Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Hogyan keressünk jól a neten?


Árgus szemekkel figyelik a cégeket, mire keresünk

Bizonyos trükkök bevetésével nagyságrendekkel lehet növelni a kereséseink hatékonyságát. A Google-ben időintervallumokra, fájltípusokra és konkrét kifejezésekre is szűrhetünk akár egy adott honlapon belül is, de ki is zárhatunk igény szerint szavakat a találati listából. Gál Kristóf vállalkozófejlesztő szakember szerint a felhasználói szokások tanulmányozásával a közelebb kerülhetnek ahhoz, hogy miként tudnak a lehető legtöbb emberhez eljutni.

A mindennapjainkról váltak a keresőoldalak, amelyek az életünket hivatottak valamelyikest valamilyen, sokszor mégis bosszúságot okozhatnak. Alighanem mindenkivel előfordult már, hogy hiába szeretett volna megtalálni egy terméket, szolgáltatást, éttermet, régi ismerőst, vagy bármi mást a neten, a találati lista nem hasonlított a várt eredményhez. Gyakran megesik az is, hogy túl sok weboldal közül kell válogatnunk, és így sem jutunk egyről a kettőre.

Ahhoz, hogy a fejtöréstől megkíméljük magunkat, ajánlott már nekifutásból minél részletesebb kereséssel próbálkozni. Gál Kristóf, a Klikkmarketing alapítója egy egyszerű példával élve rámutatott, ha a „cipő” szót ütjük be a keresőbe, akkor rengeteg találatot kapunk, de ha mellé kell a márkát, a típust és a méretet is, úgy nagyobb valószínűséggel szaladunk bele a kívánt termékbe.

A vállalkozófejlesztő szakember a felhasználóknak azt javasolja, hogy kipróbálja, hogy a Google minden lényeges funkcióját a kereséseiknél hasznosítsa, mert ezek hatalmas hozzáadott értékük lehet az eredményekhez.

„Ha idézőjelbe teszünk egy több szóból álló kifejezést, akkor a keresőmotor csak azokat a találatokat fogja megjeleníteni, pontosan ilyen formában tartalmazzák azokat. Ezzel ellentétesen, ha kötőjelet teszünk egy keresőszó elé, akkor azt kizárjuk a keresésből és ilyen formában szűkíteni tudjuk a találati listát. Lehetőségünk van továbbá arra is, hogy egy általunk bepötyögött szót csak a címekben keressünk” – sorolta.

Gál Kristóf elmondta, a Google-ben be lehet állítani, hogy milyen nyelvű cikkeket keressünk, milyen időintervallumban és melyik honlapon. Ezek együttes jóval hamarabb egy leg kötlevánsabb oldalon ki. Megemlítette továbbá, hogy a platform képkeresője is rendkívül pontos találatokat tud kihozni, így ha egy terméket szeretnénk összehasonlítani különböző weblapokon, ezt a funkciót is érdemes kipróbálni.

Lesben közlekedés a vállalkozások

A Klikkmarketing alapítója felhívta rá a figyelmet, hogy a keresési szokásokból rengeteget tanulhatnak a cégek, hiszen sok hasznos információt árulnak el a fogyasztókról. Ha valaki több szavas kifejezésre keres, az konkrét vásárlási szándékot jelezhet, amiből SEO szempontból könnyen lehet profitálni.

„A vállalkozóknak kifizetődő lehet megfigyelni, hogy egy adott szóra a Google milyen ajánlatokat dob ​​fel a felhasználónak a leggyakoribb kereséseknél. Ebből is lehet jó ötleteket találni arra, hogy a webshop, blog vagy más típusú honlap keresőoptimalizálását milyen irányban lenne a legjobb fejleszteni, hogy lehetne még több vásárlót az oldalra terelni” – javasolta.

Hozzátette, ha megértjük, mire szoktak keresni a fogyasztókat, azzal versenyelőnybe is kerülhetünk. A Google hirdetések több cég beállítása a laikusok számára bonyolult lehet, ezért érdemes szakértői segítséget kérni, másként sokkal pénzt égethet el a, mint amennyit a terelt forgalommal megszerezni.

Gál Kristóf a kérdésre válaszolva közölte, a Klikkmarketingnél mindig arra törekednek, hogy az ügyfél jó döntést tudjon hozni a saját cége szempontjából. Ehhez mindenekelőtt felmérik a partnerek célját, és annak alapján dolgozzák ki a megfelelő stratégiát, zárta gondolatait.