Kétezer boltban csak magyar zene szól egy napig, zeneipart működtető nők népszerűsítik az ügyet

Több mint kétezer üzletben, szállodában, étteremben és benzinkúton kizárólag magyar zene szól május 9-én. Az Él a Zene! célja előtérbe helyezni a magyar szerzőket, előadókat és dalokat. Az Artisjus Egyesület által támogatott kezdeményezésnek négy olyan nő a nagykövete, akik munkájukkal hidat jelentenek a dalok és a közönség között. 

Az Él a zene! a magyar könnyűzene napja hívatott lenni, és népszerűsíti a magyar dalokat, szerzőket, előadókat. A kezdeményezés még 2022-ben indult, amikor közel ezer magyarországi üzletben egy napon át kizárólag magyar zene szólt. Az Él a Zene! tavaly további boltokkal bővült, idén pedig még többen csatlakoztak hozzá. 

Az ügyet felvállalta négy háttérzene-szolgáltató, a MoodMedia, a 3G Multimédia, Music Engine és a KittoMedia, nekik köszönhetően több mint kétezer üzletben, bútoráruházban, gyorsétteremben, hipermarketben, szállodában, benzinkúton, étteremben, fitnesz teremben, cukrászdában, liftben, szól majd magyar zene május 9-én. A kezdeményezéshez sok rádió és zenetévé csatlakozott, köztük a Radiocafé, a Manna FM, a Magyar Katolikus Rádió, a Klasszik Rádió és a Sláger TV. A médiumok legtöbbje kizárólag magyar zenét játszik május 9-én. Szintén részt vesz a programban hazai előadók kizárólagos játszásával több mint 100 iskolarádió a DUE Médiahálózat szervezésében. 

Magyar zeneszámok hangzanak majd el a Tour de Hongrie május 9-i szakaszának rajt és cél, illetve részhajrá helyszínein. A szervezők minden partnerüknek egy dallistát is kiajánlottak, mely jelentős részben induló együttesek szerzeményeit tartalmazza, ezzel külön felhívva a figyelmet a friss, nagyközönség által még kevésbé ismert magyar előadókra.

Az Él a Zene! négy olyan zeneiparban dolgozó nőt kért fel az ügy nagykövetének, akik hidat jelentenek a dalok és a hallgatóság között, mi több, nagyon sokat is tesznek azért, hogy a közönséghez eljusson a magyar zene. Nagykövetként népszerűsíti az Él a Zene!-t Major Brigitta produkciós menedzser, aki évről évre olyan nagy fesztiválok színpadmestere, mint az EFOTT, a Balaton Sound vagy a Sziget. Szintén az ügy mellé állt Sebestyény-Gallasz Enikő, a digitális zeneterjesztéssel foglalkozó WM Music Distibution ügyvezetője. Enikő és csapata több ezer előadó hangfelvételeit kezeli a stream szolgáltatóknál és a különböző online platformokon. Vállalta a nagykövetséget Oszkó-Jakab Natália is, az általa irányított Művészetek Völgye és Kerekdomb Fesztivál minden évben közel 200 ezer zeneszerető embernek nyújt kikapcsolódást. A kezdeményezéshez csatlakozott Koltay Anna is, aki a Petőfi TV főszerkesztőjeként, és a BP Underground zenei dokusorozat társrendezőjeként sokat tesz a magyar könnyűzenéért.

Az Él a Zene! magyar könnyűzenei nap szervezője a Fülesbagoly Alapítvány, főtámogatója az Artisjus Egyesület, támogatója az Előadóművészi Jogvédő Iroda, stratégiai partnere a Magyar Hangfelvétel-kiadók Szövetsége, a Music Hungary Szövetség és a WMMD.

– A zene szellemi és üzleti értéket is teremt, a jogdíj ezt az értéket forintosítja a dalszerzőknek, hogy mindig új dalok szülessenek. Így él a zene. Jó évente egy napon ezt tudatosítani magunkban, odafigyelni arra, hogy milyen sok helyen szól a zene, és figyelmünkkel támogatni a magyar zenészeket – mondta Tóth Péter Benjamin, a főtámogató Artisjus kommunikációs vezetője.

Az Él a Zene! Facebook-eseménye:

https://www.facebook.com/events/737694661864041

További információ:

elazene.hu