A Mastercard egy új filmmel ünnepli az UEFA Bajnokok Ligáját
, a főszerepben: Lionel Messi
Az UEFA Bajnokok Ligája hosszútávú támogatásának megünneplésére a Mastercard egy új filmet mutat be, a brand globális nagykövetének, Lionel Messinek a főszereplésével.
A film, amit maga Messi is posztolt a saját Instagram oldalán, számos országban bemutatásra került világszerte, Európát is beleértve. A rajongók számára is elérhető a Priceless.com/Messi weboldalon.
Ebben a megindító, MI (mesterséges intelligencia) által fényképezett filmben a világklasszis, négyszeres UEFA Bajnokok Ligája győztes sportoló visszatekint fiatalabb önmagára, és körbejárja, hogy milyen számottevő szerepet játszik életében a futball. Emellett mindannyiunkat emlékezet a közös szenvedélyünkre, amit eziránt az inspiráló és felemelő játék iránt érzünk.
“Bárcsak tudnék a valódi fiatal énemmel beszélni, hogy megerősíthessem az önbizalmát, és elmondhassam neki, a kemény munka és az áldozat kifizetődnek majd, és hogy mindig a számára legkedvesebb játékot játssza”- mondta Lionel Messi.
„Nagyon örülünk, hogy össze tudunk fogni a nemzetközi márkanagykövetünkkel, Lionel Messivel, hogy megoszthassuk a foci iránt érzett szeretetét. Fontos emlékezetető ez mindenki számára, hogy kövessük a szenvedélyeinket és fókuszáljunk arra, ami igazán számít nekünk” – mondta Raja Rajamannar, a Mastercard marketing- és kommunikációs vezérigazgatója.„Már nagyon várjuk, hogy a hónap végén Párizsban együtt ünnepelhessük a foci UFEA Bajnokok Ligáján érezhető nemzetközi vonzerejét, és hogy közelebb vihessük a rajongókat a szenvedélyükhöz.”
A Mastercard Sport Economy Index1 szerint tízből majdnem hét európai (69%) nézett élő focit az elmúlt évben, 32%-uk pedig maga is játszotta a játékot. Továbbá a válaszadók fele szerint a futball népszerűsége még tovább fog nőni idén.
Marketing Innováció
A film megalkotása során a fiatal Lionel Messi életre keltése volt a legnehezebb feladat. A produkciós csapat egy új VFX (vizuális effektus) megoldást, a „Neural Rendering”-et vagyis „Idegi Konvertálást” használt. A tradicionális „Synthetic Rendering” vagyis „Szintetikus Konvertálás” helyett a végső kép mesterséges intelligencia (MI) felhasználásának segítségével jött létre.
“ A technológia fantasztikus!” – tette hozzá Messi. „Amikor megmutattam a családomnak, nem hittek a saját szemüknek – libabőrös lettem, amikor láttam saját magamat a fiatalabb énemmel találkozni.”
A folyamat során egy, a fiatal Messit ábrázoló, ezernyi képből álló referencia adatcsomagot töltenek fel egy MI platformra. A képmását és mozgását ábrázoló fényképeket, videókat és hanganyagokat töltöttek fel az MI-be, illetve egy olyan videót, ami Messire hasonlító színészekkel készült. Az MI felhasználta ezeket az adatokat és előhívott egy digitális képet, amit azután élőszereplős felvételekbe ültetett, például abba, amit a reklámban is láthatunk. Ez az első alkalom, hogy ilyen horderejű VFX-et használtak egy reklámban – a folyamatban a The Mill VFX felügyelője, Thiago Porto volt az úttörő, aki a terület igazi szakértője.
1 Mastercard Sport Economy Index, Q1 2022