Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Rangos mezőnyt vert meg a Toyota Land Cruiser a Top Gear tesztjében

Újabb komoly elismerést kapott az új Toyota Land Cruiser: ezúttal a Top Gear végzett átfogó 4×4-es összehasonlító tesztet, amelyet a Toyota legendás modellje meggyőző fölénnyel nyert meg.

Az SUV-k minden piacot letaroltak, ám ezeknek a modelleknek a nagy része nem terepjáró, legfeljebb annak mutatja magát. Sok olyan van közöttük, amelyhez összkerékhajtás például nem is kapható. Az SUV-k birodalmának van azonban egy kis szeglete, ahol még mindig fontos szerep jut a 4×4-es hajtásnak. Ahol számít, hogy mekkora a gázlómélység, hogy potens összkerékhajtási rendszer kerüljön az autó alá, ahol kellenek a diffizárak. Azaz minden adott ahhoz, hogy az ember nyugodtan lehajtson velük az épített utakról, majd vissza is tudjon oda térni, ha kiterepezte magát.

Ennek a mezőnynek a krémjét gyűjtötte össze a Top Gear és a téli Walesbe vitték el a Land Cruisert és kihívóit, a Land Rover Defendert, a Mercedes G osztályt és az Ineos Grenadiert. Veretes nevek, remek képességek és eltérő építési filozófiák jellemezték tehát a mezőnyt, hiszen a létravázas terepesek mellett önhordó karosszériás autó is küzdött az első helyért. A mezőny remekül teljesített az erdős, lápos terepen, ahol sokszor vízzel elárasztott ösvényeken kellett araszolni az autókkal, több esetben sziklás terepek legyűrésére volt szükség, de az átlagosan 2,5 tonnás monstrumoknak laza, saras talajon is fel kellett küzdeni magukat egy-egy dombra. Nem hardcore terepezésről volt tehát szó, amely kifoghatott volna bármelyik autón, hanem csupa olyan próbát kellett kiállniuk az autóknak, amellyel a való életben is szembesülhetnek tulajdonosaik, amikor rossz út- és nehéz időjárási viszonyok között kell ellátogatni a tanyára, hétvégi házhoz vagy a távoli hegyvidéki kunyhóhoz.

Egyik modell sem okozott csalódást, nem volt autó, amely elakadt volna, ám a verseny mégsem volt szoros, a Toyota első helyéhez nem fért kétség. A japánok legendás 4×4-ese azért utasította maga mögé a teljes mezőnyt, mert – legalább is ebben a kategóriában – kedvező az ár-érték aránya, könnyű, sőt, magától értetődő a kezelése, illetve nincsen gyenge pontja, minden akadályt, minden feladatot fölényes magabiztossággal oldott meg. A Toyota csomagja a Land Cruiser esetében is teljes és hibátlan: a nyomatékos, megbízható és meglepően takarékos 2,8 literes négyhengeres dízel nyomatéka minden helyzetre bőven elegendő volt. A hozzá kapcsolt nyolcgangos automatikus váltó a jól eltalált fokozatkiosztásnak köszönhetően mindig garantálta a megfelelő sebességet és vonóerőt, míg két diffizárja révén a Land Cruiser a legnehezebb, legcsúszósabb terepet is sikerrel hagyta maga mögött.

Nem kevésbé bizonyult hasznosnak a Toyota 700 mm-es gázlómélysége, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy nagyjából combközépig érő víz sem jelent leküzdhetetlen akadályt a Land Cruiser számára. Itt kell megemlítenünk, hogy a Top Gear szériaautókkal végezte a tesztet, azaz semmilyen terepes extrafelszerelés vagy speciális abroncs nem volt az autókon – olyan állapotban hajtottak be velük a senki földjére, ahogy a szalonból kigurulnak.

A tesztelők a Land Cruiser kapcsán azt emelték ki, hogy a négy autó közül ennek a kezelése volt a legegyszerűbb; a vezető gombnyomással kiválasztja a megfelelő hajtási módot, aztán nyugodtan rábízhatja magát a kocsira, mert az mindent magabiztosan megold. Külön kiemelték a Land Cruiser oldható kanyarstabilizátorát, amely sziklás talajon garantálta a szükséges hosszú rugóutakat, illetve a kúszásvezérlőt, amely egyfajta tempomatként szolgált az úttalan utakon.

A japánok slágermodellje mellett szólt még a praktikus, tágas belső tér, a látványos formaterv, a modell múltja miatt megelőlegezett legendás megbízhatóság és a baráti fenntartási költségek. Összefoglalva: a Land Cruiser mindenhol jól teljesít, gyenge pontja nincs, ezért magától értetődő volt az első helye.

Fotók: Top Gear, Toyota

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!