Tamás, aki Bacsó Péter rendező operatőreként ismerhetünk, de dolgozott az István, a király-on is, az elsők között csatlakozott a rózsaszínt viselők táborába: „Akinek édesanyja, leánya, párja, szerelme, felesége van, az odaáll és megmutatja, hogy tele van aggodalommal és szeretettel azok iránt, akiknek nem tud tevőlegesen segíteni” – fogalmazott az operatőr. Kulka János szintén részt vesz a kampányban: „A testvérem patológus, aki 25 éve emlőrákkal foglalkozik. Tudom, hogy milyen fontos a mammográfiás szűrés és a korai diagnózis, mert az időben felfedezett betegség nagyon jól gyógyítható. Fontos, hogy ezt minél többen tudják és ebben a férfiaknak is van felelőssége” – mondta a színművész.

A mellrák elleni küzdelem emberfeletti, társ nélkül pedig szinte lehetetlen” – mondta Halom Bori, az egyesület vezetője. „Ezért igyekszünk megszólítani a férfiakat is, hiszen sokszor ők találják meg az elváltozást a nőnél. Fontosnak tartjuk felhívni a férfiak figyelmét arra is, hogy bíztassák kedvesüket az ingyenes mammográfiás vizsgálaton való részvételre és ösztönözzék párjukat, hogy azonnal forduljanak orvoshoz, ha bármi szokatlant észlelnek magukon.”

A Mellrákinfó Egyesület immár ötödik éve azon munkálkodik, hogy minél több nőhöz eljusson: oda kell figyelni magunkra, a testünk jelzéseire és el kell járni a szűrővizsgálatokra. Ha pedig bármi szokatlant észlelünk, akkor azonnal orvoshoz kell fordulni és nem szabad hagyni „lerázni” magunkat. Bár a statisztikák szerint ez még mindig az 50 év feletti nők vezető betegsége, az egyesület azt tapasztalja, hogy a Facebookon általuk létrehozott zárt csoportban egyre több 40, sőt 30 év alatti érintett nő csatlakozik hozzájuk. A mostani kampányukhoz ezen a Facebook eseményen bárki csatlakozhat, de a teljes férfi csapatról készült fotókat a budapesti utazóközönség villamosplakátokon is láthatja egész hónapban.